Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Højtalere (5.1) til HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xcanner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 04 December 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Jeg leder efter et par højtalere til min HTPC... Indtil videre regner jeg med at benytte det indbygget lydkort i mit bundkort (som er http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310847 har ventet på dette bundkort i snart 2 måneder suk...).

Jeg er ikke nogen kræsen hifi fyr, og der skal ingen receiver eller noget andet mellem HTPC og højtalere). Indtil videre jeg jeg kigget en del på denne test http://www.tweak.dk/tests2.php?id=608 og det er nok designet som tiltaler mig mest, men er i tvivl om jeg istedet skal vælge nogen fra creative eller logitec (ja, jeg sagde jo at jeg ikke går meget op i hifi, hehe). Kan de der powerstixx spille min stue op (den er ikke specielt stor). Når jeg nu ikke skal have noget mellem htpc og højtalere skal de så være aktive? Og hvad vil det sige? Er de der Powerstixx aktive???

Mit budget siger max. 5000 kr. Og de skal være pæne (ved godt det er et vidt begreb).

På forhånd tak!

Til top Vis xcanner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xcanner

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Et lydkort har ikke nogen forstærker. Derfor skal højttalerne være aktive. Typisk i disse PC højttaler sider der en forstærker i subben, dette gælder også Powerstixx.

Hvorfor vil du ikke have noget mellem PC og højttaler?
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

xcanner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 December 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Er det nødvendigt hvis man ikke går så meget op i lyd? Hvis man som mig ikke kan høre forskel på en højtaler til 2000 og en som koster 4 gange så meget? Eller ikke er specielt intresseret i den lille forskel man kan høre... Al respekt til dem som går op i den slags (det er bare ikke lige mig). Og når jeg ikke går op i det ville det være "dumt?" at bruge penge på det, eller`?
Til top Vis xcanner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xcanner

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er nødvendigt. PC høttalere er fint til spil, men så synes jeg ikke de rækker meget længere. Selv om du ikke går op i hifi lyd skal der vel være nogle gode effekter og explosioner etc. når du ser film?

Hos hifiklubben kan du få en Denon surround receiver til 2.000 og et sæt Denon 5.1 højttaler også til 2.000. Uden at jeg har hørt disse højttalere eller Powerstixx sættet, vil jeg gætte på du for væsentlig mere for pengene ved Denon sættet. Eller f.eks. et sæt Dali trio Højttalere til 3.000 i Den Blå Avis.

Nu snarker vi stadig stadig ikke om rigtig Hifi sorround, men jeg tro at selv du ville få større glæde af dette end et sæt PC højttalere. Ikke at PC sættet ikke kan bruges, og som du selv siger vægter vi tingene forskelligt, men her taller vi altså ikke om små forskelle. De PC højttaler jeg har hørt er en noget tynd omgang, så jeg kender ikke nogen jeg ville andbefalde til film/musik.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 04 December 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Der findes nogle THX certifeseret højtaler, mener det er de nyeste fra logitec, de spiller fandme godt, bedre en mange andre hifihøjtaler jeg har hørt (i den pris klasse). Det er lavet til pc/htpc brug.
Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes