Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hjælp til Decoder og MCE..! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carlos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu i 1½ uge desperat forsøgt at få min nyindkøbte HTPC med Windows MCE til at virke med Hauppauge WinTV-PVR500MCE.

Jeg har fint billede på Hauppauge WinTv2000 fra XP brugerfladen, her virker alt som det skal når bare jeg har kørt PVR 150_22_22292 og Hauppauge DVD Video Decoder 5.

Hauppauge driver er WinTV-PVR-150500MCE_2_0_30_23074_WHQL. Burde være den nyeste til MCE.

Den eneste måde jeg overhovedet kan få billede og lyd i MCE’en er hvis jeg kører ”set up tv signal”, ”cable or digital cable”, no til “set-top box”, ”change program guide”,  yes til “do you want to use the guide” og skriver hvad som helst I “Enter your zip or postal code” så kommer der billede og lyd på den kanal den tilfældigvis står på. Men hvis jeg skifter kanal holder det op med at virke, billedet bliver sort og lyden forsvinder. Hvis jeg så skifter tilbage til den kanal der virkede lige før, virker den heller ikke mere? Hvis jeg så kører guiden igen kommer billede og lyd tilbage på den ene kanal til jeg skifter??

Jeg har rodet en del med forskellige decodere, og også brugt deccheck til at skifte mellem decoderne.

Mit opsæt er:

Bundkort: MSI - RS480M2, med ATI Radeon XPRESS 200 grafikkort. Står også i MCE_Approved_Components_for_MOSB Juni

TVTuner: Hauppauge WinTV-PVR500MCE

Microsoft MCE 2005

Decoder forsøgt:

NVIDIA DVD Decoder Platinum Trial Version: 1.00.67.

NVIDIA PureVideo Decoder BETA Platinum 60 day Trial Version: 1.02-150

Cyberlink PowerDVD Version 6.0

Hauppauge DVD Video Decoder 5

Har I nogen ideer til hvordan jeg kan få det til at virke??

Hilsen Carsten.

Til top Vis Carlos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carlos

mice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hej Carsten

Jeg har desværre ikke noget svar på dit spørgsmål.

MEN jeg kunne godt tænke mig om du kunne dele listen med MCE_Approved_Components_for_MOSB med os andre. Har du et link?

PFT

/Michael

HÆ HÆ fandet den selv: http://oem.microsoft.com/downloads/North%20America/MCEReadin essCenter/MCE_Approved_Components_for_MOSB.xls

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

hej, har du prøvet nogle at de forslag som der tidligere har været på lign. problemer?

Hauppauge dvd decoder har du ikke brug for, den klarer Powerdvd.

desuden bruger jeg NVIDIA DVD Decoder Version: 1.00.67

gå evt. ud og søg på dette forum søgeord decoder, der vil du bl.a. kunne se min løsning

har haft lignende problem efter flere forsøg (mange) fik jeg det til at virke, en af de bedste decodere er Nvidia's som du kan købe via deres hjemmeside, sammen med den bruger jeg Powerdvd, findes bedre men det virker.
Først går du ind på Microsoft og ansaffer dig decoder check utility, når du har fået den kan du se hvilke decodere som er installeret - afsinstaller alle decodere - slet rest af decodere i registeringsdatabasen via regedit - f.eks. hvis du har sonic decoder i din liste fra check utility, så søg på sonic mpeg - slet alle den nøgler - sådan gør du for alle decodere som var i listen - derefter installerer du Nvidia decoderen og powerdvd 6, via check utlility kan du sætte preferrede decoder  - tag f.eks. Powerdvd 6 og du vil se at nu får du ikke længere decoder fejlen - god fornøjelse.

P.S. Husk lige at afinstaller alle divx etc. - dem kan du lege med bagefter. - hvis du skal ændre noget i audio - så som hvor mange kanaler du bruger, skal du ændre det i dvd audio

Carlos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

mice: Jeg kan se den liste du har fundet er fra 2004, den findes også fra Juni 2005:

http://oem.microsoft.com/downloads/MCEReadinessCenter/MCE_Ap proved_Components_for_MOSB.xls

theben: Jeg har læst alt hvad jeg kunne finde, både på minhtps.dk, thegreenbutton.com og her. Men jeg ikke rigtigt kunne finde noget brugbart, men måske har bare jeg ikke søgt på det rigtige. Jeg vil prøve at rydde op i det hele, eller starte forfra.

Men hensyn til Divx er jeg ikke kommet dertil endnu, nu skal jeg lige ha’ det grundlæggende til at virke først.

Og med hensyn til audio, så tak for tippet  Det viste jeg ikke.

Hilsen Carsten

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun et forslag: Prøv med NVIDIA's codec... Det burde virke... Jeg har selv haft problemer med PowerDVD og WinDVD's codec's sammen med hauppauge PVR500 - De er åbenbart ikke særlige gode venner... Wink

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

M$ har lavet en codec tester, kør den så kan du se om der er problemer, med et codec.

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Ellers er det eneste som kunne være galt at du bruger en trail version, som måske gør dig opmærksom på det inden den startet (starter samtidig med MCE), alternativt prøv at installere forfra.

Carlos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har netop her i går aftes og lavede en helt ny installation i stedet for at
bruge den samme via et image, og nu ser det lidt anderledes ud. Jeg ved
ikke hvad der er gået galt i den første installation for den kørte igennem
uden problemer, men noget var altså gået i ged. Nu har jeg fået den
manglende
menu så nu kan jeg vælge 1 eller 2 tuner, og søge efter kanaler.

Så nu håber jeg der kører glat herfra.

Så jeg vil sige tak for den tid I har brugt på at forsøge at hjælpe.

- Carsten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes