| Forfatter |
|
bobbedude Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har i lang tid haft det problem at jeg kunne sætte maskinen i Standby men når jeg så skulle vække den igen var min skærm sort.
Det fik jeg så løst og alt virkede perfekt ind til jeg satte min eHome remote til nu får jeg så fejlen.
"System Standby Failed" "The device driver for the 'Microsoft eHome Remote Control Keyboard Keys' device is preventing the machine from entering standby. Please close all applications and try again. If the problem persists, you may need to update driver."
i min BIOS står følgene:
ACPI Function = Enabled ACPI Standby State = Auto Re-call VGA BIOS from S3 = Disabled
Er der andre der har haft den fejl ??
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har i lang tid haft det problem at jeg kunne sætte maskinen i Standby men når jeg så skulle vække den igen var min skærm sort.
Det fik jeg så løst og alt virkede perfekt ind til jeg satte min eHome remote til nu får jeg så fejlen.
Hvordan?
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
gutter,
Prøv lige dette.. Jeg havde samme problem da jeg i sin tid started min mce maskine. stik mig lige jeres mailadresser så sender jeg jer lige en lille reg fil som I skal læse ind. luk mce ned. træk alle usb stik ud som har med remoten at gøre. reboot maskinen og når maskinen er startet helt op så sætter I stikkene i igen og så burde det virke.
Prøv lige at følg proceduren uden reg filen og hvis det ikke virker så sender jeg jer reg filen.
jeppe.ravn(at)hp.com
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 06:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt i min maskine er integreret, så jeg kan ikke hive noget ud.
...men derfor vil jeg da gerne be`om den reg. fil alligevel, det er et forsøg hver
|
| Til top |
|
| |
bobbedude Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
"System Standby Failed" "The device driver for the 'Microsoft eHome Remote Control Keyboard Keys' device is preventing the machine from entering standby. Please close all applications and try again. If the problem persists, you may need to update driver."
Det problem er nu løst ved at jeg gik ind i "Device Manager" og tog "Properties" på de 3 enheder der havde med "eHome" at gøre der klikkede jeg "Allow this device to bring the computer out of standby" fra.
Nu virker det perfekt jeg kan kan sætte maskinen i "Stand by" fra min remote og tænde den igen via keyboardet.
Mit MotherBoard har ikke Wake on Usb desværrer selv om det er helt nyt
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes yes yes but...
Går din maskine også i standby automatisk efter endt optagelse ???
Har nemlig fundet ud af at min IKKE går i standby efter optagelse, NÅR man er inde i MCE.
Men søger man for at være ude på skrivebordet når man sætter i standby, så er der ingen problemer med at finde tilbage i standby efter optagelse. Den kan åbenbart ikke finde ud af selv at gå i standby når MCE køre.
|
| Til top |
|
| |
bobbedude Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Popsi Min går i Standby fra MCE uden problemer
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Popsi har prøvet at sende dig en mail men får ikke mailen igennem...
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næe det har jeg såmænd ikke... -skrev et indlæg, som jeg senere opgav
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige et spørgsmål vedr. dette, da jeg er ved at bygge HTPC - enten med MCE eller evt. XP + Meddio.
Kan man lade pc'en starte sig selv fra standby for at starte optagelse, så man ikke skal forlade hjemmet med en tændt pc? Hvad skal man gå efter på et motherboard for at dette er understøttet?
Tak
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke fra slukket tilstand, men fra standby kan den godt starte op og optage. Der er så lidt problemer med at få den til at gå i standby igen. MCE kan ikke gå i standby, men det kan løses ved at installere et lille program, som "dræber" MCE når man trykker på standby-knappen.
Dit MB skal understøtte S3 tilstand.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok her forskellen imellem at bygge selv og købe en "færdig" model og så alligevel ikke. Da jeg kørte Showshifter der havde jeg ofte problemer med at maskinen ikke ville gå i standby, især efter at have optaget 2 programmer lige efter hinanden. Da jeg så skiftede til MCE der oplevedet jeg at jeg havde nogle problemer i starten indtil jeg fik lagt en usb reg fil ind. Så forsvandt problemet også her. MEN på www.thegreenbutton.com er der mange der kæmper med standby problemer på hjemmebygget maskiner. Min nye HP maskine har ikke de mindste problemer med standby, hverken i MCE eller i alm. xp og jeg bruger hverken "dræber" programmer eller andre hacks.
jeppe
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Popsi skrev:
| Der er så lidt problemer med at få den til at gå i standby igen. MCE kan ikke gå i standby, men det kan løses ved at installere et lille program, som "dræber" MCE når man trykker på standby-knappen. |
|
|
Kan heller ikke genkende ovenstående med at den ikke går i standby efter optagelse. Læs denne tråd igennem og du får alle svarene på dit problem. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30610&K W=mce&PN=0&TPN=1
MCE vågner op fra standby (endda med ikke aktiv skærm) og går tilbage i standbymode efter optagelse. Læs tråden og få det som du vil have det! 
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Standby er muligt hvis man gider at søge lidt på google eller her i forummet......og man har et mb der understøtter s3.....paqi din investering i et dyrt hp anlæg er ikke garant for at l**tet virker med henblik på standby.....efter en clear cmos...er der ingen af de motherboards som HP bruger der virker med S3.....
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig lige genopfriske mit problem...
Hvis nu jeg er så "uheldig" at min media maskine køre når jeg tænder for TV`et, starter TV`et op med sort skærm. Så bliver jeg nødt til at sætte maskinen i standby, og så starte op igen for at få billede på. Er der noget man kan gøre for at undgå dette?
Mit setup:
Køre DVI > HDMI fra media center til TV`et
Grafikkort er et Radeon x300
Håber I kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
KasperM Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Popsi skrev:
|
Lad mig lige genopfriske mit problem...
Hvis nu jeg er så "uheldig" at min media maskine køre når jeg tænder for TV`et, starter TV`et op med sort skærm. Så bliver jeg nødt til at sætte maskinen i standby, og så starte op igen for at få billede på. Er der noget man kan gøre for at undgå dette?
|
|
|
Jeg havde samme problem, da jeg lige skulle teste om computeren selv kunne starte op fra standby ved scheduled recording. Det viste sig dog, at jeg kunne tænde for skærmen ved at trykke start (=den grønne mce-knap - jeg bruger selv Harmony 885)
|
| Til top |
|
| |
CoolK Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Popsi,
Installer den nye driver fra ATI - så skulle dit problem være løst.
Det har været et kendt problem (ihvertfald hos ATI) at der er sort skærm hvis man kom til at tænde for tingene i den "forkerte rækkefølge".
Den nye Catalyst driver løser dette problem (hent den på ATI's hjemmeside).
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med ny driver mener du sikkert v.6.1 ? Den har jeg installeret.
Troede ellers selv jeg havde løst problemet, ved at lave en "Hot Key" så jeg kunne switche mellem primær og sekundær skærm.... -men det havde jeg så ikke 
Tak skal du have CoolK
|
| Til top |
|
| |
CoolK Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - det funkede ellers for mig - og ændringen er også beskrevet i deres changelog.
-og så var det lige jeg så at på MS Update ligger der en opdatering til MCE der også har noget med "sort skærm" at gøre - prøv at køre den ind...
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sagde det vist ikke tydligt nok... problemet er løst med den nye driver, har ikke døjet med det siden.
Jeg troede bare ikke at det driveren der løste problemet for mig... troede selv jeg havde løst problemet ved at lave en hot-key, så jeg den vej omkring kunne aktivere mit TV...
jojo så det funker såmænd godt nok, undskyld misforståelsen
|
| Til top |
|
| |