| Forfatter |
|
Paint Me Dry Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 26 September 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var en god debat igang, vedrørende MS Remote Keyboard og dens muse funktion. Folk var lidt uenige i om den var god nok eller ej. (Thread'en blev snere lukket, åbnet og så forsvandt den ud i det blå)
Men da vi nu har fået lov til at diskutere dette emne, vil jeg spørge jer der allerede har købt keyboardet.
Er muse funktionen så dårlig at den ikke kan bruges til MCE brug, eller er den god nok?
Har den alle de funktioner som remote controllen har?
Og i den forsvunde tråd, stod der vist noget om sted man kunne købe keyboardet i en bulk version. Nogen der kan oplyse mig om hvor det var?
|
| Til top |
|
| |
MichaelMCE Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 26 September 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har nu haft mit MCE keyboard i en uge, og det er et rigtig fedt tastatur!!
Og jeg har absolut ingen problemer med musefunktionen, den virker helt optimalt for mig. Men OK man skal da lige vænne sig til den. Men ingen problemer med at ramme luk knapper o.lign.
Keyboardet har de samme funktioner som remoten.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki . .det lytder meget kul. ..
Lige et spørgsmål til, hvordan er det med rækkevide ... hvor langt væk fra modtageren kan du være ?
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 26 September 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det var min thread, og ja den blev slettet, ved en fejl.
Bulk versionen, kan købes hos www.midtdata.dk.
Musse funktionen, er der delte meninger om. I den thread der blev slettet, skrev jeg side op og side ned om mine problemer. Jeg er næsten overbevist om at mit tastatur er defekt. Problemet er bare at jeg har haft 2 eksemplarer, med samme problem, så jeg er i tvivl.
Mit sidste spørgsmål, som jeg aldrig fik svar på, og som måske kan være meget sigende lød således:
"Kan I tegne et Hjerte i Paint med musen på MCE tastaturet, så det ligner. Med min IBM ThinkPad, som også har en TrackPoint, kan jeg tegne et næsten perfekt hjerte. Med MCE tastaturet, kunne jeg ikke styre musen, og den røg ud over kanten af Paint 3-4 gange. Min kone kune overhovdet ikke se. hvad det forestillede, selv efter 3 forsøg og flere timers øvelse med musen".
Så hvis det er standarden, er musen ubrugelig. Men Brian mf. siger at den er ok. Jeg kunne godt tænke at høre om de kan tegne et hjerte, eller en cirkel. Eller bare starte Paint med musen på under 10 skunder hver gang. Det tager mig ofte et halvt minut.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
MichaelMCE Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej du har nok ret i at man ikke skal regne med at lave advancerede tegninger i paint eller spille spil med musen på keyboardet... Men til daglig navigation rundt i windows syntes jeg at muse-funktionen er yderst velegnet.
Jeg sidder omkring 2,5 m fra min ir reciever og som der også er nogen der tidligere har nævnt, bliver musen mere følsom (virker bedre) hvis man peger keyboardet lige mod recieveren... Men det virker ok for mig også selvom jeg ikke peger direkte på den...
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 26 September 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg under mig over at M$ har valgt at bruge ir, hvorfor ikke blåtand eller RF og den muse stinker.
|
| Til top |
|
| |
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madman skrev:
| Jeg under mig over at M$ har valgt at bruge ir, hvorfor ikke blåtand eller RF og den muse stinker. |
|
|
En ting jeg heller ikk fatter er at de ikke har valgt at bruge en trackball istedet for __________________ SONY 52X3500 LCD TV | Yamaha RX-V 2600 | PODSPEAKERS MiniPod 5.1 | HTPC: Core 2 Duo E6400, 2gb ram, 400gb HD, 7600gt (HDCP), Audiotrak Prodigy 7.1 LT
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
disconow skrev:
|
En ting jeg heller ikk fatter er at de ikke har valgt at bruge en trackball istedet for
|
|
|
En rimelig trackball ville være lidt stor, idet at en trackball kule næppe kan nøjes med at være 2-3 cm ..
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
et ustabilt sted på keyboardet ? .. kan du lige forklare den ?
Det virker for mig, meget fornuftigt at den er placeret så langt ude i siden at du kan holde keyboardet med begge hænder, og samtidigt bruge musen ...
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Paint Me Dry: Det er nok en smags sag - men jeg er gammel habil bruger af en IBM Trackpoint (dem hvor der KUN er en trackpoint, dvs. IBM's egen ordentlige version)....
Umiddelbart virker brugen af MS keyboardets point ikke nær så stabil, da du netop skal holde fat i tastaturet samtidigt - kunne du blot ligge det på dine ben og bruge pegefingeren, så har du mere styr på det - du kan ikke blot benytte pegefingeren på MS tastaturet fordi man så ikke kan holde på tastaturet samtidig, hvis man prøver trykker man ned på musedimsen på hjørne så tastaturet vipper...
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
MichaelMCE Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her bruges tommelfingeren til at styre musen... Det virker rigtig godt for mig!
Selv de små ikoner i taskbaren rammes med lethed.
Er I sikre på der ikke er noget galt med Jeres keyboards, eller at der måske skal justeres lidt på museindstillingerne??
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer IC receiveren med keyboard eller skal en sådan købes ved siden af ?
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Efter at have drejet min IR modtager, går det nu meget bedre (den hang ud af et hul i vægen). Nu kan jeg ramme alle knapperne hver gang, og den springer ikke halve skærmlængder. Og jeg kan også godt tegne mit hjerte, hvis jeg gør mig *rigtig* umage.
Min undskyldning er at jeg har prøvet med to forskellige modtagere, og to forskellige keyboards, og fordi tasturet virkede tænkte jeg slet ikke på at det kunne være IR modtageren der var problemet
En anden ting, som jeg tror jeg oplevede, var at tastaturet virkede meget dårligere i sollys. Jeg har testet i dagslys i vores meget lyse stue. Eller måske er det bare mig.
Musen er stadig meget ringere end min IBM TrackPoint. Det jeg mindst forstår er hvorfor man sal trykke den ned før den virke. Dette ekstra "pres" gør at hel manøvren bliver meget mere upræcis. Og så er jeg enig med Brian... det ville være meget bedre at have den midt på tastaturet, så man bruger pegefingeren. F.eks. er det mega svært at lave Ctrl+Click+Drag.
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virker keyboardet med de IR modtagere der er indbygget i bla ahanix og silverstone kabinetter, eller er det kun med den eksterne microsoft modtager det fungerer?
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke være sikker på at den virker, jeg har prøvet med en asus og en Cyberlink der ikke virket.
Nu vil jeg snart have EPG på dansk
|
| Til top |
|
| |
Hillig Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er hastigheden på tastaturet ?
Kan det fx. brugers som gamer-tastatur ( uden at være prof ) ?
Det kræver nok selvfølgelig en mus ved siden af - men kan tastaturer følge med via IR ?
/Hillig
__________________ "Hvad skal vi lave i aften Brain?"
"Det samme som vi gør hver aften Pinky, prøve at overtage verdens herredømmet".
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|