| Forfatter |
|
Normann Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 04 April 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har en acer HTPC med et hybrid tuner kort, vistnok fra happauge. Indtil for et par dage siden brugte jeg den analoge tuner. Jeg havde alle mine kanaler(dr, tv2, sv1&2 og tv4) sat op med program guide, og det fungerede fint. Så vidt jeg husker var jeg nødt til at tilføje et par af guiderne manuelt.
Nu er jeg så gået over til at bruge den digitale tuner istedet. MCE kunne finde de svenske kanaler selv, og jeg kunne efterfølgende tilføje de danske kanaler. Mit problem er nu at MCE kun kan finde program guides til de danske kanaler. Hvis jeg prøver tilføje en programguide til f.eks sv1 kan jeg kun vælge mellem dr1, dr2, tv2 og tvdanmark.
Er der nogen der har oplevet noget lignende ?? (og forhåbentligt fundet en løsning)
Pft. Normann
|
| Til top |
|
| |
fjespersen Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Norman,
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit problem, men kan du ikke lige fortælle hvordan kvaliteten på de danske digital kanaler i MCE er i forhold til de analoge´- Du er den første jeg har læst om, som har bruger et af Hauppauge's kombi kort - kan du ikke også checke hvilken model det er ?
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Norman
Jeg vil også meget gerne vide om kvaliteten på de digitale kanaler.
mvh
Techno283
|
| Til top |
|
| |
Normann Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Kvaliteten er radikalt bedre med den digitale tuner, ingen sammenligning overhovedet. Mit billede kan dog finde på at hakke (jeg mistænker min antenne for ikke at være for heldig), hvad er temmelig irriterende. Derudover er konen ret træt over de manglende undertekster. Og så virker min programguide som bekendt ikke for andre kanaler end de danske.
Hvilket kort det er, er jeg ikke helt sikker på. Det er en Acer standard maskine som jeg har købt hos TDC. Den hedder E360, men det dækker vist over en række forskellige konfigurationer. Jeg kan ikke umiddelbart se hvilke kort det er nogen steder, men siSandra påstår at det er et hauppauge kort.
Mvh. Normann
|
| Til top |
|
| |
Normann Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
....En lille tilføjelse. Tilsyneladende fylder optagelser ca. halvt så meget, når de bliver optaget.
Mvh. Normann
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 06 April 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er ikke ekspert i Digitalt TV, men såvidt jeg ved understøtter MCE
kun EPG data til en Source, dvs enten analog eller digital. Der findes
masser af tråde om dette på TGB med folk der har forsøgt at omgå dette
med blandet success.
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Normann Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg bruger også kun en kilde, nemlig den digitale (det er vist ikke muligt at bruge begge samtidigt). Det der irreterer mig er at jeg ikke med den digitale tuner kan få EPG til de kanaler som jeg kunne, da jeg brugte den analoge tuner.
Mvh. Normann
|
| Til top |
|
| |