| Forfatter |
|
Oliver2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen der vil give dette nye MediaCenter fra MidtData et ord med på vejen?
Prisen er 9.499 kr.
Bemærk størrelsen! 
Er det et OK setup?
Er der valgt de rigtige komponenter?
Erfaringer med andre MCE fra MidtData?
Er prisen rimelig?
TV kort?
Etc ?
Media 6090 E-PC Viiv™ Dual Core 2.8 GHz
Kabinet:
|
|
Chipset:
| Bundkort med i945G chipset | |
|
Processor:
| Intel Pentium D 920 (2.8 GHz / Dual Core / 64bit) | |
|
Ram:
| Kingston 512MB (2x256) DDR2 PC2-4200 | |
|
Harddisk:
|
|
Grafikkort:
| Intel® Graphics Media Accelerator 950 | |
|
TV-Kort:
|
|
Drev1:
| DVD± 16X Dual Layer Brænder | |
|
Lyd:
| Intel® High Definition 8 kanals | |
|
Lan:
| Onboard Intel 10/100 Mbps | |
|
Firewire:
|
|
USB:
| 2 x USB 2.0 (Bag på) & 2 x USB 2.0 (Front) | |
|
Strømstyring:
|
|
Dimensioner:
| 99(h) x 430(b) x 340(d) mm | |
|
Fjernbetjening:
|
|
Støjniveau:
|
|
Operativsystem:
| Microsoft™ Windows® XP Media Center 2005 (DK) | |
Stik (Bagside)
2 x USB 2.0 1 x Nætværkstik RJ45 1 x DVI 1 x VGA 1 x Komponent (YPrPb) 720p/1080i (udgang) 1 x S-Video (udgang) 1 x Composit Video (udgang) 1 x Coaxial lyd (udgang) 1 x RF Antenne (indgang) 2 x FM Antenne (indgang) 2 x S-Video (indgang) 1 x Analog Stereo lyd 2 phono (udgang) 1 x Analog 7.1 lyd 8 Phono (udgang) 1 x 230 Volt strøm (Indgang) 2 x IR Blaster
Stik (front)
Kortlæser - Smartmedia - CompactFlash I / II - MMC / SD - Memorystick / Memorystick Pro
1 x Høretelefon (udgang) 1 x Mikrofon (indgang) 2 x USB 2.0 1 x Firewire 1 x firewire mini 1 x Optisk (Toslink) (udgang) 1 x knap panel (play,stop,next,prev,volue+-)
Bemærk:
uden tastatur og mus
mvh
Oliver
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvis den skal stå i stuen blir man hurtigt træt af ca. 20 db. Jeg kan ikke leve men én der larme så meget. Min er ca. 9 db, ikke lydløst men acceptabelt.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
prebbj Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
For dyr. Prøv at kigge på Dell 5150.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
Hvis den skal stå i stuen blir man hurtigt træt af ca. 20 db. Jeg kan ikke leve men én der larme så meget. Min er ca. 9 db, ikke lydløst men acceptabelt.
mvh. Per. |
|
|
Har du målt det til 9 dB? Og i forhold til hvad? dB bruges om forholdet mellem to værdier.
Det jeg vil frem til er at de dB-værdier, der oplyses på forskellige produkter, skal tages med et stort gran salt. De er i bedste tilfælde vejledende...
Hvor meget en blæser eller en harddisk støjer kommer i høj grad også an på hvordan den monteres.
Du vil aldrig opnå noget, der er lydløst, så længe der er bevægelige dele indblandet.
Men det kommer jo også an på hvor langt man sidder/ står fra maskinen. Hvis den er meget støjsvag tæt på, vil man jo højst sandsynligt ikke kunne høre den.
|
| Til top |
|
| |
ph0ton Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil godt støtte zuludk. Måling af larm er en flytig størrelse, nogen fabrikanter er derfor gået over til at måle "larmen" i Sone, der giver udtryk for hvor irriterende en given lyd er for et menneske.
Når, ikke for at lave topicsteal. Set ud fra et rent hardware synspunkt, så burde Processoren være kraftig nok til encodning og afspilning af video, derved lave timeshift.
Det eneste der er turnoff er det 100 MBit netkort, hvis du har behov for at flyttet video i mellem maskiner, så vil det gå laaaangsomt. 1 Gbit ville have være at foretrække.
Overvej at få 300 GB mere i med det samme - pladsen ryger hurtigt, når man bruger PVR funktionen...
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Til Zuludk; nej jeg har ikke målt den. Det er papst 9db (2 stk) blæsere, som er det eneste jeg har i min pc. Som sagt er de stille, men ikke lydløse. Hvis man ikke vil vandkøling, tror jeg det er det bedste alternativ.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dualcore processorer afgiver meget varme og den skal væk så der skal naturligvis sidde en god blæser i. Har de ikke modeller med M-processorer? Jeg synes den er jævnt kedelig at se på men det er jo bare min personlige holdning. Jeg mener også disken er for lille. Jeg har selv en disk kun til tv optagelser og den er konstant fyldt med mere en 150GB data. Så 250 får du hurtigt fyldt op hvis du også har musik og billeder der skal lægges ind. On-board lyd er ikke noget jeg er tilhænger af med mindre du smider det via SPDIF over i en forstærker.
Jeg synes du skal kigge dig lidt omkring og se om ikke du kan finde noget tilsvarende fra andre udbydere..
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Oliver2 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for betragtningerne 
Jeg overvejer at opgradere processoren til 3.0 ghz, harddisken til 2x300GB og ram til 2x512MB, så må jeg vel være kørende et stykke tid.
Maskinen skal primært anvendes som MEDIA CENTER herunder videoredigering.
Prisen opgraderet bliver ca. 11.300 kr. - det er vel OK, når jeg mangler viden til at samle en selv.
mvh
Oliver
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men får du ikke varmeproblemer med 2 diske, en 3Ghz processor og 1Gb RAM i den kasse?? Det ville jeg nok være lidt nervøs for.
|
| Til top |
|
| |
Oliver2 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra at MidtData kun sælger konfigurationer de har testet og kan stå inde for. De giver mulighed for opgradering som omtalt og stadig med et støjniveau <20dB.
Jeg vil konfrontere MidtData med din betragtning og sikre fuld returret hvis maskine brænder sammen.
mvh Oliver
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 254
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du videoredigerer, ville jeg kigge efter 2x1 gb i stedet.
|
| Til top |
|
| |