Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MCE begynder guide (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenSJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 01 April 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg laest en hel del her inde og er blevet introduceret for et hav af programmer og plugins, men har ikke den fjerneste ide om hvorfor de skal vaere der og hvad de goer. Vil derfor hoere om der findes en guide til hvordan man faar sit MCE op og koere. Jeg kender ikke saa meget til det endnu og synes det er forvirrende med alle de ting der skal installeres saa det ville vaere meget rart med en slags walkthrough, haaber der er nogle der kan hjaelpe.

Mvh Morten

Til top Vis MortenSJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSJ

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 April 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Det eneste du skal bruge er, ud over MCE, en videodecoder og et brænder program hvis du vil kunne brænde noget ned.

Resten er bare lir

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 April 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa ikke for at forkleine Hainian...

Men Det er ikke så nemt at få MCE til at køre som det foreslåes af ovenstående og af Bill...

Dit hardware skal være i orden.... DVS mindst en del fra hver af de kategorier der er nævnt i dette dokument, med undtagelse af router/netværks kategorien....

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3 0e22722-a2bc-45a4-8f1a-f57503a9312d&DisplayLang=en

Det er den indledende bekærkning fra undertegnede......Det der med at resten er lir ...Det er vås/pølsesnak....

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 April 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa ikke for at forkleine Hainian...

Men Det er ikke så nemt at få MCE til at køre som det foreslåes af ovenstående og af Bill...

Dit hardware skal være i orden.... DVS mindst en del fra hver af de kategorier der er nævnt i dette dokument, med undtagelse af router/netværks kategorien....

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3 0e22722-a2bc-45a4-8f1a-f57503a9312d&DisplayLang=en

Det er den indledende bekærkning fra undertegnede......Det der med at resten er lir ...Det er vås/pølsesnak....

Jeg føler mig skam ikke forklejnet, men nu skriver MortenSJ at han er forvirret omkring programmer og plugins, så jeg går ud fra at hardware er i orden.
På program og plugin siden er det "blot" MCE + Videodecoer og evt. brænder program der skal til få at få en grundlæggende MCE op at køre.
Resten er netop plugin som kan til og fravælges hvis man ønsker ekstra funktioner

MortenSJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Jeg fortsætter lige i denne tråd :)

Jeg har et ret stort problem, jeg har fået sat mit Hauppauge TVkort i PVR-150, men kan ikke få det til at virke. Har installeret driverne fra deres hjemmeside og prøvet at installere Win2000. Den finder godt nok kanalerne, men der bliver ikke vist noget på skærmen. Et andet problem er mit MCE som fryser hvis jeg vil ind og se TV, det samme gør den når jeg vil se DVD. Nogen der har oplevet noget lign.?

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Ja stort set alle der har prøvet MCE.....Prøv at læse det dokument jeg linkede til....specielt er den første tabel interessant i din situation;-)

MortenSJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Ja stort set alle der har prøvet MCE.....Prøv at læse det dokument jeg linkede til....specielt er den første tabel interessant i din situation;-)

Har nu prøvet at kopiere, men får bare en meddelelse om "The download you reqested is not avaiable" :|

MortenSJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Har faaet kigget paa dokumentet, og har nu proevet baade Cyberlink og WinDVD, men alle sammen fryser naar jeg vil aabne en DVD. Nogen der ved hvad der kunne vaere galt? .. Mit MCE er fuldt opdateret.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Sørg for at dit grafikkort er på listen og at du har en MCE certificeret Driver til dit grafikkort. Dernærst bør du sikre dig at den rette MCE certificerede DVD decoder er sat til default.... Du kan hente en lille utillity på MS's side der hedder deccheck, den kan skifte imellem forskellige decodere...... Dernæst hvis ikke dette løser problemet, så skal du igang med at kigge på dine andre codecs....men den tid den sorg...

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=d e1491ac-0ab6-4990-943d-627e6ade9fcb&displaylang=en

MortenSJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Mit grafik kort er et Asus N6200 og jeg har bare hentet de drivere der var på Asus's hjemmeside.

MortenSJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Sørg for at dit grafikkort er på listen og at du har en MCE certificeret Driver til dit grafikkort. Dernærst bør du sikre dig at den rette MCE certificerede DVD decoder er sat til default.... Du kan hente en lille utillity på MS's side der hedder deccheck, den kan skifte imellem forskellige decodere...... Dernæst hvis ikke dette løser problemet, så skal du igang med at kigge på dine andre codecs....men den tid den sorg...

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=d e1491ac-0ab6-4990-943d-627e6ade9fcb&displaylang=en

Du er en skat!! :D .. nu virker det endelig!! :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes