| Forfatter |
|
keyser soze Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg efterhånden læst mange forskellige steder og er ikke blevet ret meget klogere...
I morgen kommer MCE 2005 i dansk udgave - men hvordan er det med EPG?? Er der nogen, der er klar over, om det er med i denne udgave?? Jeg har læst noget om, at det er med og at det så først bliver aktiveret fra 6. oktober og frem...
Og hvad med opdateringer, plugins osv? Ville det ikke være bedre at køre MCE i US-version med dansk MUI??
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyser soze Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, det kunne f.eks. være dit eget glimrende plugin!! (Eller måske kan det ikke kategoriseres som et plugin, jeg er ikke helt sikker)... :-)
Men nu, hvor jeg tænker over det, så har du jo ret, det betyder vel ikke noget - uanset om originalsproget f.eks. er engelsk i et plugin kan det jo sagtens køre i DK MCE....
Har du nogen kommentar til mit første spørgsmål vedr. den danske udgave af MCE og EPG fra danske kanaler??
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyser soze: De går vist både under navnene add-in og plug-in - det ene er vist ikke mere korrekt end det andet.
I følge SDK'et er add-ins nogle dll'er der kan lave baggrunds ting i MCE delen, imens programmer ala mit kaldes "Hosted HTML", men i daglig tale snakker man som regel om add-ins for begge dele.
Det add-in jeg laver er fuldstændig ligeglad med OS sproget, og det mener jeg alle andre også er - når vi installerer shortcuts kan vi på alle mediacentre kan vi finde den korrekte sti til shortcut folderen i registry, så vi altid får den rigtige uanset sprog.
Det add-in jeg laver kører også i ca. 10 forskellige sprog, men den defaulter altid til engelsk, og så skal man selv i settings sætte den til at køre dansk - i princippet burde den måske kunne aflæse brugerens sprog og se om den har et der matcher, men det gør den altså ikke pt.
Men konklusionen er at jeg tror det er helt lige gyldigt om du køber en dansk eller engelsk version.
Jeg kan lige prøve at høre nogle MS folk om den der language pack bliver frigivet til folket, eller om det kun er til OEM'ere.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
keyser soze Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
binnerup: Ja, okay. Godt med en forklaring på begreberne.
Er der andre, der har kommentarer til lanceringen af den danske udgave af MCE i dag 6. oktober?? OG specielt dansk EPG - er det med eller er det ikke med????
|
| Til top |
|
| |
mikaelkj Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well... jeg har nu lige installeret MCE 2005 DK på en maskine igår... OEM pakken består af to CD'ere med den engelske version, 1 CD med opdateringen og 1 CD med den danske language pack på...
Det hele bliver dansk, også Windows. EPGen virker imidlertid ikke, men omvendt siger den heller ikke at der ikke er dækning i Danmark. Den fejler bare med en "Fejl ved programguideserver" - "Detaljer: Headend Service: Tjenesten er ikke tilgængelig. Kode: 42"
Jeg ved ikke rigtig om jeg skal forsøge og ringe til MS og punke dem eller jeg lige skal vente og se hvad der sker... Nogle gode idéer?
mvh, Mikael
|
| Til top |
|
| |
keyser soze Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikaelkj: hmm, det er jo da en anden fejlmeddelelse end den man oprindeligt fik, da der ikke var mulighed for at vælge DK som land og dermed også EPG...
Muligvis er der noget om sagen om, at der "bare" ikke er "åbnet" for EPG endnu med danske kanalinfo direkte fra udbyderne...
|
| Til top |
|
| |
mikaelkj Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps... det er umiddelbart "en bedre fejl" ... jeg afventer i spænding og skal nok rapportere tilbage hvis der sker noget! For 5 min siden virkede det ihvertfald fortsat ikke...
|
| Til top |
|
| |
keyser soze Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikaelkj: Takker!! Det vil jeg (og formentlig adskillige andre) se frem til!!
Spørgsmålet er selvfølgelig, om jeg skal købe mig en licens eller ej og det afhænger naturligvis af, om dansk EPG er med i pakken...
|
| Til top |
|
| |
mikaelkj Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og hvis man har licens til den engelske - så om man kan tilkøbe eller måske bare få den danske language pack når den nu bare skal oven på det gamle...
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget nyt om hvornår det danske EPG går i luften?
|
| Til top |
|
| |
frachlitz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikaelkj Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm glæder jeg mig til virker :-)
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mig bekendt så går der nok nogle uger endnu men det er kun 3. håndsinformationer fra MS jeg har..
Paqi
|
| Til top |
|
| |
frachlitz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige skrevet følgende til Nis Bank Lorenzen, Windows produktchef, Microsoft, på telefon 44 89 01 10 eller e-mail nisl@microsoft.com.
---
Jeg skriver for at høre om i har en fastsat dato for hvornår den Danske programguide i Medie Center Edition træder i kraft.
Håber meget på et snarligt svar.
Med venlig hilsen / Best regards
Frank Rachlitz
mailto:fr@nwd.dk
www.nwd.dk
new WAVE data ApS
HC Ørstedsvej 3
DK-6000 Kolding
+45 75 50 99 11
Microsoft Partner
|
| Til top |
|
| |
madsne Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
EPG d. 15 oktober.
Microsoft vil 15. oktober være klar med en elektronisk programguide (EPG) på dansk, så man interaktivt kan få en oversigt over tv-programmer og sætte sin pc til at optage.
Link til artikel
http://www.computerworld.dk/art/30160?a=fp&i=1
Mads
|
| Til top |
|
| |
mikaelkj Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jeg frem til!! Smart de lancerer den danske version før det er klar....
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikaelkj Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup: Nah, nu gør du dig vist nogle antagelser om mig... Faktisk så syntes jeg efterhånden at det er et stigende problem at det er almindeligt accepteret at man releaser noget der ikke er færdigt, og så kan man "lappe" det bagefter... Men det er selvfølgelig heller ikke let med så mange forskellige systemer og konfigurationer det skal virke på.
Dog må det kunne forventes at produktet rent ud faktisk har den funktionalitet det reklamerer med (eller i det mindste at der er noget info om at det ikke virker og hvornår det kommer til at virke) Jeg arbejder selv med softwareudvikling og der er ikke mange af vores kunder der havde accepteret en leverance, hvor dele af "det aftalte" slet ikke virkede ;-)
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikaelkj: Og hvor mener du på noget tidspunkt at du er blevet lovet der var en dansk guide inkluderet? - Alle steder den har været nævnt har jeg set den omtalt med en notits om at den ikke vil være inkluderet fra den første udgivelse.
Der er stadig lande hvor guiden slet ikke er inkluderet i Media Center - det betyder jo ikke at produktet er fejlbehæftet eller mangelfuldt - produktet har blot ikke den funktionalitet inkluderet.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |