Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Touch skærm på HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pølsemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 06 December 2005 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

Nu da man ikke kan få et grafikkort/software som kan køre 2 forskellige opløsninger ud, kan man da ikke bruge et VIA nano/pico kort som klient og dertil koble touchskærmen?

Er der nogen som har prøvet dette?

Til top Vis Pølsemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pølsemanden

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 December 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Du kan godt køre to forskellige opløsninger på hver sin skærm med et grafikkort.
Det du IKKE kan er at få vist det samme med i to forskellige opløsninger på to forskellige skærme. (Hvilket vel også er meget logisk).

Hvad mener du med at køre den lille maskine som klient? Hvad skal den logge på og vise? Hvilket OS vil du køre? Linux?
Windows XP Pro/ MCE understøtter kun en bruger logget på af gangen, så hvis du logger på med fx fjernskrivebord, så vil den bruger, der er logget på blive logget af.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Pølsemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Det jeg gerne ville kunne er at køre mit gafikkort i clone mode med 2 forskellige opløsninger, 1 til projector og 1 til touch skærm. Hvad jeg har kunne læse mig frem til igennem masser af tråde kan det ikke lade sig gøre andet at man må køre pan/scan på den med den laveste opløsning og det duer jo ikke til noget. Om det er ulogisk, det ved jeg nu ikke, da jeg kan se at der mange som gerne vil gøre dette.

Hvad mener du med at køre den lille maskine som klient? Hvad skal den logge på og vise? Hvilket OS vil du køre? Linux?
Windows XP Pro/ MCE understøtter kun en bruger logget på af gangen, så hvis du logger på med fx fjernskrivebord, så vil den bruger, der er logget på blive logget af.

Jeg har ingen ide om hvordan det skulle gøres, men det var til MCE jeg ville bruge det. Jeg har læst nogle tråde om hvordan folk har fået det til at virke med en PPC som klient, derfor min tanke.

Twellmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Sendt: 07 December 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

hvad med et billigt PCI grafik kort til touchskærmen?

den burde kunne overtales til at køre samtidig med AGP kortet

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Twellmann skrev:
hvad med et billigt PCI grafik kort til touchskærmen?den burde kunne overtales til at køre samtidig med AGP kortet

Ja, sagtens. Det kan også gøres med et grafikkort med 2 udgange. Men det løser ikke problemet med at mange gerne vil have vist det samme billede på to skærme med forskellige opløsning - samtidig!
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Pølsemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst CTACTA's inlæg om hans nye hus, og der skriver han bl.a. :

Tynde klienter? Tja det har jeg skam også, en lille lækker sag med Pentium M der ikke fylder mere end 11 x 11 cm i facetslebet glas på fronten med indbygget mini-tft skærm der har touch, og de skal hænge på væggene, bla. soveværelset, køkken, entre og gang. Men det er ikke helt færdigt, men bliver det engang i det nye år.    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30926&P N=2&TPN=2

Hvad klienterne skal bruges til vides ikke, men det var jo noget i den dur jeg gerne ville have fat i, hvis man kunne styre sit media center med dem.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes