Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 05:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Erstattet mit Prodigy med et USB lydkort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 31 August 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Nu har farmand besluttet sig for at prøve en shuttle maskine, men den jeg er faldet for med den nyeste teknologi har desværre ikke et PCI-32 slots, kun PCI-Express x16 og x1 slots.

http://eu.shuttle.com/en/desktopdefault.aspx/tabid-72/170_re ad-11121/

Så jeg må ud og lede efter et ekstern/usb lydkort, der kan erstatte mit vidunderlig AudioTrak Prodigy 7.1 LT lydkort. Nogen anbefalinger?

Det spilles på Logitech Z-5500 og skal bruges til musik og film.

Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 31 August 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Der sidder en Via Envy24PT lyd fætter på bundkortet - Lyt lige til den INDEN du starter med at smide alt hvad har efter et (i mine øjne) ubrugeligt USB eller FireWire kort...  Det er bestemt ikke den dårligste chip der er lavet...

Desuden er der jo alt hvad hjertet kan begære af digitale udgange (Som jeg hovedløst går ud fra du benytter til din Z-5500  )

[edit:]  Ellers lækkert valg af Maskine - Kan jeg gå ud fra at der kommer et part 7800GTX'ere i - Lidt gaming på storskærm måske

Til top Vis Flerbizky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flerbizky

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Ja, det var måske heller ikke en dårlig ide, at prøve det onboard lydkort af først

Der kommer ikke et par 7800GTX i, da jeg ikke skal bruge den til spil, men til workstation, så der skal en AMD64 X2 4800+, 2GB CL2 og et Gigabyte Radeon 800XL 512MB DDR3 Dual DVI Fanless i  og så til musik og film som sagt.

Hvad med dette USB fra AudioTrak? Er det ikke på højde med det jeg har nu?

http://www.xs-sound.dk/data/products/mayaex7/indexwtop.html

Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:

Ja, det var måske heller ikke en dårlig ide, at prøve det onboard lydkort af først

Der kommer ikke et par 7800GTX i, da jeg ikke skal bruge den til spil, men til workstation, så der skal en AMD64 X2 4800+, 2GB CL2 og et Gigabyte Radeon 800XL 512MB DDR3 Dual DVI Fanless i  og så til musik og film som sagt.

Hvad med dette USB fra AudioTrak? Er det ikke på højde med det jeg har nu?

http://www.xs-sound.dk/data/products/mayaex7/indexwtop.html

Jeg ved det helt ærligt ikke.. Det er en USB 1.1 fætter - så der er rimelig meget låg på båndbredden. Jeg ville nok, hvis man nu var tvunget til den slags, kigge efter noget FireWire halløj. De er nok lidt dyrere, men der er også lidt mere båndbredde til rådighed..

Men som sagt - Prøv lige at smide et optisk kabel i det indbyggede først - Jeg tror ikke du bliver skuffet !....

clasu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 31 August 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

usb 1.1 flytter 11mbit pr sekund. Med mindre man skal køre noget multichannel uncompressed recording er det vel rigeligt, eller hvad....

hvilken type audio playback har behov for over 11mbit

Til top Vis clasu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clasu

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Ja jeg skal jo ikke arbejde med musik eller lignende. Der skal bare høres musik og film.

Er der ingen andre der har nogle meninger vedr. det USB lydkort?

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Disse 2 Firewire lydkorte ser meget lovende ud. Nogen der har erfaringer med dem?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126694
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99374

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:

Disse 2 Firewire lydkorte ser meget lovende ud. Nogen der har erfaringer med dem?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126694

Tom er ret begejstret for det - Clickity

Men det er faktisk lidt smart at man kan bruge det som extern DAC - uden at tænde PC'en. Det er jo en hel, omend lidt skrabet, forforstærker !....

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Ja det fik jeg også læst. Det ser jo godt ud, men spørgsmålet er om den til 2000 kr. er lidt for overkill til mit Logitech Z-5500 system? Jeg har også overvejet at købe Sennheiser HD-650, men kan det lydkort mon udnytte 650'eren?

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
Ja det fik jeg også læst. Det ser jo godt ud, men spørgsmålet er om den til 2000 kr. er lidt for overkill til mit Logitech Z-5500 system? Jeg har også overvejet at købe Sennheiser HD-650, men kan det lydkort mon udnytte 650'eren?

Altså - NU bliver jeg snart træt af at gentage mig selv    Prøv nu lige den Envy chip der sidder på bundkortet først. Den er faktisk rigtig rigtig god. Bl.a. indeholder den en 36 (svjh) kanals hardware EQ - bare for at nævne en lille ting.

Vent til du hører chippen i drift sammen med dit Z-5500 før du kaster dig over diverse unødvendige udgifter !.. Jeg tror personligt ikke at Terratec løsningen er bedre en Envy'en - Og hvis du KUN skal bruge kortet i forb. med PC'en, så er det jo alligevel ikke sjovt at det kan køre uden at PC'en er tændt...

Når du har fået maskinen - og LYTTET - skal vi så ikke tage den derfra ?.. (Og jeg ved godt gadgets er sjove, bare spørg min bedre halvdel - men når det kommer til lyd er jeg næsten altid af den overbevisning at less is more.....)

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hehe jojo, det er bare at jeg vil anskaffe mig Sennheiser HD-650 og så skal jeg samtidig gerne have et lydkort, hvor den indbyggede hovedtelefon forstærker kan udnytte det fuldt ud.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes