| Forfatter |
|
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Opteron Dual Core 170 2Ghz med 2GB PC3200. Jeg kan godt køre HD 1080p trailer fra Apple flydende i fuldskærm i medie player classic, men i quicktime kan jeg ikke. Det hakker en smule helevejen igennem, men hvis jeg kører i IKKE fuldskærm, altså 1920x1200, så jeg ikke kan se hele billedet på min 1600x1200 TFT skærm, så hakker den mystiskvis ikke.
Kan se at billedet er lidt bedre i Quicktime end i medie player classic, men er der nogle forkerte indstillinger i quicktime, siden den gør det?
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det være noget med hardware accelerationen på dit VGA kort der ikke fungerer?
Hvilket grafikkort har du i? __________________ Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fordi Quictime playeren er noget forbandet skrammel for at sige det lige ud... (ved godt det ikke var så konstruktivt)  Kan man virkeligt få mpc til at afspille .mov filer ? Det troede jeg kun var quicktime playeren der kunne ..
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockmeisster: Jeg har pt et ATI X600 Pro
Jo jo, hvis du har den rigtig software installeret, så kan det godt :)
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke det er et spørgsmål om codec'et?
Har oplevet store forskelle på forskellige afspilningsprogrammer, fordi de selv skifter mellem forskellige codec's.
Er X600Pro nok til 1080p?
Har selv haft lidt problemer med at vise 1080i film, og måtte bruge et 9700Pro kort før det lykkedes at køre det flydende. Men du har selvfølgelig også noget mere CPU power til rådighed.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om det er stort nok ved jeg ikke, men som sagt kører det flydende, hvis jeg kører det i den omrindelig størrelse 100%, altså 1920x1080, men ved fuldskærm hakker det en smule. Gider bare ikke nogen mening.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
| Om det er stort nok ved jeg ikke, men som sagt kører det flydende, hvis jeg kører det i den omrindelig størrelse 100%, altså 1920x1080, men ved fuldskærm hakker det en smule. Gider bare ikke nogen mening. |
|
|
Uden at jeg er nogen computerhaj, så giver det masser af mening for mig - hvis du viser det i den oprindelige opløsning, så skal der ikke skaleres på billedet, og der stilles derfor ikke så høje krav til hardwaren. Når du vil skalere til fuld skærm, skal CPU og/eller grafikkort lige pludselig på en _noget_ tungere opgave. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener altså at du bruger udvidet skrivebord i Windows, og der har sat opløsningen til 1920x1080, og her kører det fint(?)
Mon ikke nedskaleringen af opløsningen stiller større krav til grafikkort og CPU (CPU'en(erne) burde tage arbejdet, når grafikkortet ikke kan selv mere)?
Det ville være mit gæt.
Det kan altså stadig være et software codec, der spolere skaleringen af billedet, og derved forringer grafikkortets ydeevne ved en bestemt opløsning.
Men bruger man udvidet skrivebord i Windows, er jeg ikke klar over hvilke ændringer det betyder for hardwareaccelerationen i grafikkortet.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor højt ligger CPU-forbruget ved henholds fuld skærm og ikke-fuld skærm?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg vil give otto ret i at det er på grund at nedskaleringen .. men det jeg ikke forstår er at hvis du aligevel ikke har et display der kan vise 1080p hvorfor henter du så ikke bare 720p istedet ? Begge dele er tilgængelige. Du for ikke bedre kvalitet af at hente en bedre opløsning når du aligevel ikke kan vis den.. ligeså snart man skalere billedet forringer man billed kvaliteten væsentligt, prøv så vidt muligt at undgå det...
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniels: Ja, det er det jeg mener, at det køre flydende ved udvidet skrivebord i Windows.
ZuluDk: Ved den omrindelig størrelse ligger den mellem 40-60% og ved fuldskærm, hvor billedet nedskalere ligger den mellem 50-75%
MonoTovarisj: Det er jo fordi at jeg skal have en LCD tv fladskærm der kan vise 1080p 1:1 pixelmapping, men hvis det er pga. skaleringen, så er det jo ikke et problem, når jeg får den fladskærm, der kan køre i den opløsning.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki .. jamen jeg tror det er pga skaleringen .. uden selvfølgelig at love dig noget men hvis du kan kører den med udvidet skrivebord så burde der ikke være nogen problemer ..
|
| Til top |
|
| |