Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 02:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvad er egentlig muligt? - PDA etc. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 21 September 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hej...

Nu er der skrevet lidt i debatten om dette emne, men da jeg ikke har fået mulighed til at bruge "kniv & gaffel", er den ikke rigtig sevet ind hos mig.

Derfor må jeg spørge (nok dumt), om det virkelig kan lade sig gøre at intigrere PDA'en med HTPC'en?
Jojo, fjolset her, er klar over fjernbetjenings mulighederne, både via bluetooth og IR fra PDA > HTPC....... Men kan det lade sig gøre, at man sender signal f.eks. via bluetooth til PDA'en, så man kan få skærmbilledet fra HTPC'en frem på PDA'en, så man kan styre HTPC'en fra PDA'en?

Som sagt har jeg ikke selv fantasien der skal til at vide, om det kan lade sig gøre........ Jeg har iøvrigt kun bluetooth og IR signal i min PDA.

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

cbmdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 September 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Nej det kan ikke lade sig gøre, dels fordi MCE kører directx 9 100% og dette understøttes ikke af en f.eks. remote desktop klient, og dels fordi at overførslen af data er ALT for kraftig til hvad du kan med IR og BT.

Men hvis din PDA har WLAN kan du muligvis streame signalet med en VNC klient på din pda.

har ikke prøvet dette men det kunne da være en mulighed :)

Til top Vis cbmdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cbmdk

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 22 September 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Med en wlan og en fornuftig skærmopløsning på din PDA er det intet problem at styre din comp/Htpc vha www.logmein.com, jeg tror godt nok at al trafik ryger en tur over internettet, men hæng mig ikke op på det, det virker ihvertfald fremragende

Havde ikke lige spottet at du ikke havde wlan, hvad med at købe et wlan kort hvis den har cf port?

Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Okay, det ser spændende ud - har dog bare lige skimtet siden...

Men hvis man kan køre signalet igennem nettet, så må man vel også kunne bruge bluetooth?

Man kan i hvert fald sagtens køre internettet over PDA'ens browser, via bluetooth.

Eller er der noget jeg har misforstået?

Mvh.

cbmdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2004
Sendt: 23 September 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

ja man kan styre PC'en med det software, men man kan ikke bruge sin PDA som en portabel HTPC.

Ved ikke om det var det Raun mente?

Til top Vis cbmdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cbmdk

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Nah, det var nu ikke helt det jeg mente....

Prøver på en lidt anden måde....

Hvis jeg afspiller en lydfil eller et videoklip på min PC eller HTPC, så kan jeg vel streame signalet direkte til PDA'en via bluetooth?

Hvis dette kan lade sig gøre, kunne der vel også være et program der lavede en kopi af brugerfladen på media centeret, så det ikke var PDA'en der lavede arbejdet, men derimod bare tog imod et signal, for at sende et tilbage (styringen) til HTPC'en

Det kan være jeg er totalt langt ude. Men hva, så vil tanken i det mindste kunne blive parkeret.

mvh.

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Med VNC eller logmein.com er det jo i princippet bare en tro kopi af skærmbilledet du ser, og så er det bare at trykke løs. Lige nu bruger jeg selv logmein for at styre min server som ikke er tilsluttet skærm eller keyboard, men jeg kunne ikke forestille mig andet end at det ville være det samme med en htpc. Dog skal du være opmærksom på at du skal logge ind hver gang, det vil sige en 10 sekunders ventetid når du starter op, bare så du gør dig klart over hvad du skal bruge den til

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Okay, det lyder godt - vil prøve at kigge nærmere på mulighedene..... Takker

Mvh.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er og så ved at kigge på PDA, som udvidet remote til min HTPC. Her er jeg så stødt på disse:
Neveus
Promixis
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 September 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Jeg er og så ved at kigge på PDA, som udvidet remote til min HTPC. Her er jeg så stødt på disse:
Neveus
Promixis

Ja det er de korrekte måder at bruge den på.

Glem alt om vnc og logmein. Jeg har for sjov leget med det og det virker ikke medmindre du kører samme opløsning hvilke er sjældent (640x480 på primær skærm kan nemlig ikke anbefales da ingen programmer udvikles til denne opløsning og det er pt den største opløsning du kan få til pda) Hvis du vil se video på pda'en skal du anvende windows media encoder som kan steame det ud på det trådløse netværk og modtage det via den medie afspiller der er i pda'en (pocket media player). Det virker perfekt da båndbredden er lav. (fx 500mb/s) Det er bare ikke særlig brugervenligt, da man skal ind på htpc'en og sætte det igang.  Hvis man er mere habil kan man lave en batch den smider det man har optaget på tv(mpeg-filer) over i en mappe som automatisk bliver konverteret til ppc format og derefter via alm. delt netværksmappen afspille filen på pda'en. Er der ikke noget med at man kan gøre det direkte i Mediaplayer 10?? Bruger selv en server med beyondtv 3 installeret sammen med et web interface hvor jeg kan vælge hvilken bitrate jeg ønsker at steame i. Bruger selv en tablet pc med media player 10 og  2 Gb/s steam=superbilled på en 10" skærm.

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Fint nok. Min PDA er bestilt men er ikke kommet endnu. Så vil jeg prøve en af de ovennævnte.

Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig for Raun, men jeg er ikke interesseret i at se film eller afspille musik på PDA'en. Men vil gerne kunne starte en film eller vælge musik på HTPC der skal spilles på HTPC'en ikke på PDA'en.

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til at afspille video har du ret, men ihvertfald logmein fitter bare skærmstørrelsen til PDA'en opløsning, hvis den er større har du blot muligheden for at zoome ind hvilke vel også er meget rart engang imellem

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Nu fik jeg min PDA og har installeret NetRemote.

Det virker helt fint til musik. Jeg kan nu se hele mit musik bibliotek (window media player) med eller uden covers og helt ned til de enkelte musik stykker. Og det virker uden andet opsætning end installationen. Det er ret fedt.

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Til jer der bruger logmein.com hjemme hos jer selv.

Hvorfor bruger I ikke windows XP's eget RemoteDesktop system ? (på dansk fjernskrivebord), det er da lidt smartere end at gå en omvej på internettet. På den måde kan man også få lyden og levende billeder med (dog med lidt hakken)

Hilsen Martin

doh! kom lige til at tænke på at der jo nok ikke er XP på PDA'er

Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes