| Sendt: 28 August 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg mener, at billedet simpelthen ikke stod særligt godt. Det var som om at Sharpness var sat til 200%. Dvs. at der var flimmer i overgangen mellem forskellige farver. Jeg fandt et par andre som, havde tilsvarende problemer. Jeg kan ikke helt huske hvorfor, men jeg kom frem til at man nok fik det bedste resultat på et 100Hz widescreen billedrørs TV.
Der står at man skal passe på med at have TV'et tændt under opstart. Mens jeg debuggede, så prøvede jeg det dog flere gang. Enten var der sort skærm, eller også var der rullende linjer. Men min fjernsyn overlevede. Men jeg lod det heller ikke stå i mange sekunder af gangen.
Et af mine andre problemer var, at det ikke lykkedes mig at udnytte hele skærmen. PowerStrip tillader godt nok at man kan ændre størrelsen og placeringen billedet. Men når jeg gjorde det, begyndte det at rulle op af skærmen.
Som sagt, så havde jeg store problemer, og valgte at skifte tilbage til s-video. Tjek evt. min kamp her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18098. Men nu kører jeg VGA -> Plasma 
PS: Hvis du bor i Århus området, må du godt låne et hjemme lavet VGA->Scart kabel på 1 meter, som jeg har lavet at et overklippet VGA kabel og tilsvarende Scart kabel. Ikke High-End... men godt nok til at se om man vil kunne få det til at virke. Men jeg "gider" ikke gå på posthuset. Jeg har også et 15m langt RGB kabel fra AV-connection og tilhørende vga og scart stik.
Thomas
|