Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 11:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Selvbyg vs færdig løsning??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acaruz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Februar 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Er efterhånden blevet hook på en HTPC til at klare det hele...

Her leder jeg så efter nogle råd/erfaringer...

Virker Windows Media Center Edition 2005 upåklageligt???

Kan det betale sig at bygge en maskine selv? (Er nybegynder her)

Eller skal jeg kigge efter en færdig løsning og evt. selv smide en DVB Tuner i og en større HDD (synes de tager for meget for extra plads)???

Jeg vil gerne have den med kortlæser og evt. trådløst netværk...

Nogle ideér???

 

Venlig hilsen

Thomas...

Til top Vis Acaruz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acaruz
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Det er absolut billigst og mest optimalt at bygge en maskine selv. På den måde kan du vælge samtlige dele selv og finde dem de billigste steder. MEN når du nu er en nybegynder så ved jeg ikke om det er en god ide. Det er ganske vist nemt at bygge en PC men hvis noget går galt eller en del ikke virker som den skal så er der pludseligt ikke sparet så meget.

Om MCE virker upårklageligt - Software vil aldrig virke upåklageligt, det ligger simpelthen i dets natur. MCE er relativt velfungerende og bestemt blandt de bedste produkter på markedet når det kommer til HTPC så det er nok det du skal gå efter.

Personligt syntes jeg at færdigt byggede HTPC'er er ALT for dyre, så hvis du kender nogen som kan hjælpe dig med at bygge en eller du selv tør kaste dig ud i det ville jeg råde dig til det.

En helt anden ting er så at det måske ikke er det bedste tidspunkt at bygge en sprit ny HTPC på! Med de nye DVD formater på vej er der nemlig en del ting, som ikke er afklaret omkring software og hardware kompabilitet.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Acaruz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Februar 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:

En helt anden ting er så at det måske ikke er det bedste tidspunkt at bygge en sprit ny HTPC på! Med de nye DVD formater på vej er der nemlig en del ting, som ikke er afklaret omkring software og hardware kompabilitet.

Okay... Det var jeg slet ikke klar over!!!

Kan man evt. ikke "fremtids-sikre" ved at man kan skifte DVD-afspilleren/brænderen ud på et senere tidspunkt???

Til top Vis Acaruz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acaruz
 
rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 160
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid været tilhænger at sevlbyg indtil mit første forsøg på at bygge en htpc. Hvis jeg med den viden jeg har om htpc nu skulle ud og vælge selvbyg eller færdigbygget, vil jeg helt sikkert vælge færdigbygget og færdig testet.
Dette selvbygger projekt har været et langt bytten og rekonfigurering, som jeg til en hvis grænse ikke har noget imod. Men 2 måneder og en ordentlig stak penge har ikke været nok til at få skidtet til at køre optimalt.


__________________
Mit setup:
Samsung LE32R51B LCD
HK AVR 445
Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Acaruz skrev:
Fenris skrev:

En helt anden ting er så at det måske ikke er det bedste tidspunkt at bygge en sprit ny HTPC på! Med de nye DVD formater på vej er der nemlig en del ting, som ikke er afklaret omkring software og hardware kompabilitet.

Okay... Det var jeg slet ikke klar over!!!

Kan man evt. ikke "fremtids-sikre" ved at man kan skifte DVD-afspilleren/brænderen ud på et senere tidspunkt???

Normalt ville svaret være ja. Problemet er dog at producenterne af de nye formater har valgt at ligge kopi beskyttelse på de nye DVD'er. Som tingene står lige pt er der ingen der ved om det vil være nødvendigt at udskifte graffikkort når tiden kommer og det er næsten helt sikkert at vi ikke vil kunne bruge de nuværende versioner af Windows.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Lige et indspark!

 

Hvis man vælger at bygge selv, hvad skal man så have fingre i at dele?

Tænker på navne, hvad er bedst?

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg IKKE den skarpe kniv! med pcèr..! men vil også gerne prøve et mediacenter med MCE.

De hårde pc folk jeg omgås, og søger råd hos!? har anbefalet mig at kikke på deres mediacenter..! så det har jeg så tænkt mig.

http://www.mm-vision.dk/

men vil lige følge denne tråds input

Peter



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Nu er jeg IKKE den skarpe kniv! med pcèr..! men vil også gerne prøve et mediacenter med MCE.

De hårde pc folk jeg omgås, og søger råd hos!? har anbefalet mig at kikke på deres mediacenter..! så det har jeg så tænkt mig.

http://www.mm-vision.dk/

men vil lige følge denne tråds input

Peter

 

Jeg har også kigget noget på deres site, priserne ser jo rimelige ud, tror jeg, men der er så mange produkter på markedet at jeg synes det er mere eller mindre uoverskueligt, også fordi man ikke bare kan se på designet og så konkluderer at indmaden er en anden end den som er i en anden som ser anderledes ud. Men jeg tænker også om man hos alle de der mediecentre kan gå på nettet, på hvilken som helst side, eller om de er "forudindstillet" til vejrudsigter, tv, og sådan noget?

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
CPH-R skrev:

Nu er jeg IKKE den skarpe kniv! med pcèr..! men vil også gerne prøve et mediacenter med MCE.

De hårde pc folk jeg omgås, og søger råd hos!? har anbefalet mig at kikke på deres mediacenter..! så det har jeg så tænkt mig.

http://www.mm-vision.dk/

men vil lige følge denne tråds input

Peter

 

Jeg har også kigget noget på deres site, priserne ser jo rimelige ud, tror jeg, men der er så mange produkter på markedet at jeg synes det er mere eller mindre uoverskueligt, også fordi man ikke bare kan se på designet og så konkluderer at indmaden er en anden end den som er i en anden som ser anderledes ud. Men jeg tænker også om man hos alle de der mediecentre kan gå på nettet, på hvilken som helst side, eller om de er "forudindstillet" til vejrudsigter, tv, og sådan noget?

 

Michael

Du har helt ret..! jeg har en god ven der har bygget en ret god pc til mig, og så har jeg leget lidt med, hvordan det "kunne" blive..! men jeg syntes der er for mange kompromisser jeg må indgå med denne løsning.

Og nogle af de "experter" jeg kender, de slynger om sig med navne og data, som jeg IKKE helt forstår. "nogle gange tror jeg, hellere de vil fortælle om deres viden, end afhjælpe"

Så nu vil jeg bare prøve, en helt færdig løsning, og så kan jeg udbygge senere. For jeg syntes at den computer verden! er så stor og mangfoldig, og det er her der virkelig kommer nye sjove ting og muligheder.  

Så jeg tror jeg vil, opsøge nogle af disse butikker, og så håbe på at finde en, hvor jeg stoler på at expedienten vil afdække mine behov.



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:
rattanhuset skrev:
CPH-R skrev:

Nu er jeg IKKE den skarpe kniv! med pcèr..! men vil også gerne prøve et mediacenter med MCE.

De hårde pc folk jeg omgås, og søger råd hos!? har anbefalet mig at kikke på deres mediacenter..! så det har jeg så tænkt mig.

http://www.mm-vision.dk/

men vil lige følge denne tråds input

Peter

 

Jeg har også kigget noget på deres site, priserne ser jo rimelige ud, tror jeg, men der er så mange produkter på markedet at jeg synes det er mere eller mindre uoverskueligt, også fordi man ikke bare kan se på designet og så konkluderer at indmaden er en anden end den som er i en anden som ser anderledes ud. Men jeg tænker også om man hos alle de der mediecentre kan gå på nettet, på hvilken som helst side, eller om de er "forudindstillet" til vejrudsigter, tv, og sådan noget?

 

Michael

Du har helt ret..! jeg har en god ven der har bygget en ret god pc til mig, og så har jeg leget lidt med, hvordan det "kunne" blive..! men jeg syntes der er for mange kompromisser jeg må indgå med denne løsning.

Og nogle af de "experter" jeg kender, de slynger om sig med navne og data, som jeg IKKE helt forstår. "nogle gange tror jeg, hellere de vil fortælle om deres viden, end afhjælpe"

Så nu vil jeg bare prøve, en helt færdig løsning, og så kan jeg udbygge senere. For jeg syntes at den computer verden! er så stor og mangfoldig, og det er her der virkelig kommer nye sjove ting og muligheder.  

Så jeg tror jeg vil, opsøge nogle af disse butikker, og så håbe på at finde en, hvor jeg stoler på at expedienten vil afdække mine behov.

 

Okey, men du må da gerne vende tilbage når du har fundet dig en, så jeg kan høre lidt om hvad du har fundet ud af, og hvad den kan. Så jeg ikke selv køber katten i sækken. Dog er det mit indtryg, lige som med så meget andet, at man kommer af med en bondegård hvis man køber et færdigt produkt, og derfor var jeg også lidt ude efter om der var nogle "kloge Åge´r" som viste hvilke dele man skulle købe og evt selv samle for at få et godt produkt*S*

Jeg har en kammerat som gerne samler den for mig nemlig.

 

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Wilde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Oktober 2005
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Jeg vil klart anbefale dig at købe det hele i dele.

Der er nogen ting som du skal overveje.

Skal der være blæser i din HTPC?
Hvilket kabinet?

Dernæste hvilen processor.

Jeg vil helt klart anbefale dig at købe en Centrino processor, og et ITX bundkort. På den måde spare du en masse plads, og får bedre mere luft, og dermed mindre varme.

Til top Vis Wilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilde
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes