Bruger siden: 10 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 12
Sendt: 08 December 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
Hejsa Er der nogen der kan hjælpe mig! Jeg har test kørt min pcer, jeg ville lave om til en windows media center pc. Men jeg er kommet til en problem, min kærste synes computeren skifter forlangsomt kanal, når man ser tv det tager ca 2-3 sec. Kan man gøre nået ved det? Min pc består af: windows mce eng. bundkort asus p4p800se processor p4 nv 1600@2400 400 fsb tvkort hauppauge 500 mce grafikkort ati 9600pro ram 512mb pc 2700
Jeg ved ikke om det er nok til at give en svar! på forhånd tak Jørgen
Bruger siden: 22 September 2005
Status: Offline Indlæg: 68
Sendt: 09 December 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
Hmmm. Hvad bruger du af dvd dekoder? Bruger selv nVidia's og der kan man vist ændre på buffer af mpeg2 signalet hvilket jeg mener kan have indflydelse på denne ventetid ved kanalskift. Mener bestemt at signalets "størrelse" kan have har en rolle.
Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
Sendt: 09 December 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
Interessant emne! Min er også ret langsom. Jeg bruger nvidia (MCE2005-DK) og har før brugt powerDVD (MCE-US), begge med langsom skift. Har ikke opdateret Haupage i 1,5 måned, ca.
Er der nogle her der har øjeblikkelig skift ved tryk på kanal +/-?
Bruger siden: 10 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 12
Sendt: 09 December 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
Jeg må sige at jeg bruger en nvidia codec der er fra i sommers og de driver jeg har til mit tvkort er også der fra. Så det kunne godt være, at jeg skulle prøve med nogen nye driver!
har ikke haft min HDPC sat til i 3 mån. da jeg har være ved at spare op til en LCD skræm.
Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
Sendt: 09 December 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
Kører også med Nvidia og Hauppauge (usb2) og har 2-3 sek ventetid ved
kanal skift. (begge drivere højst en måned gammel) Dertil kommer at
kanal +/- knapperne virker som om de skal holdes inde en lille smule
længere end andre knapper før modtager blinker.
Kortere kanal skift er for mig sidste hindring for at bruge Media Center til tv.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum