| Forfatter |
|
Peter Peter Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg går ind i "Musik" på mit Windows Media Center, går der mellem fem og ti sekunder, før listen over albums kommer frem.
Hvis jeg derefter skifter til "Artister", går der ligeledes mellem fem og ti sekunder, før jeg kan bladre igennem listen med artister.
Er der nogen, der har oplevet det samme, og måske kender en løsning på problemet, så det ikke tager så lang tid?
Jeg tror ikke, at det er et hardware-problem, da jeg har en 3 GHz-processor, 1 GB ram og masser af plads på harddisken.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget musik har du liggende?
Den bliver naturligvis langsommme jo mere den skal hente frem __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
Peter Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hanien
Jeg har en del - flere tusinde numre faktisk - men hvis jeg skifter imellem artist- og album-menuen i XP's Windows Media Player (dvs. "uden for" Medie Centeret), så skifter den langt hurtigere. Bare ikke i MCE.
Ligelede skiftes der hurtigt mellem de forskellige menuer, hvis jeg bruger Winamp, MP3 explorer, Media Monkey osv.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo en hel del grafik elementer der skal indlæses, alle covers.
Jeg har ca. 5000 numre, det tager vel 10 - 20 sekunder for mig at få en oversigt frem __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
Peter Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg tror, at du har ret. Det er formentlig også derfor, at det går hurtigere i andre programmer, hvor der ikke skal indlæses covers.
Der er dog noget andet, der undrer mig. Hvis jeg i samme session går flere gange ind i musik-menuen, så går det altid hurtigere de efterfølgende gange. Men første gang - efter at computeren har været slukket - er altså noget langsom.
Er der ikke en cache-funktion eller andet, man kan slå til?
Peter
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Media Center benytter Media Player's database over numre, hvilket man også vil se når der oprettes playlister, ect. - det er samme base.
Det er denne database der ikke har været helt optimal i forhold til den måde Media Center har behov for at loade data, og det er ikke noget der bare sådan kan løses med en gang cache eller lign.
Det er et kendt problem, og der skulle komme ny database for det i Vista.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
Peter Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, det var et interessant svar.
Men hvis det bliver løst i Vista, så kunne det måske være endnu et argument for at investere i et nyt styresystem.
Er der ikke noget med, at Windows Media Center bliver en fast del af Vista - altså ikke noget med at investere i både styresystem og medie-center-software?
Peter
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|