| Forfatter |
|
Acaruz Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Er efterhånden blevet hook på en HTPC til at klare det hele...
Her leder jeg så efter nogle råd/erfaringer...
Virker Windows Media Center Edition 2005 upåklageligt???
Kan det betale sig at bygge en maskine selv? (Er nybegynder her)
Eller skal jeg kigge efter en færdig løsning og evt. selv smide en DVB Tuner i og en større HDD (synes de tager for meget for extra plads)???
Jeg vil gerne have den med kortlæser og evt. trådløst netværk...
Nogle ideér???
Venlig hilsen
Thomas...
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er absolut billigst og mest optimalt at bygge en maskine selv. På den måde kan du vælge samtlige dele selv og finde dem de billigste steder. MEN når du nu er en nybegynder så ved jeg ikke om det er en god ide. Det er ganske vist nemt at bygge en PC men hvis noget går galt eller en del ikke virker som den skal så er der pludseligt ikke sparet så meget.
Om MCE virker upårklageligt - Software vil aldrig virke upåklageligt, det ligger simpelthen i dets natur. MCE er relativt velfungerende og bestemt blandt de bedste produkter på markedet når det kommer til HTPC så det er nok det du skal gå efter.
Personligt syntes jeg at færdigt byggede HTPC'er er ALT for dyre, så hvis du kender nogen som kan hjælpe dig med at bygge en eller du selv tør kaste dig ud i det ville jeg råde dig til det.
En helt anden ting er så at det måske ikke er det bedste tidspunkt at bygge en sprit ny HTPC på! Med de nye DVD formater på vej er der nemlig en del ting, som ikke er afklaret omkring software og hardware kompabilitet.
|
| Til top |
|
| |
Acaruz Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
|
En helt anden ting er så at det måske ikke er det bedste tidspunkt at bygge en sprit ny HTPC på! Med de nye DVD formater på vej er der nemlig en del ting, som ikke er afklaret omkring software og hardware kompabilitet.
|
|
|
Okay... Det var jeg slet ikke klar over!!!
Kan man evt. ikke "fremtids-sikre" ved at man kan skifte DVD-afspilleren/brænderen ud på et senere tidspunkt???
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid været tilhænger at sevlbyg indtil mit første forsøg på at bygge en htpc. Hvis jeg med den viden jeg har om htpc nu skulle ud og vælge selvbyg eller færdigbygget, vil jeg helt sikkert vælge færdigbygget og færdig testet.
Dette selvbygger projekt har været et langt bytten og rekonfigurering, som jeg til en hvis grænse ikke har noget imod. Men 2 måneder og en ordentlig stak penge har ikke været nok til at få skidtet til at køre optimalt. __________________ Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acaruz skrev:
Fenris skrev:
|
En helt anden ting er så at det måske ikke er det bedste tidspunkt at bygge en sprit ny HTPC på! Med de nye DVD formater på vej er der nemlig en del ting, som ikke er afklaret omkring software og hardware kompabilitet.
|
|
|
Okay... Det var jeg slet ikke klar over!!!
Kan man evt. ikke "fremtids-sikre" ved at man kan skifte DVD-afspilleren/brænderen ud på et senere tidspunkt???
|
|
|
Normalt ville svaret være ja. Problemet er dog at producenterne af de nye formater har valgt at ligge kopi beskyttelse på de nye DVD'er. Som tingene står lige pt er der ingen der ved om det vil være nødvendigt at udskifte graffikkort når tiden kommer og det er næsten helt sikkert at vi ikke vil kunne bruge de nuværende versioner af Windows.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et indspark!
Hvis man vælger at bygge selv, hvad skal man så have fingre i at dele?
Tænker på navne, hvad er bedst?
Michael
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto


Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg IKKE den skarpe kniv! med pcèr..! men vil også gerne prøve et mediacenter med MCE.
De hårde pc folk jeg omgås, og søger råd hos!? har anbefalet mig at kikke på deres mediacenter..! så det har jeg så tænkt mig.
http://www.mm-vision.dk/
men vil lige følge denne tråds input
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Nu er jeg IKKE den skarpe kniv! med pcèr..! men vil også gerne prøve et mediacenter med MCE.
De hårde pc folk jeg omgås, og søger råd hos!? har anbefalet mig at kikke på deres mediacenter..! så det har jeg så tænkt mig.
http://www.mm-vision.dk/
men vil lige følge denne tråds input
Peter
|
|
|
Jeg har også kigget noget på deres site, priserne ser jo rimelige ud, tror jeg, men der er så mange produkter på markedet at jeg synes det er mere eller mindre uoverskueligt, også fordi man ikke bare kan se på designet og så konkluderer at indmaden er en anden end den som er i en anden som ser anderledes ud. Men jeg tænker også om man hos alle de der mediecentre kan gå på nettet, på hvilken som helst side, eller om de er "forudindstillet" til vejrudsigter, tv, og sådan noget?
Michael
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto


Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
CPH-R skrev:
|
Nu er jeg IKKE den skarpe kniv! med pcèr..! men vil også gerne prøve et mediacenter med MCE.
De hårde pc folk jeg omgås, og søger råd hos!? har anbefalet mig at kikke på deres mediacenter..! så det har jeg så tænkt mig.
http://www.mm-vision.dk/
men vil lige følge denne tråds input
Peter
|
|
|
Jeg har også kigget noget på deres site, priserne ser jo rimelige ud, tror jeg, men der er så mange produkter på markedet at jeg synes det er mere eller mindre uoverskueligt, også fordi man ikke bare kan se på designet og så konkluderer at indmaden er en anden end den som er i en anden som ser anderledes ud. Men jeg tænker også om man hos alle de der mediecentre kan gå på nettet, på hvilken som helst side, eller om de er "forudindstillet" til vejrudsigter, tv, og sådan noget?
Michael
|
|
|
Du har helt ret..! jeg har en god ven der har bygget en ret god pc til mig, og så har jeg leget lidt med, hvordan det "kunne" blive..! men jeg syntes der er for mange kompromisser jeg må indgå med denne løsning.
Og nogle af de "experter" jeg kender, de slynger om sig med navne og data, som jeg IKKE helt forstår. "nogle gange tror jeg, hellere de vil fortælle om deres viden, end afhjælpe "
Så nu vil jeg bare prøve, en helt færdig løsning, og så kan jeg udbygge senere. For jeg syntes at den computer verden! er så stor og mangfoldig, og det er her der virkelig kommer nye sjove ting og muligheder.
Så jeg tror jeg vil, opsøge nogle af disse butikker, og så håbe på at finde en, hvor jeg stoler på at expedienten vil afdække mine behov. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
rattanhuset skrev:
CPH-R skrev:
|
Nu er jeg IKKE den skarpe kniv! med pcèr..! men vil også gerne prøve et mediacenter med MCE.
De hårde pc folk jeg omgås, og søger råd hos!? har anbefalet mig at kikke på deres mediacenter..! så det har jeg så tænkt mig.
http://www.mm-vision.dk/
men vil lige følge denne tråds input
Peter
|
|
|
Jeg har også kigget noget på deres site, priserne ser jo rimelige ud, tror jeg, men der er så mange produkter på markedet at jeg synes det er mere eller mindre uoverskueligt, også fordi man ikke bare kan se på designet og så konkluderer at indmaden er en anden end den som er i en anden som ser anderledes ud. Men jeg tænker også om man hos alle de der mediecentre kan gå på nettet, på hvilken som helst side, eller om de er "forudindstillet" til vejrudsigter, tv, og sådan noget?
Michael
|
|
|
Du har helt ret..! jeg har en god ven der har bygget en ret god pc til mig, og så har jeg leget lidt med, hvordan det "kunne" blive..! men jeg syntes der er for mange kompromisser jeg må indgå med denne løsning.
Og nogle af de "experter" jeg kender, de slynger om sig med navne og data, som jeg IKKE helt forstår. "nogle gange tror jeg, hellere de vil fortælle om deres viden, end afhjælpe "
Så nu vil jeg bare prøve, en helt færdig løsning, og så kan jeg udbygge senere. For jeg syntes at den computer verden! er så stor og mangfoldig, og det er her der virkelig kommer nye sjove ting og muligheder.
Så jeg tror jeg vil, opsøge nogle af disse butikker, og så håbe på at finde en, hvor jeg stoler på at expedienten vil afdække mine behov.
|
|
|
Okey, men du må da gerne vende tilbage når du har fundet dig en, så jeg kan høre lidt om hvad du har fundet ud af, og hvad den kan. Så jeg ikke selv køber katten i sækken. Dog er det mit indtryg, lige som med så meget andet, at man kommer af med en bondegård hvis man køber et færdigt produkt, og derfor var jeg også lidt ude efter om der var nogle "kloge Åge´r" som viste hvilke dele man skulle købe og evt selv samle for at få et godt produkt*S*
Jeg har en kammerat som gerne samler den for mig nemlig.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Wilde Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil klart anbefale dig at købe det hele i dele.
Der er nogen ting som du skal overveje.
Skal der være blæser i din HTPC? Hvilket kabinet?
Dernæste hvilen processor.
Jeg vil helt klart anbefale dig at købe en Centrino processor, og et ITX bundkort. På den måde spare du en masse plads, og får bedre mere luft, og dermed mindre varme.
|
| Til top |
|
| |