Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MPEG2 dekodere og dårlig billedkvalitet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
claussor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 30 August 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hvilke codecs bruger Itil MPEG2 afspilning?

Jeg har prøvet mange efterhånden - nvidia, powerdvd, Windvd mv. Alle har jeg prøvet og resultatet er det samme, nemlig at billedet hakker i forhold til hvis jeg bruger en ekstern dekoder. Det bliver helt skidt hvis man ser sport - her er det tydeligt at det eksterne signal fra Force'en kører 100% flydende, hvor PC output'et hakker. Det bedste resultat får jeg fra powerdvd codec'et.

Mit setup er internt DVB-S kort til satellit modtagelse, og en Force satellit dekoder til sammenligning. Det bliver vist af en Sony projektor.

Til top Vis claussor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claussor

vlx42
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 August 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Du kan prøv at lave din egen graph fil hvor du hiver billede igennem ffdshow raw, her kan du så scaller billede til den ønskede opløsning og slå deinterlace filter til. ¨

Det kræver selvfølgelig at du bruge et program der understøtter graph filer, tror du kan finde et par guides om enmet på google. Bemærk dog alt efter hvor høj opløsning du skal scaller til en rimlig kraftig maskine.

Har selv prøvet lidt med at scaller op i 1920x1080 men der er en p4 3.2 ikke hurtig nok, eller også er det gfx kortet der er flaske halsen (har kun et gamle ti4400)

Til top Vis vlx42's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vlx42 Besøg vlx42's Websted

claussor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet med FFDSHOW, og det giver helt sikkert bedre billedkvalitet, men det løser ikke problemet med, at det ikke har samme flydende billede, som hvis det kommer direkte fra dekoderen. Men tak for tippet :)

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 02 September 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hej... hvordan bruger man FFDShow? Bruges det automatisk, hvis man har det installeret? Troede kun det blev brugt til MPEG 4!

Jeg har FFDShow installeret på min MCE 2005 maskine, samt NVDVD PureVideo Decoder (har også prøvet med PowerDVD).

Jeg oplever det samme som Claussor. Billedet hakker, og er desuden væsentligt dårliger en hvis jeg ser billede dirkte på TV'et. Har TDC kabel.

Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

vlx42
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2004
Sendt: 02 September 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Man skal bruge et program som understøtter graph filer. (en graph fil er en fil der bestemmer hvilken direct filter man skal burge, fx at man bruger windvd til mpeg2 og så smider det data over i ffdshow raw og derfra over i et direct video filter som så viser det.)

Ms har lavet et lille program til det så det er ikke så svært.

Kender ikke lige nogle media center programmer der understøtter det. Bruger selv mytheatre men kun til sat men den kan hvis også bruge som media center.  Ellers kan du også kigge på zoomplayer.

Til top Vis vlx42's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vlx42 Besøg vlx42's Websted

claussor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hakken kan måske skyldes at man ikke præcis rammer de xx hz som ens tv/projektor kører med. Det er ikke lykkes for mig at køre med de rigtige hz endnu, men kan der være noget om det?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes