| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Begge
Speedfan kan i finde her: http://www.almico.com/sfdownload.php
Støjen kan du selv bestemme idet at man kan sætte speedfan til at køre omdrejningerne ned på et minimum på hver blæser, men pas på med at sætte den for lavt idet at der ikke må blive for varmt i kabinettet. Støjen kan blive minimal så den ikke generer.
Jeg har valgt en AMD 3200+ og den bliver ikke særlig varm men har massere af performance.
Ja - et udvidelseskort men det er også nok idet jeg har vga + dvi + lan + 7.1 sourround + tv-out + nividia 6150 grafikkort integreret på motherboardet som er passivt kølet. Derfor er det den ideele løsning som jeg ser det. Det er min 2. htpc jeg har bygget og det køre skide godt.
Jeg har sat et Hauppauge PVR-500 dual kort i og det kan sagtens være der med et pci-raiserkort som man køber sammen med kabinettet + den specielle køler som er lavprofil og køler som den skal.
Jeg kan kun anbefale denne løsning, da der er hvad man har brug for. Yderligere har jeg en 250 GB samsung harddisk i som er sat til Quite mode via det specielle dos-program man kan downloade fra Samsungs hjemmeside. Programmet hedder Hutil.exe og kan ændre AAM = omdrejningsintervallet på disken så den ikke bliver varm, man stadig køre hurtig nok til videooptagelse.
Hilsen Jan
PS. Kvaliteten på live-tv er det bedste jeg har set til dagsdato og det selvom det køre via s-video også (fordellen ved Giga-byte motherboard, den har begge muligheder integrerert på motherboard, istedet for ASUS som jeg først ville have, hvor der skal købes speciel udvidelseskort til s-video). Men på vga/dvi er det som det altid er = PERFEKT. Kvalitetsmæssigt så er Hauppauge 500 kortet absolut ligeså godt, hvis ikke bedre (synes jeg) end Hauppauge 150 mce og Hauppauge pvr 350 som jeg begge har i min gammel htpc med mediacenter.
|