| Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus: Ifølge dansk lovgivning er det lovligt at lave en backup af dine egne film og cd'ere, så længe du ikke bryder en "stærk kryptering".
Når du kopierer en DVD, så bryder du en kryptering, men der er meget forskellige holdninger til hvorvidt den er "stærk".
Dermed er det ikke et entydigt svar på spørgsmålet - hvis du spørger filmselskaberne er de klart af den holdning at det er ulovligt, men mange er ikke enige i det, og der er så vidt jeg ved ikke nogen retsager der er prøvet for at så en klar afgørelse omkring det.
Så hvorvidt du vil kopiere dem ind på diske er op til dig - du kan jo gøre ligesom en meget stor del af alle vi andre, og vælge at fortolke en CSS kryptering som en ikke "stærk" kryptering.
Mht. til afspilning, så vil jeg da anbefale Media Center, Meedio, MediaPortal eller anden software hvor du kan indexere og browse dine DVD'ere.
Og så håber jeg det er ok at lave lidt reklame - jeg laver selv software til præcist det du vil til Media Center (http://www.mymovies.name) i den seneste version kan du kopiere en DVD ind på diske direkte fra Media Center.
Og så skal du lige have fat i ca. 2 TB plads - en DVD fylder i gennemsnit 6.6 GB, hvilket giver 300 x 6.6 GB = 1980 GB.
Mvh
Brian Binnerup __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|