Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: VGA --> HDMI switch --> LCD...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
disconow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 09 December 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en HTPC tilsluttet mit LCD tv (Philips 32pf9976) Jeg køre med en opløsning der hedder 1360x768, over et VGA kabel (analog), da det ikke er muligt at opnå den opløsning med et DVI signal (digitalt)

Jeg har tænkt mig at købe den nye Yamaha RXV-2600 reciver med indbygget HDMI switch i.

meningen var så at sende det analoge signal fra min HTPC ind i reciveren, med et VGA kabel vidre til en DVI adabter og vidre til en HDMI adabter og ind i recivern, og ud i den anden ende med et HDMI til DVI kabel til LCD'en  ...forviret? ...jeg er

Mit spørgsmål er så hvordan mit TV vil opfatte signalet, analog eller digita og om HDMI-switch-delen laver signalet digitalt??

jeg ville jo gerne have at det forbliver analogt hele vejen igennem så jeg forsta kan køre med 1360x768

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 December 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler på at du kan få et VGA-signal ind i receiveren. Hvilket stik/ port havde du tænkt dig at bruge?

HDMI er kun til digitale signaler. Hvis den nu havde haft et DVI-I stik kunne det måske lade sig gøre - men det har den ikke...
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

disconow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 December 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
Jeg tvivler på at du kan få et VGA-signal ind i receiveren. Hvilket stik/ port havde du tænkt dig at bruge?

HDMI er kun til digitale signaler. Hvis den nu havde haft et DVI-I stik kunne det måske lade sig gøre - men det har den ikke...

Ja jeg havde jo tænkt ming at bruge HDMI, men troede også HDMI kunne håndterer analog signal

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 December 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

disconow skrev:
Ja jeg havde jo tænkt ming at bruge HDMI, men troede også HDMI kunne håndterer analog signal

Så må du tro om igen...
http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes