Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 10:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Indbygning af Forstærker i HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ckoefoed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 November 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er i gang med de indledende runder til at bygge min første HTPC. Jeg har fundet frem til de fleste stumper, men jeg mangler en surround forstærker - den kunne jeg godt tænke mig at bygge ind i maskinen hvis det overhovedet kan lade sig gøre!

Nogen der har gjort det? Nogle links til produkter?

Mvh,

Christian Koefoed

Til top Vis ckoefoed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ckoefoed

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Ja kig hos Zitech.... :-) ... lad os dog se hvornår det kommer på banen i mere end bare et foto .....
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

ckoefoed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Var i Zitech så sent som i dag for at høre hvornår de kan levere en maskine. Der står en demo til afprøvning, og den virker jo ret fed, men de kan tidligst levere om 2-3 uger. Og for 16.000 som den mindste model med forstærker koster, kan man jo selv samle en 'pæn' maskine....

Jeg har altså ikke besluttet om det skal være Zitech's eller om jeg selv vil samle en. Er ved at finde dele, men mangler som nævnt et bud på hvordan man kan bygge forstærkeren ind i HTPC'en.

Kabinettet jeg regner med at bruge er: http://www.mcubed-tech.com/eng/hfx.htm

/Christian Koefoed

24X7X365
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 30 November 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Kabinettet fra Mcubed er uden tvivl det bedste bud, hvis målet er opbygningen af en lydløs HTPC.

Jeg tvivler dog på at du kan presse en forstærker ned i kabinettet, der i forvejen er godt fyldt op når du er færdig med at bygge selve PC-delen ind. Samtidig får du svært ved at lave en blæserløs løsning hvis du satser på en indbygget forstærkerdel. Men du kunne jo købe 2 kabinetter og så bygge forstærkeren ind i det ene...;-)

/24x7x365

Til top Vis 24X7X365's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 24X7X365

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 November 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Unskyld jeg spørger dumt......Men hvorfor vil du bygge en forstærker ind i en computer? Det er latterligt imho.....Ta da hellere og gem din computer helt væk på loftet, i bryggerset, eller i kælderen.....WAF bliver meget bedre og du er ikke afhængig af at skulle lave en dyr passiv  køleløsning således at du kan holde støjen ud..... Brug så pengene på noget fornuftigt kabling og betjening i stedet.

mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 November 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Anders. I mine øjne skal den maskine slet ikke stå fremme. Ja så har du problemerne med dit DVD drev hvis maskinen er gemt af vejen men hvad med at sætte det på via USB som et lækkert eksternt drev istedet for?. Alternativt købe en xbox 360 og brug den som extender og så drop det pæne kabinet.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

ckoefoed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Hmmmm.... Det var da bestemt også en mulighed. Har du et godt bud på en radio baseret fjernbetjening der understøtte Microsoft MCE. Og hvad med DVI kablet? Er der ikke en forholdvis lav begrænsning på hvor langt det kan være?

- og hvad er WAF?

/Christian Koefoed

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 30 November 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

ckoefoed skrev:

- og hvad er WAF?

WAF = Wife Acceptance Factor

- en af de allervigtigste parametre i hifi-verdenen

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 30 November 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hvordan har i tænkt jer at få billedet frem til skærmen - der er vel en grænse for hvor langt et dvi kabel kan trækkes (går vel for kælder eller loft hvis pc er lige under hhv. over tv'et - men i bryggers ?)  
Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 November 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det er sandt nok at der er grænser for hvor langt et kabel kan trækkes.... DVI er jo digitalt og 10 meter skulle være ok såvidt jeg kan læse mig til.  DVI er IMHO however lidt markedføringsgejl alla agp x1000 osv der er næsten ingen synlig forskel på DVI og VGA.... Vga er langt rigeligt til det billedesignal du får i DK og fra din dvdafspiller(brugte du VGA før du fik htpc?)....Og det er de færeste der brokker sig over 15meter skærmede VGA kabler og det er på trods af at dette er analogt....

MHT remote bruger jeg selv en Niveus x-10....som bruger RF til computer og ir til alt muligt andet......Men køb dig en Harmony remote fra logitech og så flyt din reciever sammen med dvd drevet......

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes