| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
| I overvejelserne om at få en htpc var jeg i en forretning idag, hvor jeg fik en snak med en rigtig flink sælger som ikke bare skulle sælge, men som var ærlig omkring produkterne. Han sagde bl.a at hvis jeg kun havde et "alm" tv med billedrør, så ville det ikke se ret godt ud, hvis jeg brugte "netdelen" og surfede på nettet med en htpc, noget med opløsningen efter hvad jeg kunne forstå. Desværre fik jeg ham ikke spurgt om man kunne få en eller anden adapter til at "omformulerere" signalet sådan det kom til at se okey ud på en alm tv skærm. Jeg tænkte på om der var nogle af jer "nørder" der kender til sådan en box eller noget? |
|
|
Problemet med at vise PC-signaler (hvadenten det så er TV-signaler eller andet) på et tv ligger _netop_ i at signalet skal konverteres. Et almindeligt billedrørs-tv har ikke høj nok opløsning til almindeligt windows-arbejde, hvor meget du så end konverterer. Det bedste du kan gøre er at benytte et stykke software kaldet Powerstrip til at sætte PC'en op til at arbejde i 1024x576 interlaced, som passer med tv'ets opløsning, men det vil stadig ikke blive særligt godt. Et tv egner sig bare ikke til PC-billeder, og så er den ikke meget længere... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|