Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 22:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Kabel til prodigy 7.1LT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har undersøgt om det er muligt at købe et kabel til Prodigy 7.1LT som munder ud i phono stik fremfor jack stik.

Jeg synes selv det virker lidt dumt at der skal sidde 4 jack til phono convertere for at køre 7.1 analogt fra PC'en til forstærkeren.

Det findes sikkert ikke, men mon ikke en forretning som f.eks. qtel.dk kunne lokkes til at lodde et op hvis blot han får tilsendt det stik som skal sluttes til PC enden af kablet og så selvfølgeligt et diagram.

Nogen der ved hvor stikket i PC'enden af det originale kabel kan købes?

Til top Vis sn1009's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sn1009

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Stikket ligner dette:
http://www.farnell.com/datasheets/54700.pdf

..altså et 9 polet mini din han stik.

Nogen der af/bekræfte dette og ved hvor stikket kan købes i en hæderlig kvalitet?

Jeg har set det kan fåes ved farnell og el-supply men det er taiwan udgaven begge steder så vidt jeg kan se..

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

På 7.1 LT sidder der headers lige bag stikkene, hvor alle de analoge lydudgange er tilgængelige (se manualen). Du kan evt. tilslutte lednigerne direkte til disse headers via stik eller lodde dem direkte på, så slipper du for at bøvle med at lodde 6/8 ledere + skærm i de lille mini-DIN stik, for der er meget lidt plads i sådan et stik.

På side 5 er de interne stik nævnt: http://audiotrak.net/download/MANUAL/PRODIGY71LT/Prodigy%20L T.pdf

12) Internal 1/2 Output : 3pin for 1/2 output (refer pin map)
13) Internal 3/4 Output : 3pin for 3/4 input (refer pin map)
14) Internal 5/6 Output : 3pin for 5/6 input (refer pin map)
15) Internal 7/8 Output : 3pin for 7/8 input (refer pin map)

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:

På 7.1 LT sidder der headers lige bag stikkene, hvor alle de analoge lydudgange er tilgængelige (se manualen). Du kan evt. tilslutte lednigerne direkte til disse headers via stik eller lodde dem direkte på, så slipper du for at bøvle med at lodde 6/8 ledere + skærm i de lille mini-DIN stik, for der er meget lidt plads i sådan et stik.

Det må jeg da lige undersøge. Jeg kan da kun give dig ret i at det nok vil bliver noget klyt hvis der skal loddes 7 ledere på sådan et mini-din stik.

Hvis din løsning vælges er der da også god mulighed for at føre kablerne ind i samme PCI-slot ved bare at bore et par huller i den del af bracket'en som prodigy 7.1LT ikke optager.
Det er jo et low profile kort.
Dermed optager lydkortet stadig kun eet PCI slot og samtidigt kan kablerne aflastes ved f.eks. at montere nogen gummi ringe hvor kablerne går igennem hullerne i bracket'etn. Det lyder som en fornuftig løsning.

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

De omtalte headers er de 4 der sidder lige bag mini-DIN stikket og hedder J8, J9, J10 og J11 på printet:

I manualen hedder hedder de 12, 13, 14 og 15:

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Fornemt.. Jeg må have fat i noget ordentligt kabel og phono stik og så lige overveje om jeg "tør" at lodde på kortet eller om jeg skal benytte pinheaderne på kortet. 

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Ja du kan jo lodde på pinheaderne, eller købe nogle stik til at sætte ned over pinheaderne og så nøjes med at lodde på dem, så kan du også hive kablerne af hvis skidtet skal skilles ad af den ene eller anden grund. Hvis du har adgang til en crimptang der passer til de stik der passer til pinheaderne, så kan du helt undgå at lodde på stikkene.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes