| Forfatter |
|
Henrik4223 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle
Jeg har tidligere kørt med Smartguide og WebGuide, som faktisk virkede fint, indtil jeg af uransagelige grunde valgte at afinstallere webguide og bruge den indbyggede guide i MCE.
Dette virker faktisk meget fint når jeg taster mit område nummer ind (2100) og vælger TDC. Dog er der nogle kanaler hvor der ikke er nogen guide (kanaler som MTV mm.).
Mit problem er bare, at lige siden TV2 Film og Disney Channel er kommet til, så funker det ikke ret godt. TV2 Film er på CNN og Disney er på kanal 5 (der er røget ud). Kan det virkelig være rigtigt, at det er tilfældet for alle andre også? Eller har det noget at gøre med, at jeg tidligere har haft installeret webguide 2 og Smartguide (som jeg vist ikke har installeret, men jeg opdaterer ikke længere med den)?
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Henrik,
Alt er som det "skal" være??!! ja det jeg mener er at TDC flyttede rundt på nogle kanaler. Jeg har selv mellempakken og jeg har stadig ikke data for Kanal 5 og CNN tilgængeligt. Jeg ved MS arbejder på sagen men hvornår der sker noget er endnu usikkert..
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
MichaelMCE Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er noget forfærdeligt rod med MS og deres guide....
Der er faktisk en måde hvorpå I kan få Kanal5 med i guiden... Scan efter kanalerne manuelt og sæt derefter guiden op med postnummer 0000. Herefter kan I tilføje guidedata til de enkelte kanaler.
Selv er jeg gået tilbage til Quickguide, hvor jeg henter data med xmltv fra TV2.
Men jeg håber selvfølgelig at MS en dag får styr på sin guide, så jeg ikke er afhængig af selv at skulle opdatere min guide med jævne mellemrum...
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelMCE skrev:
Der er faktisk en måde hvorpå I kan få Kanal5 med i guiden... Scan efter kanalerne manuelt og sæt derefter guiden op med postnummer 0000. Herefter kan I tilføje guidedata til de enkelte kanaler.
|
|
|
Er der andre der har erfaring med ovenstående fremgangsmåde - er det svært og giver det nogle former for bagslag? - det lyder jo nærmest fantastisk __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
MichaelMCE Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er ikke svært. Men selvfølgelig er det lidt mere besværligt at man først skal scanne efter kanalerne og herefter kæde hver enkelt kanal sammen med den tilhørende guide data.
Det eneste jeg kan se som et problem er at man stadig ikke får guide-data til alle kanaler og at de guide-data man får, er rimeligt fejlbehæftede... F.eks havde jeg sat den til at optage c.s.i. på kanal5 i fredags og da jeg ville se det var der politiskolen i stedet... Politiskolen var først programsat til dagen efter.... Det var nok dråben der fik mig til at skifte tilbage til quickguide.
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes godt nok også at guiden har været fejlbehæftet på det sidste, specielt mellem jul og nyåtår.
Giver Quickguide samme effekt som den almindelig guide, er det akkurat samme guide og er det samme tekstindhold i den blot infoboks omkring igangværende udsendelse når man skifter tv kanal? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
Henrik4223 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, det lader til jeg skal til at skifte tilbage til webguide igen...det var ærgeligt, da det andet jo er en del nemmere...
SKOD MS! 
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nu at sende mails til Microsot omkring dette.... Det kan kun hjælpe os i den rigtige retning.
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min guidedata er begyndt at være mere troværdig for tiden... Men specielt en kanals guide data har virkelig lav troværdighed og der er kanal 5. Er der nogen er jer derude der har kanal 5 og mener at deres guidedata er, om ikke 100%, så tæt ved? Hvis jeg skulle give et subjektivt bud så er det vel hos mig omkring 20-30 % korrekt hvad der står i den. Andre kanaler er hos mig oppe i en 80-100 % så der er et spring op. Jeg mangler fortsat enkelte kanaler men har set at der er kommet flere og flere kanaler til i den sidste tid (f.eks. Tv2 film har fået guide data) så der er håb.
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
Gunsight Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun sige en ting: BRUG TvOntime via din mobil eller via internettet. Virker bar hver gang til at optage med.
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det sige at det virker igennem MCE? At EPG'en i MCE er korrekt? Hvad sker der hvis man vil optage sidste program på en kanal? Optager den så også den efterfølgende tomme sendeflade?
|
| Til top |
|
| |