Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Spørgsmål vedr programmeret optagelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at få sin htpc til at vække sig selv, optage et program fra tv og herefter slukke sig selv igen (standby eller whatever). Jeg bruger MCE
Jeg ved at man fra BIOS kan sætte sin maskine til fast at tænde på et given tidspunkt, men det er efter min mening for bøvlet.
Så jeg håbede at der måske var en der havde en smartere løsning, hvis det da overhovedet kan lade sig gøre (kan amitech og zitech maskinerne det ikke?)
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Det virker out-of-the-box.

Bare sæt din maskine i standby. Så vil den selv tænde, optage, og gå i standby igen, når udsendelsen er forbi.

Bemærk at det kun virker ved StandBy, og altså ikke hvis du slukker din maskine. Tror heller ikke det virker ved Hibernate. Så du får først den fulde efekt af dette, hvis din maskine virker med S3 standby (hvor fans, hdd mm stopper).

Thomas

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Tak for info.
Jeg må have sat et eller andet forkert op, siden jeg ikke har kunnet få det til at virke. Måske har jeg hibernated i stedet for standby?!?

Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

Ellov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2005
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

MCE kan også vågne og optage i hibernate funktionen - det har det gjort på min HTPC med MCE 2005.
Men nu bruger jeg stand by i S3, da den derved opstarter hurtigere. At den så ikke vil gå i stand by igen efter optagelse er noget helt andet - hverken ved dvale el. stand by.
Måske der er nogen der har prøvet tilsvarende?
Til top Vis Ellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellov

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes