Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Billedproblemer ved skift til hd signal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Furunculus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 April 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

*** Update ***

Lavede lidt research i forum - sq svært at vide hvad man skal søge på. Men mon ikke mine problemer kan afhjælpes med en s-video til comp konverter.

Efter at have fulgt tråden om det ultimative fladskærmstv til htpc har jeg investeret i et LG LX1. I forretningen så jeg en demo af HD, og det så temmeligt godt ud :-) Jeg kører uden problemer i 1366x768 fra dvi til dvi eller hdmi. Men når jeg skifter til 720p så går det galt og billedet deformeres? På LG's hjemmeside står HD opløsningerne kun under component indgangen, kan det passe det kun er via denne indgang HD signalet virker?

System:
Abit NF7-S V. 1.2
1 giga Kingston HyperX 3500
Xp 2700+
200 giga Samsung Spinpoint ATA hd
ATI x800xt 256 mb
Hauppage 150
ESI Juli@ lydkort

Til top Vis Furunculus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furunculus

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Nej det lyder ikke rigtigt. Fjernsynet understøtter 720p på DVI og HDMI indgangene.

Jeg har lidt svært ved at se formålet i at du skifter til 720p. Du skal da bibeholde 1360x768 ellers skal TV skalere de 720p til 1366x720 (medmindre det er fordi du skifter til en afspiller der kun har 720p).

Glem alt om s-video, det er forbudt og under starf ansvar at bruge s-video mellem en PC og dette TV.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Her er lidt yderligere forklaring.

Uanset hvilket kildemateriale du viser på en LCD skærm, HD eller "normal" bliver det vist i 1366x728. Fidusen ved et 1:1 skærm, som den du har købt, er at du overlader det til HTPC'en at lave biledet om til 1366x768. Så hvis du afspiller noget i 720p skal du stadig sætte skærmen til 1366x728 (egentlig 1360x728 da grafikkort ikke kan lave 1366x728), så skalere HTPC'en til 1360x728. Sætter du opløsningen til 720p og sender 720p materiale til skærmen, vil skærmen skalere det til 1366x768.

Furunculus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

x800 serien fra ATI understøtter kun HD via s-video til komponent konverter. Mere af nysgerrighed jeg ville teste dette :-) Jeg forstår ikke helt ATI's skift fra deres tidligere vga til komponent (9500 til 9800) og nu s-video til komponent, siden s-video har så dårligt et ry?

Så vidt jeg kan læse på LG's hjemmeside nævnes opløsningerne 480i/p,576i/p,720p,1080i kun ved komponent indgangene.

Men tak for hjælpen

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Ok det er sådan en du tænker på. Det er ikke en konverter det er bare en måde de har lavet stikket på. Det er komponent der kommer ud fra grafikkortet.

LG understøtter altså 720 via DVI/HDMI ellers ville du ikke kunne tilsluttet DVD afspillere BlueRay etc. der kører med 720p. Men som sagt er det til en PC er det ligegyldigt da det ikke er denne opløsning du skal bruge alligevel.

Jeg forstå heller ikke hvad du mener med x800 kun understøtter HD via .... Vil det sige du ikke kan tilslutte en PC skærm til dit graffik kort med en opløsning højere end 576?

Furunculus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Det lader til at hd signalet kun kommer ud via s-video-specialstikket. Tidligere modeller ala 9500pro lavede hd-output via vga-stikket.

Men er underordnet hvis der alligevel sker en skalering til 1366x768, så jeg holder mig til dvi -> hdmi kablet.

Igen tak for info'en

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes