Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lossless/FLAC - afspiller?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
maje09
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 December 2005 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vurderer at konvertere min CD-samling til et lossless-format som f.eks. FLAC, men jeg kan ikke finde en eneste "stationær" mediaspiller som tackler lossless-formater af den ene eller anden slags. Af gode grunde har jeg behov for en spiller med stor kapacitet (evt udskiftelig HD som f.eks. Freecom eller Rapsody), min 4-500 GB så en bærbar HD-spiller er nok ikke lige sagen....

Jeg har ikke mulighed for at bruge en computer i denne forbindelse, så det skal være en "selvstændig" enhed!

Er der nogen der har hørt om en media-spiller som spiller et lossless-format, evt vha en anden (uofficiel) firmware til eksisterende spillere??

Til top Vis maje09's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maje09

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 December 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Såvidt jeg ved bruger Kiss en slags linux firmware....Det må kunne modificeres så det kan klare FLAC. Kiss har en række produkter med pclink(netværk) osv så måske er det den vej man skal. Sigma chippen må kunne klare FLAC efter min vurdering da det ikke er specielt CPU krævende. EM8620L Sigma chippen som sidder i Zensonics 500z model kan klare FLAC, og samme chip sidder i Kiss' DP-608. Begge kommer med 80gb harddisk og netværk. Kiss' model annoncerer ikke med FLAC, men chippen understøtter det med det rette firmware. 

Men hvorfor ikke lave sig en HTPC. Det er jo i virkeligheden her en HTPC udemærker sig, nemlig i at man så og sige aldrig behøver at bekymre sig nævneværdigt over forskellige formater.....Bare en hurtig codec installation og du er klar.

Mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

maje09
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Hejsa tilbage - og tak for svar!

Joda, jeg har jo mere end en gang overvejet at lave en HTPC, problemet er at jeg ikke har et "kontor" hvor jeg kan gemme denne, alt er nødt til at stå i stuen - og det er vel ikke ligefrem noget der pynter. Vigtigst er dog at jeg ultragerne vil slippe for at være nødt til at tænde skærm mv hvis bare man skal høre en CD etc. Dette er jo den store fordel ved produkter som Freecom og Rapsody, som jo kan operere helt uafhængigt af ektern skærm. Jeg har heller ikke tilsluttet mit HIFi-anlæg i nærheden af TV, så der ville jeg være nødt til at bruge en lille fladskærm el lign.

MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 02 December 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

En lækker (men også dyr løsning) kunne være Sonos http://www.sonos.com/index.htm

Men den kræver vist også at du skal have pc'en med musikfilerne tændt... Kan ikke helt finde ud af om man bare kan tilslutte en nætværksdisk og køre filerne derfra.....

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 December 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Her kan du se en liste over hvilke hardware afspillere, der i hvert fald understøtter FLAC og andre lossless formater:
http://flac.sourceforge.net/comparison.html
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

maje09
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Ja - jeg har også kigget på den Sonos-løsning tidligere. Men: Som MichelMCE siger: Den er hammerdyr og så kræver den (så vidt jeg har kunnet finde ud af) en PC eller tilsvarende for placeringen af data. Den er meeget lækker hvis man skal have lavet et flerrums-system, men jeg har jo kun et enkelt rum (desværre... ) så de "problemer" har jeg ikke....  Der er iøvrigt også et system som Hifidelio, dette læser faktisk FLAC, men har kun en HD på maks 80 (160) GB som ikke kan skiftes ud med enkle kneb.... Og det er liiige i underkanten mht pladsen...

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 December 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Køb et større hus og HTPC
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes