Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 09:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Brænd optaget program (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har været irriteret over at når jeg brændte et tv program nd, som jeg havde optaget, kunne jeg ikke afspille det i MCE fra skiven igen, kun se det i Media player.

Jeg faldt så over denne
http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/using /tv/burntvtodvd.mspx

og så at jeg skulle være Video DVD under discformat, jeg har bare ikke denne valgmulighed

Har I andre alle tre muligheder; Data dvd, video dvd og DVD slide show?

Jeg mistænker det lidt for at være en fejlopsætning hos mig, men kan ikke finde fejlen

wideover
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Søg efter sonicencoders.msi. Download msi'en og kør den. Så får du valgmuligheden video dvd. Så vidt jeg har forstået det er det en del af en tredie mce cd som systemudviklere får.

Eller købe hele sonic primetime pakken

http://www.sonic.com/products/primet...me/default.asp

Se mere i dette forum

http://forum.byopvr.com/dvr/index.php/topic,2488.0.html

Til top Vis wideover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wideover

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det skal indledningsvist sige at jeg selv mener at have rimeligt styr på Video redigering, bitrates formater osv.

Men lad mig illustrere hvad jeg erfarede Før jul hvor jeg optog  Dyrlægens Plejebørn med Dirch Passer til min mor som jeg så besluttede mig for at lægge ned på DVD. 

Nuvel at brænde sine optagelser til DVD er kort og godt det som amerikanerne kalder "a pain in the ass" Sonic som er integreret i MCE virker da bevares....Men den laver data dvd'ere som er ulæselige i dit fleste dvdafspillere. Så er der begrænsningen på 4.7gb som vel nok er endnu værre da dette betyder at udsendelser over 30minutter (på den bedste kvalitets indstilling) Ikke kan brændes. Du får ingen muligheder i sonic for at sprede din udsendelse udover flere dvd'ere, og ej heller muligheden for at klippe i dem. 

Det blev hurtigt klart at jeg ikke ville affinde mig med at stoppe Dirch hver 30 minut og aflevere 4 dvd'ere til min Mor under påskud af at det er en Directors cut udgave

Jeg gik derfor igang med lidt research...Som jeg iøvrigt også gjorde for 14 måneder siden da jeg byggede mit første media center til min svigermor. Og fandt hurtigt ud af at:

Der findes utallige programmer der hævder at kunne udrette ovennævnte men alt for få, for ikke at sige ingen, kan levere et resultat der for mig at se er tilfredsstillende.

Jeg besluttede mig så for at prøve Nero Vision express og kunne konstatere at:

Nero Vision Express kan klare det. Men det er så elendigt lavet og fyldt med bugs at det crasher hver anden gang. Desuden så bliver du udsat for det sindsyge transcoding helvede. Den vil som regel altid prøve at convertere til mpeg2 først med en række dårlige indstillinger(som ødelægger kvaliten) Derefter, hvis du for chancen dvs hvis nero ikke crasher...Så skal du så igen encode dit show til et dvd format i den forholdsvis uflexible gui der generelt set præger nero. Tidhorisonten for denne løsning samt result evaluering var henholdsvis 5 timer (P4 3.0ghz) samt en fil med den ulækreste kvalitet. Dirch var grimmere end nogensinde, og selvom der kun var en DVD med hele filmen så ville jeg ikke stille mig tilfreds med dette. (den tror desuden at min pal fil er en NTSC og vil gerne transcode en ekstra gang) 

Selvom jeg bestemt ikke syntes at Dirch er pæn så fortjente han ikke at blive tilsølet på denne måde. Og tænk nu hvis min mor senere ville aflevere dvd'en til Brian Mikkelsen og forlange dyrlægens plejebørn optaget i Kulturcanonen...Brian ville utvivlsomt ikke stille sig tilfreds med resultatet og min mor ville blive grædefærdig over et afslag.

Jeg besluttede mig derfor at gå videre til:

Sonic Prime time: Dette program er rester fra adaptec/roxio, hvilket indledningsvist giver et par hints om at det er noget være l**t. Historien er den samme som nero's. Bare med den undtagelse at det hele foregår i selve mce, og at du ikke kan klippe i dine filer dvs kun lidt ekstra whistels and buttons i bedste hurlumhejhus-stil. Kortsagt en elendig og ubrugelig gang l**t.

Tidhorisonten for denne løsning samt resultevaluering var: se ovenfor

Ja Dirch kom jo ingen vejne her så jeg måtte videre på min færd, nu godt og gammeldags knotten.

Cyberlink Power Director: Dette er klart det bedste program, men er måske for avanceret for de fleste.  Jeg har ikke noget at udsætte på programmet som sådan, udover at det også gerne vil transcode når man klipper i sine filer....Tidhorisonten for denne løsning samt resultevaluering var 2 timer og en løsning der var fuldstændig tilfredsstillende. Der er dog det lille men og det var at jeg snød i denne metode fordi at jeg først brugte et program der hedder AutoDVRconvert(kan findes på TGB). Dette converterer dine filer til Mpeg2 uden at ændre på kvaliteten, og det tager cirka ingen tid. Derpå kan du importere filen og klippe i den i powerdirector uden at skulle transcode...Derfor det tilfredsstillende resultat.

Mor blev så glad at hun smurte et dejligt stykke franskbrød med hjemmelavet tyttebærmarmelade i ren henrykkelse.  Jeg glædede mig over, at jeg ikke følte mig ikke som en amatør da resultatet blev fremvist, men reflekterede dog over situationen og sagde til mig selv: Anders hvorfor brugte du en hel dag på at lave en DVD med Dirch passer når du skulle arbejde på dit speciale.... Og endnu vigtigere Hvorfor HELVEDE skal det være så besværligt at brænde sit materiale....Svaret var åbenlyst: Microsoft og deres forpulede propreteriere l**teformater som er en del af DRM. De er naive hvis de tror at hr og fru DK nogensinde kommer til at se det smarte i mediacenter hvis de skal igennem sådan et helvede.

Anders

PS jeg er klar over Der findes  et program der hedder dvr-cut (et MCE gui program) som kan klippe...Men det gav jeg op efter 5 minutter pga af et elendigt bruger interface samt en horde af bugs.

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

wideover
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Bevares

Jeg havde optaget riget fra dr2. Den var åbenbart for stor til en dvd, så den spurgte om jeg ville komprimere. Ja,ok,tak. Det gjorde jeg. Det tog lang tid (1 time) men afsnittet kunnes spilles i min 300 krs aldi dvd afspiller i soveværelset.

Men det være sagt. Jeg savner et prog der kan konvertere mine dvr-ms filer til mpegs i den størrelse man normalt finder divx film i. (700 megs). DRVMSTOOL laver dem jo bare om til en mpeg der er den samme størrelse.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja grunden til at den kunne afspilles på en Aldi dvdafspiller var at din afspiller understøtter dvd datadiske ikke sandt? Der er ikke Vob filer på din dvd er der det?

mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter lige med her, da jeg også mangler et godt program til at lave dvd'er som kan afspilles i andre dvd-afspillere

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

wideover
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:

Hejsa

Ja grunden til at den kunne afspilles på en Aldi dvdafspiller var at din afspiller understøtter dvd datadiske ikke sandt? Der er ikke Vob filer på din dvd er der det?

mvh Anders

Jo jo. I roden af dvden er 2 mapper. OpenDVD og video_ts. I video_ts ligger der .vob .ifo og .bub filer.

Den laver endda en titlemenu for en.

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

ER der nogen som har funde et godt program til dette siden sidst?

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

Gunsight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 August 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Det bedste program til at brænde DVD/TV eller andet fra MCE syntes jeg er:

Sonic MyDVD Studio Deluxe Suite

Til top Vis Gunsight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gunsight

Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Da jeg lige har geninstalleret XP Pro med Media Portal (efter at have prøvet Vista RC2) mangler jeg Movie Maker 2 til at redigere mine optagede film...og for den sags skyld også brænde dem.

Findes der et godt alternativ? Evt. nogle simple GRATIS alternativer?

Tak

Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger Nero til det. Et program som varer 1 time ca 4 GB i den kvalitet jeg optager med. Det laver nero om tager ca 12 min og så brænder den DVDen, virker fint hos mine venner og forældre.

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes