Sendt: 23 Juli 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft et "Hauppauge PRV 150" installeret brugte det medfølgende "Wintv2000" osv. Jeg havde problemer med at billedet var ret uldent, og når jeg satte timeren til at optage blev billedet endnu værre, og var nærmest dobbelt. Så gentog jeg autotuningen og billldet blev igen acceptabelt, men røg ud i "dobbelt" lige så snart at man genstartede PC'en eller satte timeren. Jeg tjekkede hardline og fandt nogle fejl, som hjalp på mit almindelige tv billede men ikke på min PC? Så skiftede jeg software og prøvede jeg "dscaler", men uden held. (fedt program dog!) Jeg ville derfor høre om der var nogle forslag til hvad problemet skyldes, (så jeg kan udbedre det til næste gang jeg køber TV-kort) og hvilket kort til omkring 1000,- der kan gøre det bedre, for jeg vil meget gerne have min HTPC til at køre som erstatning for min Video. (jeg skal kun sjældent capture MINIDV)
jeg har følgende opsætning: AMD 64 3000+ CPU asus a8e-n bundkort 1 GB ram (noname) 160 Sata hrddisk Asus eax 300 grafikkort med 128 mb ram Nec DVD brænder 17" benq fladskærm
hvis nogen kan bruge det til noget
alle forslag er velkomne
med venlig hilsen Zenmester
|