Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Media portal eller MCE ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Sendt: 14 September 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Er der andre fordele ved "Media Portal" end at det er gratis ? Eller er det noget møg.

Hvad skal jeg vælge ?

Råd og andet modtages meget gerne.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 September 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har i de sidste 14 dage testet Media Portal.....Og kører normalt selv XPMCE 

Selvom jeg mener at MP har et kæmpe potentiale, så kan jeg ikke anbefale det. Argumentet beror næsten ene og alene på kriteriet stabilitet. Media Portal anvender en lang række fremragende standalone projekter fra diverse soundforge communities, hvilket for mig er positivt, jeg elsker eksempelvis Mediaplayer Classic, Foobar2000 osv.... Men faktum er at deres kode stadig ikke er 100% fejlfri, hvilket så fører til nedbrud. Specielt er WMR9 buggy IMO. WAF faktoren er for mig ligeledes et slående argument...Min kone fatter ikke at det skal være besværligt at høre musik osv....

Hvor det ligner XPMCE og det nok har mange mugligheder, som computernørder eller lignende kan finde ud af så kræver MP stadigvæk uendeligt meget konfiguration.....En gængs bruger gider ikke at vide noget om XMLTV, eller at tilføje registry entries osv.

Derudover bruger den som hovederegel Elecard decoderen som er det rene l**t IMO. Dog er det positivt at den har en indbygget decoder selvom den er dårlig til PAL(mage til interlace helvede;-) skal man lede længe efter).....

XPMCE er stadigvæk det bedste hvad angår WAF, selvom der er DVR-MS DRM, ingen ffdshow osv......

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 September 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Patriarken: Må jeg henlede opmærksomheden til "My Movies" hvor du kan benytte TheaterTek som afspiller og dermed kan køre ffdshow fra Media Center?

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 September 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Patriarken: Må jeg henlede opmærksomheden til "My Movies" hvor du kan benytte TheaterTek som afspiller og dermed kan køre ffdshow fra Media Center?

Mvh

Brian

Din hensynsløse selvpromotor...

Men ja jeg kan også kun på det varmeste anbefale "My Movies"

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

;-)

Det er bare altid et af folks hovedargumenter for ikke at køre Media Center....

"Jamn, man kan ikke køre ffdshow, så er et noget l**t".

Generelt set mener jeg på trods af alle mulige andre programmer, så er Media Center stadig det der virker mest stabilt og nemt at have med at gøre - ja - der er ulemper, og ja, der er mangler, men det der er virker, og skal ikke konfigureres en helt masse...

Mvh

Brian

lovepade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 14 September 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Helt ny i den dedikerede HTPC verden frygter jeg at stille det ultimativt dumme spørgsmål - som måske endda er OT!

Hvad er det lige MP og MC kan, som fx mediamonkey og Zoomplayer ikke kan?

Hvorfor kører disse tunge alt i et programmer, når der findes alternative som kun er (rigtigt) gode til een ting?

Præcist hvor meget har jeg misforstået?

mvh & pft

Andreas
Til top Vis lovepade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lovepade

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Andreas: Well - du har misforstået WAF.....

Det er rigtigt rart at have alting samelet i et system fuldt styret af en fjernbetjening, frem for at benytter 10 forskellige programmer og brugerflader...

Det er egentligt det eneste (og så vil du opleve at det faktisk ikke er så lidt)

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 September 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

lovepade skrev:
Helt ny i den dedikerede HTPC verden frygter jeg at stille det ultimativt dumme spørgsmål - som måske endda er OT!

Hvad er det lige MP og MC kan, som fx mediamonkey og Zoomplayer ikke kan?

Hvorfor kører disse tunge alt i et programmer, når der findes alternative som kun er (rigtigt) gode til een ting?

Præcist hvor meget har jeg misforstået?

Du har jo tilsynelandende ikke fattet en bjælde overhovedet

Narj... Det der er forskellen på ex. Zoomplayer og MP/MCE er at du i sidstnævnte samler det hele i et ens udseende interface - Skal du se en film ?.. Tryk på My Movies. Skal du høre en CD ?.. Tryk på My Music. Skal du se TV ?.. Tryk på My TV... Optage noget ?.. Fortsæt ind i EPG'en og klik på programmet - så optager den mens du kigger videre på det andet program... Osv. osv. osv. osv. Mulighederne (specielt med MP) er uanede..

Zoompleyer er jo bare en Player... Aner ikke hva' Media Monkey er...

Citér:

mvh & pft

Selv Pft ;)

lovepade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 14 September 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

@Binnerup og  flerbizky  

Hæhæ... Godt så... Kvinden i huset er mini-mac menneske og har som sådan for længe siden tabt sit argument et sted på evolutionens hattehylde... Men hvad - Den dag jeg får installeret kabeltv og _virkelig_ går i gang med HTPC giver jeg jer sikkert ret.

P.t. er det dog ikke noget problem får mig at vælge mediamonkey på skrivebordet istedet for My music.

@Flerbizky
Mediamonkey er såmænd bare et audioplayer der har den store fordel at det - efter min mening - er klart det bedste around til store musiksamlinger. Langt bedre (og mere stabilt) end WMP, itunes, WA, MM og hvad der ellers findes. - og så kan det spille de nødvendige formater.

JEg har foobar associeret med minemusikfiler, da det er klart det hurtigste program at starte op, men skal jeg _virkelige_ surfe min musiksamling, er det uden tvivl media monkey. LINK: http://www.mediamonkey.com/

og Tak for hjælpen :-)
Til top Vis lovepade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lovepade

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Takker for oplysningen.. Jeg har altid sværget til WinAmp, og er stadig glad for den på skrivebordet... Og SÅ stor er min samling heller ikke...

Hvis _hun_ kan betjene en MiniMac, så kan hun også betjene MP ;)  Ellers er der noget galt et eller andet sted.. Min egen "langhårede" har selv lært at betjene MP, så noget har de gjort rigtigt... Jeg har faktisk aldrig haft installeret en MCE, så den kan jeg ikke udtale mig om..

Men spørg endelig hvis noget banker på - Vi er her for det samme ;)

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Flerbizky skrev:
Jeg har faktisk aldrig haft installeret en MCE, så den kan jeg ikke udtale mig om..

Så undrer det mig at du kan komme med udtaelser som fx. "Mulighederne (specielt med MP) er uanede.." - for mig forståes det sådan at mulighederne med MP er uanede, men det er de ikke med Media Center, da det er disse to programmer det går på....

Hvis du aldrig har benyttet MCE, så undrer det mig du kan anbefale den ene over den anden?

Mvh

Brian

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Flerbizky skrev:
Jeg har faktisk aldrig haft installeret en MCE, så den kan jeg ikke udtale mig om..

Så undrer det mig at du kan komme med udtaelser som fx. "Mulighederne (specielt med MP) er uanede.." - for mig forståes det sådan at mulighederne med MP er uanede, men det er de ikke med Media Center, da det er disse to programmer det går på....

Hvis du aldrig har benyttet MCE, så undrer det mig du kan anbefale den ene over den anden?

Mvh

Brian

Hov hov.. Jeg har aldrig udtalt mig om hvad MCE kan eller ikke kan. Så grunden til at "Specielt med MP" kom i parentes er fordi der VED jeg mulighederne er uanede - sådan ca. Hvor meget man kan og ikke kan med MCE har jeg kun fra andenpart, og derfor viderebringer jeg ikke udtalelser om denne...

[edit:] Og bortset fra min Sig mener jeg heller ikke jeg har forsøgt at sælge MP til folk - Hva' Folk vælger er op til dem selv..

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Flerbizky: Beklager - jeg misforstod den sætning...

Jeg syntes bare alle steder at folk nævner Media Portal frem for Media Center, hvor de faktisk aldrig selv har benyttet Media Center....

Ud fra det jeg har prøvet Media Portal er det ikke tilnærmelsesvis lige så nemt at gå til som Media Center, og det er ikke super gennemført og stabilt, og derfor undrer det mig at folk syntes det er så specielt...

Når alt kommer til alt er både Media Portal, myHTPC, Meedio og flere andre opstået som direkte kopier af Media Center's tidlige versioner, og den slags software bliver sjældent andet end en halv løsning....Media Portal er dog kommet rigtigt langt, men den kvaliteten generelt mener jeg stadig ikke er på niveau...

Fordelen i den slags programmer er at de tit er meget åbne, og at der derfor er rigtigt mange muligheder med at pille i dem, men når alt kommer til alt er det kun en fordel for et meget lille fåtal af brugerne.

Men jeg vil også klart anbefale at folk prøver begge dele - fordelen ved Media Center er at den kan købes ready-to-go, og fordelen ved Media Portal er at du formentligt kan indstille tingene mere individuelt, men på bekostning af andre ting...

Og så mener jeg at ideén med Media Center extenders er rigtig god, og ikke lige til at få på andre platforme - dog kommer de nok først rigtigt til deres ret når XBox 360 kommer.

Mvh

Brian

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Flerbizky: Beklager - jeg misforstod den sætning...

No worries mate... Var vist også selv lige hurtig nok.. Jeg syn's bare lige jeg fik lidt med riven uden at ha' fortjent det ;)

Resten af mit fornuftige indlæg er ikke postet fordi min Firefox blev sur.. Det kommer i løbet af weekenden når vi er kommet hjem fra Hamborg... (Det var faktisk et rigtig fedt indlæg som mange kunne lære en masse virkelig vigtigt af.. tror jeg... eller det der....).

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 September 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

@Binnerup

Jeg har prøvet din My Movies Addon igennem længere tid, den har fået fast plads i min installation, tak for den. Bygger IMDB delen ikke på det gamle moviedb? Anyways, ffdshow osv virker fint med Theatertek afspilleren. Den eneste feature jeg savner i My Movies er at en film kan fylde to disks(uden at den skal addes to gange), da jeg har for vane at have en lokal xvid version af mine dvd film, disse laves som regel med AC3 og på flere diske, med mindre det er matador;-)

Ligeledes kunne det være fedt med en addon til mymovies der kan bruge Autodvrconvert, samt et modul der kan snakke med AutoGK og DVD decrypter. Ved godt at det er OT og usandsyndligt. Jeg har bare tænkt på at lave dette, de nævnte programmer kan køres fra en prompt. Jeg har dog ikke endnu regnet ud hvordan jeg skal lave statusbars osv i MCE interface, måske SDK'et kan hjælpe.

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Patriarken:

DIVX og XVID kan godt ligge over to filer - hvis begge filter ligger i samme dir, så opretter "My Movies" en playlist kaldet "mymovies.wpl" og afspiller den - dvs. kravet er at de ligger alfabetisk rigtigt.

Jeg har aldrig brugt Autodvrconvert, og AutoGK aner jeg ikke hvad er - DVD Decrypter implementering kommer der ikke - den nyeste version 1.50 af programmet kan kopiere en DVD, men ikke igennem DVD Decrypter - det er lidt farligt at interface til DVD Decrypter, da de er blevet lukket ned af CCA.

Videre opfølgning bør være i et andet topic.

Mvh

Brian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes