| Sendt: 29 November 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Hvis du har indstillet den til at gå i standby i poweroptions efter say 1 time går den i standby forudsagt at maskinen ikke bliver brugt. Det er vel det du vil ikke?
Scheduler er såmænd bare hvis man ikke vil bruge standby funktionen, hvis for eksempel man har en server eller andet og du har en ekstender! På den måde kan du sikre dig at den går i standby om natten(når der kun er tvshop i kassen) tænder om dagen(når der er pacific blue ;-p) osv......Måske var det uklart hvad jeg skrev....men en kombiløsning af de to ting ville ikke værre særlig hensigtsmæssig, det er svært at forestille sig et sådant scenarie for mig i hvert fald.....
Hvordan i rent praktisk vil sætte det op det gider jeg ikke at blande mig i....Men disse to værktøjer kan det der efterspørges i første og anden tråd
Mht den ekstender + WOL så kan du finde forklaringen på hvorfor det ikke virker her.....
http://gsd.di.uminho.pt/jpo/software/wakeonlan/mini-howto/wo l-mini-howto-2.html#ss2.2
Som jeg sagde skal der sendes en trigger(i grove træk en avanceret ping pakke) fra extenderen....Men da du ikke har mulighed for at køre applikationer som sådan, fra en X-box, bliver denne opgave vanskelig(ingen console eller lignende).....Et netværks adapter starter ikke bare en computer fordi man prøver at browse netværket......
mvh Anders
|