Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Mediacenter - men med 800 gange 600! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
karinhoegh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Jeg håber, at jeg er kommet i det rigtige forum. Jeg har købt et mediecenter hos Midt-Data

http://www.midtdata.dk/asp/productinfo.asp?varernr=M6080-REV 001&goto=productinfo&

til vores Samsung TV (ja, det er dyrt, men lækkert)

http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m61b.asp

Grafikkortet i mediecenteret har hdmi-udgang (ikke dvi) - tv´et har kun dvi-indgang (ikke hdmi). Det giver et ok billede via mediecenteret, men grafikkortet (som er ATI Radeon x300) er ok til VGA (som ikke giver et godt tv-billede), men npr jeg bruger hdmi - dvi kablet, er det bedste pc-billede med 800 gange 600 opløsning, og det er elendigt.

Midt-Data har givet det svar, at grafikkortet  er godt nok, men at jeg må vente, til der kommer nye standarder, som vil blive hentet automatisk via Windows Update. Kan jeg regne med det, eller skal jeg skynde mig at skille mig af med medie-centret, som jeg ellers er godt tilfreds med?

(Jeg kan tilføje, at jeg allerede har haft et Zitech-mediecenter hjemme, og der fik jeg ikke noget signal ved at bruge hdmi-dvi-kabel) Zitech kaldte alle deres første centre tilbage på grund af en masse problemer. Midt-Data derimod har lavet et ok produkt, som ikke larmer vanvittig meget.


Til top Vis karinhoegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af karinhoegh Besøg karinhoegh's Websted
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg kan ikke lige huske det præcist, men jeg mener at Entech powerstrip understøtter HDMI. Således kan du lave de opløsninger du har lyst til. Alle mediecentre kører desuden default 800x600 i 60hz hvilket giver et latterligt billede. Der skal manuel tweaking til for at få det til at se godt ud.

det bedste TV billede på SD tv får du ved 720x576 i 50hz som er det format som tunerne optager i. Du skal på et LCD lege lidt med settings, så du får den optimale skalering, hvilket ikke er så nemt endda.



mvh Anders


__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
karinhoegh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Hej Anders

Tak for tippet, men jeg har installeret og prøvet powerstrip, men det ændrer ikke på det elendige pc-billede, desværre.

Jeg måtte tilbage til 800 x 600 - så hvis der er andre forslag, så er jeg meget modtagelig.
Til top Vis karinhoegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af karinhoegh Besøg karinhoegh's Websted
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

karinhoegh

Med de problemer Microsoft har haft med EU, dagbøder paa store beløb. Da Gruer jeg for den nærmeste fremtid. Citeret fra USA, at de som har store skærme, virkeligt ogsaa elsker samme. Dog under betingelse samme virker; saa naar Windows taler om Up-date. Saa maa nogle sager jo lande hos Forbrugerklagenævnene, selvom samme er rimelig kold overfor de som køber eller faar leveret en mindre kurant vare.

PS Velkommen i Forum'et, hvor jeg har fundet meget godt og spændende.

 

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Til Samsung TV skal du bruge VGA. Her burde du nemlig opnår 1:1 ved at sætte opløsningen til 1360x768, således at TV'et ikke skalere. Det kan du ikke via DVI da TV først nedskalere og så opskalere igen.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes