| Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter intens søgen i flere dage, har jeg endelig fået min Windows XP Media Center Edition 2005 UK til at køre ordentligt.
Først havde jeg problemer med at få gang i selve MediaCenter - dette fandt jeg ud af skyldtes at MCE kræver specielle drivers - heldigvis kører min barebone med et ATI grafikkort, og ati har disse drivers til download på deres side.
Derefter kom problemet med at MCE ikke fandt nogen TV-Kanaler overhovedet. Efter at have søgt flere forums og sites igennem uden nogen resultater, faldt jeg ved et tilfælde over en tråd på dette forum, det beskrev at man skulle vælge German som location, og derudover have kørt denne lille .reg fil før at MCE kan finde kanaler...
reg-fil, hvis andre skulle have brug for den:
Kode:
| REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Service\EPG] "TOSAgreed"=dword:00000001 |
|
|
Nu fandt MCE lige pludselig 51 kanaler!! Alting så godt ud - men her er så det problem jeg er nået til nu: Jeg har alt for mange kanaler inde - mange af den er ren statisk, og mange af dem er Tyske, Franske, Norske, Svenske, Tyrkiske, Italienske kanaler, som jeg ikke vil have
Hvordan sletter man disse kanaler fra listen?
Hvordan ændrer man rækkefølge på sine kanaler? -Eksempelvis kunne jeg godt tænke mig at have DR1 som kanal1, DR2 som kanal2, TV2 som kanal3 osv osv...
Findes der nogen Dansk EPG (Elektronisk Program Guide) som kan bruges med MCE, og hvordan får man MCE til at bruge den? -Det er ikke den store katastrofe hvis der ikke gør, jeg er jo i forvejen vant til at "channel surfe" på mit almindelige TV - men det ville da være fedt, når nu muligheden er der...
Yderligere har jeg et par spørgsmål... Kan man fjerne "Radio" fra menuen? Jeg bruger alligevel kun Internet-radio, så jeg vil egentligt gerne blive fri for dette menu-punkt...
Kan man oversætte den Engelske MCE til Dansk? Jeg har hørt rygter om dette, men jeg har ikke kunnet finde ud af hvordan?
__________________ Min HTPC - Barebone: Asus Pundit-R ID2 Cpu: Celeron-D 2.4GHz Ram: 1GB Geil TV-Tuner: Club3D Zap1000 MCE HDD: 160GB Baracuda OS: Windows XP MCE 2005 UK
|