Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 09:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Vedr. DVB-T / Hauppauge 1300 på HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Langmack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg vil rode med noget digital TV nu her, og har bestilt et Hauppauge 1300 kort, som skulle understøtte DVB-T (Jeg har TDC KabelTV igennem TV-forsyningen i Esbjerg).

Dertil går mit spørgsmål, hvorledes at den viser de kanaler som ikke er digitale? Som jeg har forstået det, er det kun DR1/DR2/TV2 som kører digitalt, og derved kører resten vel analogt?

Jeg har derudover læst at folk har haft problemer med EPG, da den kun hentede for de digitale kanaler og ikke for de analoge?

Som det ser ud nu, har jeg et Hauppauge PVR150 kort i maskinen. Da 1300-kortet er en blanding af PVR150 og et hybrid kort, går jeg udfra jeg bare tager PVR150 kortet ud, indsætter det nye og kabler det som jeg plejer med antenne kabel (til at fange signalet på de kanaler som ikke er digitale?)

Hvordan er det med modtagelsen af DVB-T, sidder der en intern antenne som bare henter det hele eller hvorledes?

Og til sidst: Hvordan er udviklingen inden for DVB-subtitles? Jeg har med vilje ventet lidt siden det digitale signal udkom, for at lade teknikken modne sig lidt. Jeg har læst mig til på siden, at det kan klares softwaremæssigt, er der noget anbefales til det hauppauge kort jeg har valgt?

På forhånd tak
Til top Vis Langmack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langmack

aterra
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

kan ikke hjælpe dig hele vejen, men dvb-t signalet hentes ned via. din antenne altså med det antenne kabel der går ind i kortet, og sendes på en frekvens der ikke ligger langt fra tv2's. Subtitles er der nogle programmer der kan klare efterhånden, men har dog ikke stødt på nogle som samtidig har været gode at navigere i på et fjernsyn med en fjernbetjening... men det kan være nogen har prøvet noget der fungerer jeg ikke er stødt på endnu.
Til top Vis aterra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aterra

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Langmack skrev:

Jeg vil rode med noget digital TV nu her, og har bestilt et Hauppauge
1300 kort, som skulle understøtte DVB-T (Jeg har TDC KabelTV igennem
TV-forsyningen i Esbjerg).

Digitalt KabelTV er DVB-C ikke DVB-T.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Auv!

Vil nu ikke bebrejde Langmack noget mht til dette emne. Det er ufatteligt så dårlig forbrugerinformation der er. Det er jo ufatteligt så mudret det er at finde ud af hvilket kort man skal have til computeren for at kunne modtage de nye digitale udsendelser, dvb-c transmittering, kommende HDTV WM i fodbold fra TDC etc. Ydermere skal man endda være heldig hvis noget så gammeldags som undertekster virker. Mit råd er vent med at anskaf disse kort indtil softwaren kan følge med, bla. MCE. En ting er at hardwaren er spredt for alle vinde, en anden er at softwaren jo heller ikke er på plads. ØV! Bare et surt opstød fra min side 

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Langmack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

"Digitalt KabelTV er DVB-C ikke DVB-T."

Det jeg har er ganske almindelig antenne gennem tv-forsyningen i esbjerg, som leverer tdc kabeltv..

Men jeg forstår virkeligt ikke, at folk siger at man ikke kan køre med både digitalt og analog på samme tid. Vil det sige at man kun kan tage DR1/DR2/TV2 og intet mere hvis man vælger at køre digitalt?
Til top Vis Langmack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langmack

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det vil sige at et HVR-1300 fra hauppauge ikke kan modtage noget digitalt fra din kabel udbyder. Hvis du vil have et kort der kan modtage digitalt fra en lkabeludbyder (dvb-c) skal du have et kort der kan dette. Twinhan og Technotrend laver kort der kan dette. Jeg ville vælge at holde mig fra det indtil videre. Det er et helvede med cammoduler og thirdparty software.

DVB-c Digital Video Broadcasting- Cable
DVB-t Digital Video Broadcasting -terrestrial

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt 1300'eren med mit comx halløj, men jeg får enten de digitale kanaler (hvilket virker fint) eller de analoge, men hvordan pokker får man begge??

Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes