Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lydkort? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Et seriøst lyd kort. Jeps, skal bruge det til at overføre LP til harddisk og så til CD.  Hvilke kort vil egne sig til det?. Det skal være hifi kvalitet. Skal jo gerne have den bedste overførelse.

Det skal være så godt at "tab" af kvailtet er minimal og så at sige ikke hørbart



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

E-mu 1212m

__________________
Mvh
Lars P. Madsen
Til top Vis lpm76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpm76
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hvor meget er du villig til at betale?

Lynx er nok det bedst du kan finde derude men så skal du også op og slippe omkring 8K.

Til omkring 4K kan du finde et RME kort som også er godt.

Men ellers er EMU er godt valg til prisen. EMU 0404 er et godt kort, som kan findes til omkring 700,-

EDIT: læste lige at du også skal bruge indgange på kortet. Det er jeg ikke sikker på at EMU 0404 har men jeg mener dog at EMU 1212 har det.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Jeps det skal KUN bruges til overførelse af vinyl. Skal ikke bruges til afspilning som sådan

__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 815
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Hvad er der nu galt i at bruge din pladespiller Kenneth? eller er det til Peugeot'en?

Men jeg har en idé om at hverken 4 eller 8 Kkr er i nærheden af hvad du havde tænkt dig at ofre?

Har du prøvet hvodan lydkvaliteten er på det lydkort du allerede har, altså plugge din udemærkede RIAA i indgangen, og så lave en CD som du så igen kan høre over dit udemærkede anlæg (Selvom det mangler en Effektforstærker)



__________________
hilsen sjorslev
Til top Vis sjorslev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjorslev
 
kcdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har med stor succes brugt og anbefalet følgende produkt:

http://xs-sound.dk/data/products/phonopreamp/index.html

/kcdk

 

 

Til top Vis kcdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kcdk
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:

Hvad er der nu galt i at bruge din pladespiller Kenneth? eller er det til Peugeot'en?

Men jeg har en idé om at hverken 4 eller 8 Kkr er i nærheden af hvad du havde tænkt dig at ofre?

Har du prøvet hvodan lydkvaliteten er på det lydkort du allerede har, altså plugge din udemærkede RIAA i indgangen, og så lave en CD som du så igen kan høre over dit udemærkede anlæg (Selvom det mangler en Effektforstærker)

 jajaja.... Det er til brug i Peugoet'en... og til at lave en cd med lidt blandet guf. Men jeg vil helst ikke gå alt for meget ned i lydkvalitet..



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

kcdk skrev:

Hejsa

Jeg har med stor succes brugt og anbefalet følgende produkt:

http://xs-sound.dk/data/products/phonopreamp/index.html

/kcdk

Interessant. Jeg vil tjekke produktet .. Tak for inputtet..

PS. kan du beskrive lydkvaliteten lidt mere

 



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

hej igen

Har fået dette link til et lydkort der skulle være ganske godt. Nogen der kender det:

http://www.audiotrak.net/prodigy192.htm

 



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

 Jeg bruger dette  , men resultatet bliver ikke bedre end din pu og dine pladers stand , men det er da hyggeligt at arbejde med . Phase 22 hvor tilslutningerne er jack stik.

 Hvilket program bruger du til overspilning ?

 Glemte lige at skrive at dette kort er et rent stereokort. ingen tingeltangel



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

jeg har ikke prøvet endnu, da jeg ikke har et lydkort..

Og jeg vil helst have et rent lydkort. Dvs uden nogle ekstra "pjat".. Kun et linie input.. Det ville være super..

Det ser fornuftigt ud det du har der. Kan du beskrive det lidt mere eller sende et link med data..



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

 Her er lidt flere data på Phase 22 fra Terratec, du skal lige se under produkter .der er 22´eren

 

   http://www.xs-sound.dk/data/products/phase24fw/indexwtop.htm l



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:

jeg har ikke prøvet endnu, da jeg ikke har et lydkort..

Og jeg vil helst have et rent lydkort. Dvs uden nogle ekstra "pjat".. Kun et linie input.. Det ville være super..

Det ser fornuftigt ud det du har der. Kan du beskrive det lidt mere eller sende et link med data..

Jeg bruger Audio cleaning lab, det har mange funktioner men tillader også et brænde signalet uberørt , altså med ridser - rummel og kabelstøj . Du kan også høre det frasorterede støj så du ved hvad det er du fjerner.



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

 Her er lidt flere data på Phase 22 fra Terratec, du skal lige se under produkter .der er 22´eren

 

   http://www.xs-sound.dk/data/products/phase24fw/indexwtop.htm l

Du har så selv lavet nogle phono -> jack kabler?



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

PCI stiktype.. Hmm skal lige se om jeg har det på bundkortet.. Tror kun der er AGP.

__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Og så er der lige det, der er ballanceret indgange... Det har jeg ikke på min RIAA eller udstyr for den sags skyld....

__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:
Og så er der lige det, der er ballanceret indgange... Det har jeg ikke på min RIAA eller udstyr for den sags skyld....

Kablerne er købt færdige . der er ball. mono jack i den ene ende og phonostik i den anden . så det virker uden du har ball. stik  på forstærker eller ria . jeg har en Onkyo TX sv 636  snurrerundt reciever  sat til igennem tape in og out . Det funker



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

KBAndersen skrev:
Og så er der lige det, der er ballanceret indgange... Det har jeg ikke på min RIAA eller udstyr for den sags skyld....

Kablerne er købt færdige . der er ball. mono jack i den ene ende og phonostik i den anden . så det virker uden du har ball. stik  på forstærker eller ria . jeg har en Onkyo TX sv 636  snurrerundt reciever  sat til igennem tape in og out . Det funker

Ok godt så...

Hvor har du købt dem? I FONA ?



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:
piobyte skrev:

KBAndersen skrev:
Og så er der lige det, der er ballanceret indgange... Det har jeg ikke på min RIAA eller udstyr for den sags skyld....

Kablerne er købt færdige . der er ball. mono jack i den ene ende og phonostik i den anden . så det virker uden du har ball. stik  på forstærker eller ria . jeg har en Onkyo TX sv 636  snurrerundt reciever  sat til igennem tape in og out . Det funker

Ok godt så...

Hvor har du købt dem? I FONA ?

 Jeg købte det lige her sammen med 3 m kabler med den rigtige terminering.

   http://www.eskildsen.dk/Welcome.aspx

 



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Kan ikke helt forstå du ikke har problemer med at bruge signalet fra de balanceret input og "kovertere" dem til ikke balanceret. Der plejer jo at ske det, at signalet bliver dæmpet ned til -40dB.. hmmm. Balanceret signal er jo en plus og en minus plus stel.

__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes