Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 10:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Forkert TV format i mce (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fjespersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg endeligt fået min mce maskine inden for dørene, og ud alt virker som det skal, bortset fra at TV fra mce kommer i 4:3 format til mit TV.

HJÆLP

TV: Samsung LE-40M61 (Tilsluttet via VGA)

MCE: Shuttle SB83G5m, P4 3,0 Ghz, 512 Mb RAM, Grafik: MSI Radeon X300, TV kort: Hauppauge PVR500

MCE (og XP) er sat op til 1360*768

Hvis jeg sætter en DVD på eller viser digital billeder vises det fint på hele TV skærmen, men alt hvad er kommer fra TV-tuneren kommer i 4:3 format til TV'et - Hvad er det jeg har overset ?

Til top Vis fjespersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fjespersen

fjespersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte at skrive at jeg valgte fladskærm og 16:9 under opsætning af skærm.

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Du har ikke overset noget - hvis programmet du ser sendes i 4:3 format, vises det i 4:3 format.

MCE går ikke ind og laver 4:3 format om til 16:9

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Det du gør er at klikke på "more"-knappen på MCE fjernbetjeningen (lige til højre for piletasterne) når du ser TV, og så klikker du på zoom. Så kan du strække/forstørre billedet på forskellige måder så det dækker hele skærmen.

Det virker ihvert fald hos mig med en Samsung LCD skærm med opløsningen 1360x768.

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

madskruse skrev:
Det du gør er at klikke på "more"-knappen på MCE fjernbetjeningen (lige til højre for piletasterne) når du ser TV, og så klikker du på zoom. Så kan du strække/forstørre billedet på forskellige måder så det dækker hele skærmen.

Det virker ihvert fald hos mig med en Samsung LCD skærm med opløsningen 1360x768.

MVH
Mads

Dette virker kun når du ser DVDfilm, det er ikke noget du kan når du ser tv via tuneren

fjespersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Der var den - Zoom virker som den skal  - I hvert fald hos mig.

Tak Madskruse

btrader
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hanien skrev:

madskruse skrev:

MVH
Mads

hmmm.jeg har nu heller ikke nogen zoom funktion i min menu, ved tv på more knappen!!

Dette virker kun når du ser DVDfilm, det er ikke noget du kan når du ser tv via tuneren

Til top Vis btrader's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af btrader

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Han andre Zoom funktionen når I ser tv via tuneren, eller har I den også kun ved DVDafspilning ligesom btrader og mig?

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg tror kun at zoomknappen virker hvis man har sat computerens opløsning til en som er 16:9 format (fx 1360x768). Jeg har lige købt en fladskærm hvor jeg kan køre denne opløsning (via VGA), før havde jeg et almindeligt CRT-fjernsyn som var sat til gennem S-vhs. Dengang virkede det ikke, så jeg er ret sikker på at det har noget med tvet og opløsningen at gøre... Jeg sidder i hvertfald og ser MTV med fuld skærm! Bare skriv løs hvis I vil have noget mere info omkring min opsætning..

Prøv at skrive hvilke tv/opløsninger i kører med.

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk ved en fejl??!! fået det til at virke med mit alm. CRT tv igennem en S-Video udgang. Jeg gik ind og valgte indgang via VGA og fik det til at virke. Var dog et par dage efter nød til at gå tilbage til et restore punkt der var før den opsætnin og pludselig var det væk og jeg har ikke kunne få det frem siden men det kan åbenbart lade sig gøre. Det gjorde det hos mig og det ærgre mig meget at jeg ikke kan få det til det igen.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Zoom Funktionen virker til live TV. Man skal bare tilføje nogle forskellige opløsninger på sit grafikkort.
Hvis fx du kører s-video så kører du som regel 720x576 i 50hz, hvis du så tilføjer opløsningen 720x584 til din mce skærm på dit grafikkort, så kan du zoome imellem de to nævnte opløsninger. Det afgørende er at det højeste tal dvs 720 er det samme og det kun er det laveste der ændres.

Jeg har ikke kunnet finde nogen dokumentation på dette. men det har virket de steder hvor jeg har prøvet det.

Dette skulle også virke med VGA og tilslutningsmodeller.

Mvh Anders
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes