| Sendt: 03 November 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Det link har jeg forsøgt at tygge mig igennem, desværre løber emnet der lidt hutigt off topic i løbet at de 16 sider.
Lad os i denne tråd holde os nøjagtig til første indlæg. Besvarelser på disse 2 spørgsmål håber jeg at der er nogen der kan hjælpe med:
Jeg gentager.
Hej.
1:
Hvordan er kvaliteten generelt, hvis man sammenligner afspilning at DVD film fra HTPC (MCE2005) med afspilning fra DVD-afspiller i 2000 kr klassen. Kan HTPC måle sig med DVD afspiller billed- /lyd-mæssigt.
2:
Jeg har et Panasonic TH-42 PV500, som jo har HDMI indgang. Men som jeg har læst i flere tråde her er det ikke optimalt at tilslutte sin HTPC via DVI>HDMI, men bedre at benytte VGA. Men hvordan forholder det sig så hvis man tilslutter en HDMI DVD-afspiller til sit 42" Plasma ? Er det så heller ikke godt. Jeg har prøvet at forstå alt det om diverse opløsninger, interlace, de-interlace, pixelmapping osv. - men jeg må indrømme at man skal holde tungen lige i munden for at kunne følge med, og det er ikke rigtigt lykkedes mig at forstå det endnu :-(
Opløsningen på PV500 er 1024x768, men HDMI standard er 720p - hvordan skal det virke sammen?
Kilde: http://www.forbrugerelektronik.info/High_Definition_TV__HDTV .116.0.html#69
"For det tredie skal tvet kunne gengive et progressiv scanning på 720p (min. 1280 x 720 ved 50 & 60 Hz) eller kunne vise 1080 linier i interlaced scanning (min.1920 x 1080 ved 50 & 60 Hz) dette format ses under betegnelsen 1080i."
Jeg går da udfra at Panasonic har tænkt sig om, eller hvad.
I samme forbindelse kan jeg jo også se at jeg fra mit grafikkort (Geforce 6600 GT) og med de nyeste nVidia MCE 2005 drivere godt kan sende HDMI opløsninger til mit PV500.
Nogen der kan komme med en virkelig god pædagogisk forklaring ;-)
/Henrik