Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 02:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: automatisk opløsning skifter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Paint Me Dry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 02 November 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Da jeg kører min HTPC på en Xerox 17" monitor og på en Panasonic PTAE 700, bliver jeg nødt til skifte opløsning hver gang jeg skal bruge projektøren. Derfor ville det jo være meget rart hvis det var muligt at få et program der kan gøre dette automatisk, (så at man bare lige starter en bat fil, og så får opløsningen skiftet). Jeg har fundet et par programmer der kan finde ud af at fixe dette, men problemet er at de ikke kan skifte hvilken monitor skal være den primær.

Nogen der kender et program, der helst kan køre fra en commando prompt, der tillader at man skifter opløsning og at man kan sætte primær monitor?

Til top Vis Paint Me Dry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paint Me Dry

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg bruger PowerStrip, til automatisk at skifte opløsning når MCE starter. PowerStrip har en feature, som hedder Application Profiles.

Man kan også tildele genvejstaster, som skifter mellem opløsninger. Jeg ved dog ikke om man kan gøre det fra en commando prompt. Hvis ikke har du, som jeg ser det to mulitheder. Enten kan du vælge at kørere et eller andet tilfældigt program (f.eks. et der kører i tasktray'en), og konfigurere PowerStrip til at have en bestemt opløsning når dette program kører. Alternativt kan du lave en "SendKeys" funktion, som kalder genvejen når batch scriptet køre. Det kan du gøre ved at lave et.vbs script og bruge sendkeys funktionen. Se her:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/e n-us/script56/html/wsmthsendkeys.asp

Håber at det kan bringe dig vidre.

Thomas

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 November 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger programmet TV-tool, som jeg syntes er fremragende til formålet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes