Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 07:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Manglende kanaler og ubrugelig slukknap (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
friis78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 December 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Hej

1.   Jeg har netop købt Amitechs Home Center Living HTPC. Efter installation mangler jeg en 7-8 kanaler, som den ikke kan finde. Jeg har prøvet at søge eftet dem via kanalnumre og frekvenskonverteringsliste, men der er stadig bare 'sne' på skærmen. Hvis jeg slår over på mit normale 'kedelige' tv er kanalerne der. Hvad kan jeg gøre for at finde disse kanaler på HTPCen?

2.   Når jeg trykker på tænd/sluk-knappen på min MCE-fjernbetjening sker der intet. Jeg har læst lidt på forum omkring dette, men det er på et niveau, hvor jeg ikke rigtigt kan følge med. Er der nogle, som kan hjælpe mig of forklare dette til en nybegynder?

Mvh - friis78

Til top Vis friis78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af friis78

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 December 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

friis78:

1. De kanalnumre du har der er nogle andre end dem MCE benytter - der er en post i forum'et et sted der giver dig en oversigt. Hvilke kanaler mangler du? Det er formentligt fordi de ikke er i guiden.

2. Når du har købt en færdig PC, så skal det bare virke - så jeg syntes du skal kontakte Amitech. Når du siger "Efter installation" - jeg går ud fra at du bare skulle tænde den og starte?

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

friis78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Tak for det. Nu virker det bare med kanalerne. Dog da jeg tilsluttede Kanal 5 var der ingen EPG, hvordan tilføjer jeg en EPG til en selvinstalleret kanel?

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 04 December 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Friis78,

Det kan du vist ikke som det ser ud lige nu. hvis du i fremtiden har problemer med at finde kanaler så kan det anbefales at sætte en splitter i som dæmper signalet med et par db. Problemet er at nogle hauppauge kort ikke finder kanaler hvis signalet er for stærkt. Ja det lyder måske lidt underligt men det er et faktum. Når du så har fundet dem så hiver du den ud igen.

Paqi

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

friis78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

OK. Det lyder specielt. De kanaler jeg mangler, kunne jeg fakiske finde, hvis jeg sagde at det var et analogt signal og ikke et kabelsignal, så det skal nok passe, at de er for stærke.

Hvad er en splitter, og hvad koster en sådan? Er det bare en coaxialkabelsplitter jeg skal sætte i mit antennestik og forbinde i den ene ende?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes