Jeg er efterhånden ved at være lidt træt af misforståelsen omkring softsled.
Softsled har eksisteret internt hos MS siden den første Linksys/HP extender - den blev brugt til at teste inden at hardwaren var klar, hvilket er ret typisk - softwaren i de maskiner er CE baseret, så det er ikke noget særlig specielt.
Det har aldrig været meningen at det skulle være offentligt kendt, men det blev på et tidspunkt lækket at et sådant projekt eksisterede, og et æg blev til ti høns, og mange sider mente at nu var det snart noget software de frigav.
Softsled bliver i praksis først benyttet i et offentligt produkt i Microsoft's nye håndholdte maskiner, men det med stor sandsynlighed kun for disse maskiner, da det passer i strategien.
Omkring Vista - det er ikke noget der er i de seneste beta'er, og det er så vidt jeg ved ikke planen at det kommer, men planerne skifter jævnligt, dog er det på nuværende tidspunkt meget usandsynligt at det kommer. Jeg ved det fordi jeg har requested diverse smårettelser i SDK'et, men der er pt. lukket for alt andet end bug-fixes, og det gælder helt sikkert også en feature som softsled - så med mindre det er lavet, men lukket af i beta'erne pga. noget strategi, så ville jeg ikke forvente det kommer.
Så alt i alt - don't count on it.
Og quote "Et er dog sikkert MS arbejder på softsled" er igen tåbeligt, og totalt uden bund - ja, Microsoft arbejder med softsled, da de bruger det til test, og sikkert også software til nye enheder, men det er bestemt ikke sikkert at det nogensinde er tiltænkt at blive frigivet til brug for en alm. Windows!
Mvh
Brian