Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 16:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Manglende lyd ved DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hoth
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg oplever en mærkelig fejl: Lyd i MCE2005 fungerer upåklageligt - udtagen, når jeg afspiller DVD. Så er der ingen lyd.

For at få lyd, er jeg nødt til at gå ind i "Indstillinger" og "DVD". jeg kan her se, at default indstillingen er S/PDIF og ikke "To højtalere", som er mit setup.

Når jeg ændrer indstillingerne her og vælger "Gem", får jeg lyd på min DVD-afspilning. Men næste jeg gang, jeg starter MCE2005, skal systemet tilbage ved default S/PDIF.

Hvordan løser jeg dette?

Mvh. Kasper 

Til top Vis Hoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoth
 
rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 160
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hvilken dvd decoder bruger du? Hvis det er nvidia kan du imens du afspiller film minimere mce vinduet og så vil du i system tray (nede ved uret) kunne finde et nvidia decoder ikon. Hvis du åbner dette kan du sætte settings for decoderen her. Det burde den gemme.

__________________
Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster
 
Hoth
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Tak for svaret - det er Nvidias decoder, jeg bruger. Men selvom jeg også vælger højtaleropstillingen her, gemmes indstillingerne stadig ikke, når jeg næste gang åbner maskinen.

 

Mvh. Kasper 

 

Til top Vis Hoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoth
 
rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 160
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Det virker temmelig underligt. Hvis jeg laver ændringer her bliver de altså gemt. du har ikke installeret andet (decodere, equalizer tools) som måske kunne påvirke det?
Jeg ville nok prøve at fjerne dvd decoderen og prøve at installere den igen. Er det iøvrigt den sidst nye version af nvidia decoderen du bruger?


__________________
Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster
 
Ellov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Det er ihvertfald vigigt at alle programmer der kan have indflydelse på lyden (MCE, lydkort, decoder mm.) er indstillet ens. Ellers kan der opstå problemer som du oplever (har selv prøvet det samme)
Til top Vis Ellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellov
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Ellov skrev:
Det er ihvertfald vigigt at alle programmer der kan have indflydelse på lyden (MCE, lydkort, decoder mm.) er indstillet ens. Ellers kan der opstå problemer som du oplever (har selv prøvet det samme)

Det er også det som jeg hælder til at tro er problemet. Der er sikkert et eller andet program/driver som er sat til at køre som standard under opstart.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Hoth
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nu har jeg løst problemet: Jeg kørte guiden for valg af højtaleropstilling i MCE2005, og nu virker. Af en eller anden mærkelig grund overruler MCE2005's lydindstillinger de settings, der bliver sat i Nvidida codec og på mit lydkort.

 

Til top Vis Hoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoth
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes