Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 15:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hjælp til at bygge HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Juice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Da jeg snart skal flytte overvejer jeg at bygge mig en HTPC til min stue.

Jeg har kigget på et kabinet: Hiper HMC-1S53A (som jeg fandt i en anden tråd)

http://www.hipergroup.com/English/products/media.html

Nu er jeg så i tvivl om hvad jeg skal putte i den (altså hvilket hardware). Det er her jeg håber på at der er nogen der vil give et par gode bud.

Mit behov er ikke så stort. Det HTPC'en skal kunne er at optage TV, afspille DVD'er og kunne afspille musik fra harddisken (i øjeblikket bruger jeg iTunes på min computer, hvilket jeg er meget glad for). Jeg vil naturligvis også gerne have en fjernbetjening til, hvilket jeg antager man skal købe ved siden af. Jeg skal ikke bruge den til at spille på eller surfe.

Da jeg er ret grøn på dette område, sætter jeg pris på alle input. Selve samlingen af de forskellige dele kan jeg få hjælp til.

På forhånd tak.

Venlig hilsen Bo

Til top Vis Juice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juice

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

En del af at bygge den selv er at læse sig igennem sidelange indlæg i dette forum bl.a, for det første er dit spørgsmål stillet mange gange før, for det andet får du en masse interessant viden der med garanti vil hjælpe dig hen af vejen. Du skulle da ihvertfald være heldig hvis det hele kørte perfekt i første forsøg

Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

Juice
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Tak Guldberg

Jeg har læst en del allerede, på denne og andre sider, men er langt fra færdig. Jeg kan godt se at ligende spørgsmål har været stillet mange gange før. Jeg har sådan set en god idé om hvad der skal ind i en HTPC.  Det der er lidt anderledes med dette kabinet, er at det ikke er særlig højt, altså må det kræve nogle specielle kort, da der vel ikke er plads til at de kan stå lodret i bundkortet...

Jeg har set en side der giver et bud på hvordan det kan gøres, men mit tyske er ret ringe så det var svært at bruge til noget.

http://www.modding-faq.de/index.php?testid=90

Jeg tænkte at der måske var andre der havde erfaringer med det samme eller ligende kabinet. Ellers ville det bare være rart med nogle bud. Alt er velkomment.

Bo

Johnny Wayne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Hej bo
Velkommen til H4A

Jeg har for ikke så lang tid siden bygget mit media center på det hiper kabinet, og det jeg kom i af hardware har virket rigtig godt uden nogen fejlmeddelser eller problemmer med at nok lukke ned efter endt optagelse.

Det kom jeg i af hardware

Af software bruger MCE og nvidia decoder

Blæseren til CPU´en har jeg sat til 5 volt og til PSU´en er den på 10 volt, hvilket giver et rimlig stille media center, stille nok til at WAF´en ikke brokker sig

Men held og lykke med at få bygget dit center og håber da du skiver lidt igen om hvad du vælger af hardware og hvordan det kommer til at gå med at få det til at virke

Hilsen
Johnny

Til top Vis Johnny Wayne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnny Wayne

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Uden at have sindsygt meget forstand på noget af dette, vil jeg blot tilføje at en del er meget glade for det ikke helt færdigtudviklede Mediaportal
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Juice
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Hej Johnny

1000 tak for dit gode svar. Det har givet mig et rigtig godt overblik over hvad mine muligheder er. Nu skal jeg til at kigge på forskeligt hardware og finde ud af hvad der præcis passer til mit behov. Når jeg har fundet ud af hvad der skal i min, poster jeg det her på siden.

Fedt at du linkede til alle de ting du selv har puttet i din egen HTPC og godt at vide at det virker. Det var rart præcis at vide hvad der skal i sådan en maskine for det var jeg meget i tvivl om. Jeg kan se at PCI riser kortet løser højde problemet.

Jeg så at SHG.dk sælger et færdigt samlet medicenter med netop dette Hiper kabinet, men det bliver sjovere (og sikkert billigere) at prøve at samle det selv. Det er virkelig et flot kabinet og det fylder ikke så meget som mange af de andre HTPC kabinetter jeg har set.

Hilsen Bo

Johnny Wayne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hej Bo

det var så lidt.....
nu du snakker om SHG´s mediacenter spurgte jeg også en hel del ind til det
og jeg kan fortælle dig at de bruger også bundkort fra msi, men de er bare med ATI´s Ixpress200 onboard grafikkort, hvilket jeg gik udenom da jeg har haft en asus pundit-r med dette grafikkort og det synes jeg ikke spillede optimalt

Da jeg var på jagt efter hardware så ville jeg ha haft et silverstone LC-11 kabinet men da jeg så, så det i virkeligheden synes jeg det var for stort. og jeg forelskede mig i hiper, der er lige plads til det der skal hvis man kan leve med onboard grafikkort

Men ja det er da 100 gange sjovere at bygge selv og at få det hele til at virke

Hilsen
Johnny

Til top Vis Johnny Wayne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnny Wayne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes