| Forfatter |
|
keyser soze Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et issue med min htpc. Jeg ved ikke, om der er andre, der har et lignende problem...
Når jeg i MCE har set en dvd via den glimrende add-on My Movies og efterfølgende stopper den og lukker MCE, så går htpc'en ikke selv i standby igen (S3) efter det tidsrum jeg har specificeret i "power settings". Der sker sågar det bizarre, at hvis jeg manuelt efterfølgende sætter htpc'en i standby, så oplever jeg, at pc'en i løbet af natten selv er startet op og står og knurrer næste morgen når jeg står op....
S3 standby virker i øvrigt ganske fortrinligt - htpc'en kan stå i standby og selv starte op, hvis jeg f.eks. har programmeret en tv-optagelse og efterfølgende gå i standby igen og standby virker også efter jeg brugt MCE til alt muligt andet en dvd via My Movies, dvs. andre videoer, musik, live-tv osv....
Håber nogen kan hjælpe!
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hver gang jeg bruger mce og vil slukke maskinen, så trykker jeg altid lige på den grønne knap og sætter den så i standby. Det virker som om den "resetter" den sidste funktion og derved opfører sig "normalt". Har du prøvet det?
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
keyser soze Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. efter du har brugt MCE, så starter du lige MCE igen (som angiveligt resetter den sidste funktion?!) og derefter sætter du PC'en i standby??
For der sker jo det, at hvis jeg manuelt sætter min htpc i standby efter at have brugt MCE, så tænder den af ukendte årsager af sig selv i løbet af natten....
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej når jeg har hørt en cd og vil sætte den i standby, så trykker jeg lige på den grønne knap så jeg står i startbilledet fremfor at trykke "tilbage".
|
| Til top |
|
| |
keyser soze Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah, ok, på den måde!
Ja, det er da et forsøg værd, men er dog ikke sikker på, at det løser problemet. Prøver senere...
|
| Til top |
|
| |
keyser soze Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope, det gør ingen forskel.
Standby virker på alt - på nær efter dvd visning gennem My Movies...
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyser soze Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ikke ud til at gøre nogen forskel.
Det eneste der her igen hjælper er en reboot af htpc - så går den selv i standby efter det specificerede tidsrum efter reboot'en.
Hvad er hosted HTML? og hvilken sammenhæng er der med My Movies? Sker der et eller andet "reset" af et eller andet ved den reboot?
|
| Til top |
|
| |