| Forfatter |
|
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 16 November 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har downloadet en del HD materiale den sidste uges tid og fået sat zoomplayer op med Avisynth filtre etc.
Nu har jeg så det problem at når jeg pakker mine HD filer ud, består de
af en masse små .ts filer - jeg har ikke noget problem med at afspille
filerne men syns bare det er mega belastende der er et sekunds pause
eller to hver gang jeg åbner en ny fil.
Er der nogen der ved hvordan jeg kan samle alle de små filer i én stor film så jeg slipper for de små irreterende afbrydelser?
__________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv fundet ud af det kan lade sig gøre via Null saver packet
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du mod på at bringe en lille opskrift på hvordan det gøres?
Det kan jo være at der er andre, der har lignende problemer.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
Har downloadet en del HD materiale den sidste uges tid og fået sat zoomplayer op med Avisynth filtre etc.
Nu har jeg så det problem at når jeg pakker mine HD filer ud, består de af en masse små .ts filer - jeg har ikke noget problem med at afspille filerne men syns bare det er mega belastende der er et sekunds pause eller to hver gang jeg åbner en ny fil.
Er der nogen der ved hvordan jeg kan samle alle de små filer i én stor film så jeg slipper for de små irreterende afbrydelser?
|
|
|
Hvilket materiale er der tale om?
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Materialet er diverse HD Demoer fra Samsung og sony og nogle HD NFL klip alle i 1920x1080.
Hehe ja en guide kan i sagtens få da jeg aldrig før har prøvet så nemt et progrem
Bare download programmet her: http://www.hometheatersoftware.com/stuff/NullPacketStripper/ pak det ud og markere alle de filer du vil have samlet og tryk på run så kører det derudad
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man afspille ts filer inde fra Media center ? Og hvad skal der i givet fald til, er der nogen som har prøvet dette ?
mvh
Techno283
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Tak for tippet, det vil jeg prøve
mvh
Techno283
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm så ved jeg da ikke rigtigt om jeg gider investere i MCE alligevel!! Hvordan skal jeg så afspille alle mine HD film/demoer?
Er zoomplayer heller ikke understøttet af MCE?
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det lyder da ikke alt for optimalt! Hvordan er kvaliteten af den i
forhold til zoomplayer med AviSynth filter og Theatertek/FFDShow?
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pekr Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en masse af de .ts filer, MCE spiller dem fint, ligså vel som jeg har en masse dvd (lagt ind som de filer der lå på DVD'en, så snart jeg vælger et "dvd bibliotek" så starter den med at spille filmen.
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu har jeg også fået afprøvet mine ts filer på media center, den afspiller dem faktisk fint, uden My movies eller andre hjælpe programmer !
mvh
Techno283
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
techno283: Kører du Rollup 2? - Og hvilke decodere benytter du?
Jeg har aldrig selv haft en TS fil i hånden, men jeg kan have svoret at folk tidligere brokkede sig over at Media Center ikke ville afspille de TS filer.
Men det er bestemt glimrende at den kan! Generelt set er den løsning "My Movies" har med TheaterTek kun en nødløsning for dem som ikke kan undvære ffdshow og lign. Jeg bruger det heller ikke selv, da jeg kører PureVideo.
Jeg arbejder pt. på at kunne bookmarke imens du ser film, og det vil også kun være den interne player (som i teorien burde spille alt der er codecs til).
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Binnerup
Hvordan kan det være at du bruger Purevideo og ikke dit eget MyMovies, TT, Nvidias decoder og ffdshow?
Bruger du MCE´s interne afspiller, og PureVideo dekoderen pga. dit grafikkort?
Gider du lige ridse fordelene op ved at bruge PureVideo i stedet for TT og ffdshow....tak?
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
LBA75: Jeg bruger også "My Movies", men bruger ikke længere ffdshow fordi jeg faktisk syntes at det hardware baserede PureVideo billedet er bedre - det er ikke så skapt, men billedet er mere behageligt, og jeg syntes altid jeg sad og pillede i ffdshow indstillinger.
Så - det er delvist fordi jeg godt kan lide PureVideo renderless billedet, og fordi jeg simpelthen ikke har tid til at sidde og pille. "My Movies" projektet startede som et projekt for at jeg selv kunne bladre i min egen DVD samling, men det har desværre også betydet at jeg nu ikke længere har tiden til at udnytte den I går havde vi projektoren tændt og så en film - det er første gang i to måneder....
Et eller andet sted er det lidt tåbeligt at bruge så meget ulønnet tid på det, men jeg anser det for en mulighed for at lære noget om både udvikling, distribution og hvad alt sådan noget ellers indebærer (samarbejde med OEM'ere og System Integrators). Derudover kunne jeg godt tænke mig at arbejde med den slags underholdningselektronik, der er bare ikke rigtigt nogen af den slags jobs i mit lokalområde, men skulle der blive det, så er projektet nok en god måde at have lært noget om hvordan alting foregår.
Om ikke andet så siges det fra de folk jeg kender hos Microsoft at mindst et par hundrede af deres egne folk benytter det (jeg har mere end 20 @microsoft.com e-mail adresser på mit newsletter), og jeg ved at flere ting hos MS diskuteres med baggrund i plug-in'et - det betyder også at jeg både officielt og uofficielt får adgang til en masse ting og informationer, og forhåbentligt kan det også bruges af Microsoft til at finde ud af i hvilken retning Media Centers egne funktionaliteter skal gå i.
For at komme tilbage til de her ts filer - jeg har kigget lidt på det, og det ser ud til at de folk der ikke har kunnet afspille dem tidligere ikke har registreret en perceivedType i registry til video - det gælder alle filer Media Center skal samle op og kunne afspille - deres type skal være sat til perceivedType=video i registry, det er langt de fleste videoer som standard, men hvis man har videoer med extentions som Media Center ikke kan afspille er det måden at få den til det på - "My Movies" kigger desuden på samme settings for at det fungerer ens.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Binnerup - som ny i mce... vil det så sige at via my movies er det stadig ikke muligt at starte TS filerne?? skal man have en decoder ud over den i selve mce'en???
mvh Benfi
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Binnerup
Jeg afspiller ts filer på en 100% standard MCE installation, med alle de seneste MS opdateringer inkl rollup 2.
Jeg lavede en total reinstallation forrige weekeend, efter at have kørt med den samme installation i næsten et år. Nyeste drivere til grafik kort, hauppauge TV kort, Nvidia dvd decoder osv.
Og jeg har fået en maskine som kører markant bedre, bedre billed kvalitet, mindre CPU load = mindre støj. Det kan klart anbefales !
mvh
techno283
|
| Til top |
|
| |