Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Afspilning går ufrivilligt istå i MCE... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 December 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Har et ellers udmærket virkende MCE efterhånden. Dog er der en lille ting som jeg irriteres lidt over. Det sker at jeg har et optaget program som stopper afspilning, ligesom hvis man trykkede pause (tv-billedet er synligt, ingen synlig indikation af at man, f.eks. har trykket pause). Den eneste måde at komme videre er enten at trykke skip eller fast forward/play (play alene gør intet). Så går der 30-40 sekunder, så "pauser" den igen osv... Går jeg ud i windows og afspiller den samme fil med WMP, så virker den uden problemer. Går jeg til slut ind i MCE igen og afspiller filen, så laver den samme fejl igen. (Spoler man tilbage stopper den IKKE det samme sted).

Frekvensen af dette fænomen er ca hver 25'ende program (skud i tågen, men det giver da en idé). Hvad kan være galt?

Vh, Mikkel

PS: Har windows update og rimelig nye drivere hele vejen rundt (ikke ældre end 2 md.)

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Ingen der har afspilningsfejl i optagede programmer?

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hm... Jeg er åbentbart den eneste i landet med et dual-tuner kort der optager mange programmer. Har fundet lidt links. Der er endnu ikke fundet en løsning, suk!

http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=41&MessageID=138854&TopicPage=4

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7606&K W=afspilning

Vh, Mikkel

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Er der nogen i partner programmet eller beta-testere her der kan være behjælpelige med det fix som Peter Rosser beskriver, af 2006.01.04, på mit ovenstående TGB link?

Jeg hader simpelthen at vide at bug'en er fikset men at skulle vente til engang om et par måneder når man ofte har problemer med ufrivillig pausning her og nu

Vh, Mikkel

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Du beskriver ikke hvad det er for en type fil du forsøger at afspille....er det livetv... eller er det en eller anden xvid film? Hvilke driver versioner bruger du til henholdsvis grafikkort og TVkort(hvis det er under livetv) Hvilke dvd decoders bruger du? Har du flere forskellige codecs installeret...Har du en codec pack installeret....Kører du med digital lyd....I så fald hvilken decoder bruger du til den digitale lyd.......

Hvis du har en forventning om at dine spørgsmål bliver besvaret bliver du simpelthen nød til at beskrive dit scenarie noget bedre...

Et kvalificeret gæt fra mig ville være decodingen af selve billedet hvis de er under Live TV og selve dvr-ms filen ikke f**ker up... Så skal du nok kigge dels på din dvd decoder og på hvilken version af gfxkort driver du bruger.....Lyder som et VMR9 problem.....som måske  skyldes implementeringen af DXVA i din grafikkort driver.....But you never know.....

Jeg anbefaler 72.14mce(hvis Nvidia) til grafikkortet og 23053x2 til dit hauppauge (bitrate 8,5mbit)......Purevideo decoders og FFDshow til Xvid....

Og lad lige værre med at bump.....Folk svarer hvis de ved det....

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hvis du kigger igennem tråden jeg linker til på TGB så står det forklaret der. Det er for teknisk for mig men du ville utvivlsomt føle dig på hjemmebane. Jeg har lige installeret nyeste Hauppauge driver og har stadigt problemet. Såvidt jeg kan se af tråden opstår det når man bruger MCE500 kortet som jeg har, derfor undrer det mig at ingen anden mener at have problemet... Der må jo være nogen. Problemet er opklaret, der gives dog ikke et fix før senere, desværre.

Vedr. min bump. Jeg skal lade være med at blande mig i hvordan du udøver din frihed i dette forum, så længe du blander dig uden om hvordan jeg udøver min, indenfor de givne retningslinjer. Hvis det irriterer dig så meget må du finde et andet forum der forbyder bumps...

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jo ser du....Jeg er ikke specielt lysten i at forfølge alle mulige links.....Til eksterne sider selvom der er nok så mange interessante indslag på tgb....Hardwaren pvr-500mce er testet og certificeret til at køre med mce og kører i mange OEM maskiner...Fejlfrit....Og så vidt jeg husker fra tidligere indslag du har haft her på sitet så har du selv bygget din MCE maskine.....Derfor er det for mig at se irrelavant at begynde at forfølge alle mulige tråde på tgb hvis man ikke kender dit hardware...

Jeg er ret sikker på however at dit problem ikke skyldes selve hardwaren på pvr-500MCE men en fejl i selve decodingen af hvad nu det er for fil du søger at afspille.....Der kan da være andre ting i din opsætning der kan skabe fejlen....Så hvis du vil have hjælp herfra kan du oplyse om dit hardware.... Og i øvrigt så skrev jeg også i mit sidste indslag at jeg personligt har de bedste erfaringer med 23053 driveren til MCE.....Jeg har bygget omkring ti systemer der alle kører med denne driver...fejlfrit og i efter min mening bedre kvalitet end hauppauges' nyeste driver til pvr-500. Alle de helt nye drivere til grafikkort skal du også holde dig fra med mindre at det er strengt nødvendigt at opdatere....Mange af indeholder kun nogle shaderforbedringer myndet på de spritnye gforce gfx 10000watt. Samtidigt så er fokus i de nyeste drivere slet ikke på kvalitet og stabilitet i VMR9 implementeringen, hvilket er hvad dit problem temmeligt sikkert det oprindelse i.

Mht bumping.....Bump away....Det bliver jo skønt i dette forum hvis alle bumper deres tråd fordi de ikke bliver præsenteret for en løsning på deres problem indenfor 10 minutter.. Helt ærligt....Jeg synes sgu ikke der er nogen grund til det. Men det er min mening....

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej igen Pat. Nu er to en halv dag jo ikke 10minutter...  På mig virkede det som om at mange burde have problemet derfor undrede det mig at ingen svarede efter så lang tid...

Nå men, to buisness:

- Radeon 9600XT GFX-kort (modificeret til at køre med passiv køling, Zallman).

- PVR-500MCE tuner kort.

- Chill400W PSU.

- Kingston 2x512kb Ram. (husker ikke præcis hvilke, men god kvalitet med kølekapper (?).

- +3200 AMD Athlon Processor.

- ASUS K8N4-E Deluxe motherboard.

- Zallman 7700 CPU-køler.

- Hitachi Deskstar 250GB HD

Det er kun på optagelser foretaget af MCE. Det er kun ved afspilning i MCE, ikke ved afspilning, af samme fil, med WMP udefra XP interfacet. Det er kun ved overlappende optagelser hvor den sidst startende optagelse har den permanente fejl. Fejlen kan reproduceres og forekommer hver gang ved overlappende optagelse!

Jeg har tilladt mig at tage lidt udklip fra TGB da jeg ikke kan få dig til at gå ind på eksterne link. De forklarer problemet teknisk som jeg hverken kan forstå eller viderformidle uden direkte brug af citater. Here goes:

Peter Rosser: 2005.10.28 "We have indeed seen the problem you're looking at, and it's under investigation right now (by me, actually). 

For those interested, the problem manifests (so far) only on Conexant-based PAL and DVB dual tuner setups, though I suspect it might repro on NTSC too (haven't seen that yet, knock on wood).  It has to do with something called the PTS (presentation time stamp) reported for each MPEG2 stream delivered to MCE by the tuner driver getting out of whack.  You will probably be able to reproduce it consistently doing something like this:

1. Stop all recordings, exit the Media Center shell and stop the "Media Center Receiver" Windows service (net stop ehrecvr).
  2. Start the ehrecvr service again (net start ehrecvr)
  3. Start the Media Center shell.
  4. Tune to a channel and start a recording by pressing the Record button.
  5. Watch that channel for more than 30 minutes.
  6. Tune to another channel and press Record.
  7. Let it record for several minutes.
  8. Stop both recordings (not necessary for the repro, but it helps to see it )

One or both of the recordings will probably repro the issue.

The only way to guarantee the problem will not repro seems to be if the tuners both start recording within 10 minutes or so of each other.  Anytime you set both tuners to "not recording" status, there is a reset of the condition.  Disabling one of the tuners will prevent the problem... but that's not a real solution.

A workaround with an already-bugged recording is to press Fast Forward on the remote and then Play right after.  And that is painful, since the "freeze" will occur fairly often."

Her et nyere citat fra 2006.01.04:

Peter Rosser: "We do have a fix for this, but for legal reasons I'm not allowed to give it out to non-NDA people.  I tried to see what needs to happen to get individuals on NDA, but since it requires GM-level approval and signature (that is, someone 4-5 levels higher than me) for each one, I was told it was not possible outside the normal beta and partner programs.  I sincerely apologize for the delay; since there is a workaround (use one tuner, or rollback), and it wasn't security- or crash-related, the bug does not qualify for a "critical" hotfix, so it will go out with the next QFE release, scheduled for early CY06 Q1 (the date is not public yet).

I want to reiterate that the problem is actually caused by the driver, and not by MCE.  The fix was to do some streaming analysis and detect when the tuner gave us bogus timestamps for caption samples, and reset them to a dynamic baseline.  Presentation timestamps (PTS) are a time index set for every video, audio, and caption sample that specifies when, in relation to the content's "start time", the sample should be rendered to its output device.  So if a PTS is set to 0:15.010, and the current time index is 0:11.140, it will be held in the buffer another 4 seconds or so, then sent on to be rendered. This is done because samples can be encoded out-of-order to improve efficiency (bi-directional encoding). The problem here is that the tuner driver interleaves (PTS) from one tuner and then the other onto the stream (which is BAD), which causes those samples that got a bogus PTS value way in the future to be held in the buffer until the PTS becomes "current".  Since the buffer holds about 15-20 seconds of video, and is shared among video, audio and captions, it quickly fills with caption samples, and once full, all samples are dropped until the samples can be delivered from the buffer." Citat slut.

Jeg mener at mit problem er identisk med det der er beskrevet i tråden og af Peter Rosser. Men det er måske bare mig der ikke har teknisk indsigt nok i emnet om PTS til at lave et fix...

Vh, Mikkel

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hejsa Mikkel

Det ser jo spændende ud hvad hr Rosser beskriver, men såvidt jeg kan se er det en bug der er opstået på driver niveau. Han lyder til at vide hvad han taler om, men jeg vil dog mene at det faktum at han ikke er i stand til at afgøre om fejlen kan reproduceres i et NTSC system giver anledning til at jeg kan have min tvivl om hvorvidt PTS vitterligt er problemet.  Jeg må tilstå at jeg ikke ved så forfærdligt meget om PTS, men jeg har i hvert fald den opfattelse efter at have læst artiklen, at man syntes at have stirret sig blind på er PTS er roden til at fejlen opstår. Jeg er i hvert fald ikke overbevist, dersom fejlen aldrig er set på mit system.

Jeg mener stadig at det er et VMR9/decoder problem. En af de ting der også for mig til at tro dette, er det faktum at der ikke findes nogen egentlig tuner prioritering i MCE. Det scenarie han beskriver hvor der stoppes og startes på forskellige tunere for at producere fejlen, er indirekte relateret til VMR9 og Mpeg2 decodere, dersom MCE således skal prioritere VMR9 til hvilken tuner man faktisk ønsker at se live tv fra....Dette er min hypotese, jeg kan ikke bekræfte denne however.

Men hvis manden vitterligt mener at dette er tilfældet, bekræftes undertegnede i tidligere påstande om at de helt nye Hauppauge drivere faktisk er dårligere end de lidt ældre.

Mikkel jeg synes at du skulle prøve denne driver:

ftp://ftp.shspvr.com/download/media_center_edition_drivers/p vr_150_500/mce_2.0.18.23053_whql.zip

Det er det eneste driver jeg mener kører tilfredsstillende.

Good luck

Anders

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes