Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: To HTPC or not? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 November 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa - min første post her i HTPC forummet

Jeg vil lige høre hvilke muligheder/fordele jeg vil få ved at lave en decideret HTPC.

Jeg har investeret i et Samsung LE-32R51B HDTV LCD, og en all-in-one løsning til surround/dvd/radio ligeledes fra Samsung HT-P70 (HDMI, component, scart, den scaler dvd til 720p/1080i og har Faroudja DCDi scaler).

Efter hvad jeg har forstået vil jeg kunne opnå det bedste billed via VGA fra HTPC til LE-32R51B.

Af computer HW har jeg en Shuttle SD-32P (Intel i945G dual-core chipsæt) med en Intel P4 820D (2.8Ghz dual-core), 1GB DDR2 PC5300 Ram og et Nvidia Geforce 6200@6600GT.

Min primære interesse er om jeg vil kunne bruge min PC som en form for Selector til at forbedre mit analoge Stofa TV signal? (syns signalet er ok, men ville meget gerne kunne forbedre det ved fx eliminere støj og et skarpere billede)

Jeg har ligeledes kigget en del på dedikerede HW scaler som DVDO iSCAN HD+, LumagenDVI etc. for, at opnå den optimale billed kvalitet men det er jo en bekostelig rute at vælge!

Vil en HTPC ikke kunne give billed mæssige kvaliteter der ligger tæt op af disse, da min comp. jo har rigeligt med regnekraft?

Og vil jeg overhovedet kunne se kvalitets forskel fra min upscalende dvd ved fx. 720p eftersom overførsel foregår rent digitalt via HDMI og DCDi?.

Det ville jo være nice at kunne surfe på nettet på 32" og samtidig er jeg vild med MCE´s funktion som mediaserver og den lækre overskuelige måde at håndtere min dvd-samling.

Håber i kan komme med fordele/ulemper og råd til om jeg skal kaste mig ud i et HTPC projekt? For efter en hurtig research herinde ser det ud til mange opgiver fordi det er for kompliceret at få softwaren til at fungere optimalt eller fordi de ikke føler resultat fra HTPC lever op til deres forventninger?!!

Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 November 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hej oo27

Kan godt følge dit spørgsmål. Læs evt. denne tråd - her taler folk for og imod HTPC`s.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=590407

Mvh

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes