Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 18:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Vga-scart kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tyfon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 August 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved om man kan købe et vga-scart kabel? altså et kabel med vga stik som sættes i grafikkort, og i den anden ende skal der være et scart kabel som kan sættes i fjernsynet... Please help me?
Til top Vis tyfon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tyfon

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 24 August 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Nej det tror jeg ikke du kan, men du kan få et specielt kort til at sætte i din PC der har en SCART udgang. Jeg har set en sådan løsning hos av-connection til kr.1.100. Jeg ved ikke om der findes andre løsninger.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

larskb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 August 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

http://avconnection.dk/ har et, køre selv med det.

Find det under Computer/Konsol kabler, PC / Mac, AV kabler (PC-TV)

Kræver et Radeon kort og Powerstrip

Lars

Til top Vis larskb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larskb

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 August 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Før du begynder på dette eventyr, så søg evt. vga->scart i dette forum. Det er ikke noget man bare lige gør.

Jeg brugte 2-3 uger på det, og opgav. Det lykkedes mig fint at få billede, men mit 50Hz 4:3 fjernsyn var ikke godt nok til dette. S-Video var i praksis meget bedre pga. noice reduction.

Venligst Thomas

PS: Du kan også lodde et selv, før du bruger et masse penge på et kabel. Se f.eks. http://ryoandr.free.fr/english.html (dette kabel er magen til det du kan gøve gennem av-connection).

PS: AV-Connection yder utroligt god support, hvis du har spørgsmål.

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Sendt: 27 August 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

tjementum:
Hvad mener du med at dit fjernsyn ikke var godt nok til det?

Det er meget naturligt at windows GUI'et ligner l**t interlaced, men det betyder ikke at GUI'et i HTPC programmer også har tilsvarende problemer.

Ifølge http://www.hardware.no/artikkel/16358 skulle man få et flot billede på et normalt TV med et sådant kabel.

Hvad sker der under boot-up, springer fjernsynet i luften hvis det er tændt samtidig, eller hvad? :)
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 August 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg mener, at billedet simpelthen ikke stod særligt godt. Det var som om at Sharpness var sat til 200%. Dvs. at der var flimmer i overgangen mellem forskellige farver. Jeg fandt et par andre som, havde tilsvarende problemer. Jeg kan ikke helt huske hvorfor, men jeg kom frem til at man nok fik det bedste resultat på et 100Hz widescreen billedrørs TV.

Der står at man skal passe på med at have TV'et tændt under opstart. Mens jeg debuggede, så prøvede jeg det dog flere gang. Enten var der sort skærm, eller også var der rullende linjer. Men min fjernsyn overlevede. Men jeg lod det heller ikke stå i mange sekunder af gangen.

Et af mine andre problemer var, at det ikke lykkedes mig at udnytte hele skærmen. PowerStrip tillader godt nok at man kan ændre størrelsen og placeringen billedet. Men når jeg gjorde det, begyndte det at rulle op af skærmen.

Som sagt, så havde jeg store problemer, og valgte at skifte tilbage til s-video. Tjek evt. min kamp her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18098. Men nu kører jeg VGA -> Plasma

PS: Hvis du bor i Århus området, må du godt låne et hjemme lavet VGA->Scart kabel på 1 meter, som jeg har lavet at et overklippet VGA kabel og tilsvarende Scart kabel. Ikke High-End... men godt nok til at se om man vil kunne få det til at virke. Men jeg "gider" ikke gå på posthuset. Jeg har også et 15m langt RGB kabel fra AV-connection og tilhørende vga og scart stik.

Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Sendt: 28 August 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jeg bor desværre i københavn :)

Jeg tror jeg tager chancen med det kabel fra av-connection. Med S-Video/composite kan jeg nemlig heller ikke få billedet til at fylde hele skærmen, og derudover er det sort/hvidt med S-video(selvom mit TV understøtter S-video over scart, har testet med DVD afspiller) :)

Da jeg tidligere rodede med mit TV-Out fandt jeg på et tidspunkt en interlaced mode, som lignede l**t i windows desktop'en pga af flicker, men som fungerede strålende til Media Portal, desværre gav det nogle andre problemer :) Så jeg er ikke bange for flicker, kun for dårlige farver og uskarphed.

På et eller andet tidspunkt skal jeg sikkert have et nyt TV, men det bliver ikke lige nu :)
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes