Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Reel forskel på disse to Hauppauge kort? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Reelt ville jeg købe dette kort med fjernbetjening:

Hauppauge WinTV PVR-150 MCE Kit Model 01063 - http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171228

Men jeg overvejer at lave min HTPC på en anden pc, som kræver at kortet er low profile. Derfor har jeg kigget på samme model Hauppauge WinTV PVR-150 MCE kort, bare i low-profile og uden fjernbetjening. 

Hauppauge WinTV PVR-150 MCE l.p. - http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138499.

Jeg er ikke særlig kendt med TV, eller TV-kort for den sags skyld, men jeg kan se at lav-profils kortet ikke har PAL listet under "Formater". - Kan det ikke være et problem? (undrer mig dog over, at der ikke står hvilket Analogvideoformat lav-profils kortet understøtter - altså PAL eller NTSC)

Er der nogen som vil belyse mig forskellen på de 2 kort?
Til top Vis Giocatore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Giocatore

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hauppauge pvr-150 understøtter både PAL og NTSC også i lp-udgaven.

mvh Anders

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa

Hauppauge pvr-150 understøtter både PAL og NTSC også i lp-udgaven.

mvh Anders

Det lyder godt. Ved du om der er nogen forskel på de 2 kort? - Altså ikke nødvendigvis PAL - NTSC, men også andre funktioner.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Den eneste forskel der reelt er, er tilslutningsmulighederne. På lp versionen (som kommer med en full size bracket) skal der dongle til nogle tilslutninger såvidt jeg ved. Jeg har dog ikke selv dette kort så jeg kan ikke sige det med 100% sikkerhed. Selve tuneren samt encoderchippen (fra Connexant) er identiske på de to kort hvorfor kvaliteten ligeledes vil være den samme. Skulle jeg købe en af de modeller ville jeg vælge lp versionen, da det er den mest fleksible løsning.

Du har også muligheden for at kigge på eksempelvis Theater 550 (Sapphire Theatrix) som teoretisk (med hardware 3d comb filtrer til støjreduktion) er bedre. Jeg har både et Theatrix og en Pvr 150, og jeg er glad for dem begge, jeg savner måske lidt indstillingsmuligheder i Theatrix (hvilket kan gøres via Grapedit). Men på default og utweakede settings på begge kort, der er Theater Kortet bedre. Hauppauge kortet har lidt problemer med ALT for høj motion blur, hvilket er ulækkert når man ser fodbold. Med Hauppauge tweak tool kan dette dog udlignes fuldstændigt.

Theatrix kommer iøvrigt med en fjernbetjening. (flere knapper og bedre layout end MCE remoten efter min mening.....Remoten kan køre via HID-pluginnen i Girder hvis man bruger den slags)

kig evt på www.shspvr.com under "pvr model" hvis du vil vide mere om de forskellige hauppauge kort.

mvh Anders

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa

Den eneste forskel der reelt er, er tilslutningsmulighederne. På lp versionen (som kommer med en full size bracket) skal der dongle til nogle tilslutninger såvidt jeg ved. Jeg har dog ikke selv dette kort så jeg kan ikke sige det med 100% sikkerhed. Selve tuneren samt encoderchippen (fra Connexant) er identiske på de to kort hvorfor kvaliteten ligeledes vil være den samme. Skulle jeg købe en af de modeller ville jeg vælge lp versionen, da det er den mest fleksible løsning.

Du har også muligheden for at kigge på eksempelvis Theater 550 (Sapphire Theatrix) som teoretisk (med hardware 3d comb filtrer til støjreduktion) er bedre. Jeg har både et Theatrix og en Pvr 150, og jeg er glad for dem begge, jeg savner måske lidt indstillingsmuligheder i Theatrix (hvilket kan gøres via Grapedit). Men på default og utweakede settings på begge kort, der er Theater Kortet bedre. Hauppauge kortet har lidt problemer med ALT for høj motion blur, hvilket er ulækkert når man ser fodbold. Med Hauppauge tweak tool kan dette dog udlignes fuldstændigt.

Theatrix kommer iøvrigt med en fjernbetjening. (flere knapper og bedre layout end MCE remoten efter min mening.....Remoten kan køre via HID-pluginnen i Girder hvis man bruger den slags)

kig evt på www.shspvr.com under "pvr model" hvis du vil vide mere om de forskellige hauppauge kort.

mvh Anders

Du skal have mange tak. Da HTPC'en kommer til at vise og optage mange, mange fodboldkampe hen over sommeren, så vil jeg da følge dine anvisninger og kigge lidt nærmere på Theater 550.

Du virker bestemt som en der har styr påhvad du laver, så hvis du ikke har noget imod det, kan jeg så lige stille dig endnu et hurtigt spørgsmål?

Jeg skal jo også bruge et passende grafikkort og havde egentlig bestemt mig for et Club 3D Radeon 9550SE, da jeg har det kort i min nuværende pc, og overordnet set er tilfreds med det. - Jeg er ikke den helt store gamer. Dette kort er AGP x8.

I den pc jeg nu overvejer at bruge, har jeg ikke AGP muligheden, men udelukkende PCI Express. eneste ulempe er, at dette kort også er nødsaget til at være low-profile. Jeg har derfor kigget på Sapphire Radeon X550 Advantage, men jeg kan ikke se nogen steder om der er kompatibelt med MCE. - Hverken på Sapphires egen hjemmeside eller ATI's. Jeg vil gerne ha' et Radeon kort, da jeg gerne vil sætte min HTPC til fjernsynet fra VGA.

Kan du fortælle mig om det er kompatibelt?

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2006 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Hvis du vil køre vga Scart skal du have et Ati kort, som du rigtigt er inde på. Kriteriet for om  grafikkort understøttes af MCE er om de har DirectX9 i hardware, (herunder DXVA i hardware og understøttelse af VMR9)hvilket de to kort du nævner har. Udover dette  skal kortene mindst have 128mb ram på.

btw jeg ved ikke om du ved det, men Theater 550 kommer default i S-profile men med en justerbar (kun fra nogle producenter) bracket så du kan bruge lp og fåes desuden som en af de eneste seriøse tunere i PCI-express.

mvh Anders

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Anders, lige en afklaring. Den alt for høje motionblur, er det lige ud af lande vejen at korrigere det i Hauppauge tweak tool? For så tror jeg da jeg har et lille projekt til iaften.

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa Mikkel

Ja det er meget nemt.... Husk at genstarte Din computer efter du har indstillet det som du vil have det.

http://www.cask-of-amontillado.com/tweaker/Hauppauge_tweaker .zip

Nedenståenede et screenshot af mine opsætninger på hhv hauppauge og Theater 550...

Billeder rettet til af Moderator, jf. regler for billedupload i forum, hvor max. bredde er 800 pixel.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8348&PN =1

mvh Anders

Giocatore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa
Hvis du vil køre vga Scart skal du have et Ati kort, som du rigtigt er inde på. Kriteriet for om  grafikkort understøttes af MCE er om de har DirectX9 i hardware, (herunder DXVA i hardware og understøttelse af VMR9)hvilket de to kort du nævner har. Udover dette  skal kortene mindst have 128mb ram på.

btw jeg ved ikke om du ved det, men Theater 550 kommer default i S-profile men med en justerbar (kun fra nogle producenter) bracket så du kan bruge lp og fåes desuden som en af de eneste seriøse tunere i PCI-express.

mvh Anders

Du skal endnu engang have mange tak. Jeg har kun 1 PCI Express port, så den får grafikkortet, hvorimod jeg har 2 alm. PCI porte.

Du skal have mange tak. 

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Argh!!!! Nu har jeg prøvet at hente hauppauge tweak tool og lige meget hvorfra så får jeg en meddelelse om at mappen enten er ugyldig eller beskadiget når jeg prøver at pakke den ud. Så henter jeg et repair Zip program og forsøger at reparere filen. Den siger så at den er færdig men der kommer ikke nogen repaired fil ud af det og den oprindelige fil virker lige så dårligt som den altid har gjort. Argh! Nogen hjælp at hente?

Vh, Mikkel

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Hm... Nu er jeg træt af det. Jeg kan ikke pakke .ZIP filen ud da den er ugyldig. Downloader jeg istedet .exe filen fra sitet så får jeg en "...er ikke et gyldigt Win32-program" boks op. Jeg formoder i har MCE2005 ligesom jeg selv, hvordan h...... åbner i denne tweaker-fil?

Mikkel    

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa Mikkel

Hvilken unpacker bruger du? (har du execution prevention på filer fra inet?  Jeg kan anbefale alle at bruge TotalCommander i stedet for explorer....i Totalcmd kan man bruge alt+f9 som understøtter alle unpackere med et par plugins....

mvh Anders

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Nu sidder jeg ikke lige ved computeren selvfølgelig, men jeg får fejlen når jeg eksekverer .exe filen (ikke behov for unpacker) efter at jeg har downloaded filen til computeren. Det du nævner med "inet" er vel kun hvis jeg prøvede at eksekvere filen fra nettet, eller?

Vh, Mikkel

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nej jeg mente nu.

Men det lyder nu som en korrupt download.....Hvis du bruger download managers så slå dem fra...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes