Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvordan sletter jeg ATI-Settings fra menu (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har installeret ATI MCE Settings plug-in, som automatisk "installere" et menu punkt på min MCE start menu.

Jeg kan fjerne menupunktet via Settings->General->More program options->Edit more programs, så det forsvinder fra Start menuen. Men så snart jeg genstarer MCE, så er menupunktet der igen.

Nogen der ved hvordan jeg slipper af med det, evt. så det stadig kan tilgås via More Programs?

Thomas

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Det kan du gøre ved at fjerne entry'en i registreringsdatabasen i Windows. Det er for så vidt nemt, men lidt besværligt at forklare.

vælg 'Kør' og skriv 'regedit'
Så skal du ind under HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Microsoft -> Windows -> CurrentVersion -> Run

Der kan du se hvilke programmer der startes automatisk, og fjerne det du ønsker.

Hvis du har flere brugere på computeren, skal du evt og gøre det under HKEY_CURRENT_USER -> osv osv

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Hej Præsten

Tak... jeg har prøvet at slå Cli.exe og MACE.exe processer ihjel, men ATI Settings kommer stadig automatisk, når jeg genstareter Media Center (altså kun programmet ikke maskinen).

Har lige lavet et dump af den registry key du omtaler, og den omfatter følgende (hold da op en masse **** jeg har). Hvilken er det jeg skal fjernen, for at ATI Settings ikke kommer automatisk? Er du sikker på at det er den rigtige måde?

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"ehTray"="C:\\WINDOWS\\ehome\\ehtray.exe" - Media Center
"AVG7_CC"="C:\\PROGRA~1\\Grisoft\\AVG7\\avgcc.exe /STARTUP"     - Virus scanner
"ATICCC"="\"C:\\Program Files\\ATI Technologies\\ATI.ACE\\cli.exe\" runtime" - ATI et eller andet
"High Definition Audio Property Page Shortcut"="HDAShCut.exe" - Jeg ved faktisk ikke hvad den gør godt for
@=""
"ATIMACE"="C:\\Program Files\\ATI Technologies\\ATI.ACE\\MACE.exe" - ATI et eller andet
"AnyDVD"="C:\\Program Files\\SlySoft\\AnyDVD\\AnyDVD.exe" - Fjerner Copyright på DVD'er og CD'er
"PowerStrip"="c:\\program files\\powerstrip\\pstrip.exe" - Styring af min skærm opløsning
"SoundMan"="SOUNDMAN.EXE" - Jeg ved faktisk ikke hvad den gør godt for
"AlcWzrd"="ALCWZRD.EXE" - Jeg ved faktisk ikke hvad den gør godt for
"Alcmtr"="ALCMTR.EXE" - Jeg ved faktisk ikke hvad den gør godt for
"RemoteControl"="\"C:\\Program Files\\CyberLink\\PowerDVD\\PDVDServ.exe\"" - Jeg ved faktisk ikke hvad den gør godt for
"KernelFaultCheck"=...... (a lot of hex codes) - Jeg ved faktisk ikke hvad den gør godt for
"iTunesHelper"="\"C:\\Program Files\\iTunes\\iTunesHelper.exe\"" - ITUnes
"QuickTime Task"="\"C:\\Program Files\\QuickTime\\qttask.exe\" -atboottime" -QuickTime et eller andet.
"BluetoothAuthenticationAgent"="rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent"

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Puha, så godt kender jeg ikke ATI-systemerne. Kender dem faktisk slet ikke . Præcis hvilken linie du skal fjerne ved jeg ikke, men du kan eksportere registreringsdatabasen, før du laver ændringer (Files-> Export). Så får du en .exe fil, som genskaber databasen, hvis du laver kludder i det. Jeg sørger ind i mellem for at rense ud i min reg.database, der kan (som du ser) snige sig rigtig meget skrammel ind, og det tager processorkraft og opstartstid.

Måske andre kan hjælpe med ATI-tingene?

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

check denne key [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Extensibility\Applications her ligger en som hedder ati settings - øverst hos mig, når den fjerne forsvinder menupunktet fra MCE, har dog ikke prøvet at genstart maskinen - kun mce

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes