Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 08:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC software (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stranger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2005
Status: Offline
Sendt: 01 November 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hej

JEg vil til og i gang med at bygge en HTPC, så jeg skal nok komme med mange dumme spørgsmål  Det første er hvilken software i kan anbefale, jeg har kigget på Meedio, mediaportal og MCE.

Jeg kan umiddelbart bedst lide Meedio og mediaportal da det ser ud til, at disse har flest muligheder, men er de stabile nok, her tænker jeg mest på mediaportal?.

Jeg vil bruge det til lidt af hvert (let surfing, spil, tv med timeshifting, dvd-recorder og optag til disk, mm.).

Jeg har i dag en Pana 42PA30 og som "anlæg" Jamo DVR50 "WAF" og regner med at mit kommende kabinet bliver Silverstone LC11M med følgende hardware "????".

Alle ideer modtages.

Til top Vis Stranger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stranger

febbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

jeg er selv igang med det samme. Og jeg vil sige at mediaportal er ret ustabilt, og lever ikke op til mine krav om at kunne stå at køre uden at man skal genstarte pc'en næsten hver gang man ser en film. så jeg holder mig personligt fra det og så vil jeg hellere lige bruge lidt penge på meedio som jeg synes kører dejligt og flydende.
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Sendt: 02 November 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Kan ikke helt forstå Febbe's problemer med Media Portal. Dog vil jeg godt erkende at der findes bugs, som dog også løbende bliver udbedret......

Efter min mening er Media Portal det ultimative Media center redskab, og når først 0.2.0.0 kommer på gaden, her i november, så tror jeg ikke der vil være meget negativt at komme efter (tværtimod)
Media Portal giver brugeren så utrolig mange muligheder, og hvis man kun vil nøjes med at Media Portal skal have features ala MCE 2005, så vil jeg mene at den nuværende version 0.1.3.0 er helt på højde med MCE i stabilitet.

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

Stranger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Raun, hvordan er installation af mediaportal, jeg tænker mere på om der er 10 fejl som man skal til at løse/finde for at få den op og køre.

Hvad mener du med når 0.2.0.0 kommer på gaden, skulle det være mere stabilt eller med mindre fejl??

MCE bliver det helt sikkert ikke og jeg er jo lidt "jeg vil have det hele freak" og har heller ikke noget i mod at det skulle drille lidt, jeg ved bare også at konen vil tænde af hvis der hele tiden er problemer.

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 November 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Stranger,

Jeg tror at uaset hvilket produkt du finder så vil der være småting som ikke heeelt virker 100%. Jeg har kørt Showshifter da jeg kom ind i denne verden. Showshifter var et okay produkt, der kunne nogle ting som jeg kunne lide med det var mega besværligt at navigere rundt i. Jeg oplevede ofte at det ikke lukkede rigtigt ned hvis jeg optog 2 programmer lige efter hinanden.

Jeg prøvede også Mediaportal. Det virker kanon til musik, radio, billeder men jeg synes stadig der er småfejl på tv-delen hvilket de også bekræfter til en vis grad på deres hjemmeside lige nu. Det ser godt ud men jeg tror der er alt for mange settings for normal mand til at det lige nu er rigtig godt. Mon ikke det kommer.

Nu er jeg på MCE2005 og det er - for nogen - måske alt for simpelt men det pasesr fint til mig og især kæresten. Det er let at gå til, ikke alt for mange skærmbilleder man skal igennem og så er der en remote som virker perfekt til systemet. Men jeg har da stadig mine små problemer som jeg går og nørkler med og det tror jeg der vil være i dem alle indtil vi ser en blackbox som en xbox, hvor du ikke rigtig kan rode med OS som du kan med XP og de frontends der nu findes.

om du vælger Mediaportal, Meedio, MCE eller Showshifter eller noget helt 3. er helt op til dig men jeg tror ikke du skal forvente at det bare er fejlfrit. I det firma jeg sidder i introducere vi MCE maskiner i 1. kvartal og vi frygter mildest sagt den support vi kommer til at skulle yde for jeg tror der kommer rigtig meget.

Det der er det vigtigste når du laver en htpc er at den KUN laver det og ikke andet. Min maskine har kun lige det mest nødvendige lagt på og jeg hverken surfer eller bruger messenger eller noget andet en mce2005. Erfaringen siger mig at så snart der kommer andet smuds ind så kan det begynde at gå galt.. Min maskine skal virke hele tiden og jeg ønsker ikke at se den gå i stå mens jeg er på ferie og se at den så ikke har optaget noget af dem vi gerne ville se.

Held og lykke med projektet og husk at skal du have succes med dette hjemme så gælder det om at få konen til at indse at det er rigtig smart og LET!!!

Paqi

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Stranger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Paqi,

Jeg regner heller ikke med at det er fejlfrit, men hvis nu stemningen generelt var at f.eks. Mediaportal har mange fejl/problemer så ville jeg nok ikke starte med den, men starte med meedio.

HTPC'en kommer næsten kun til at lave det, jeg regner dog med at surfing bliver et fast indslag fra mig .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes