Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 04:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: DVD afspillere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppreusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Når jeg afspiller Matrix via MCE eller direkte i Windows Media Player så opstår der et kort hak i den første kampscene, dvs. udfald af enkelte frames.

Jeg har prøvet med VLC, PowerDVD, InterDVD, Media Player Classic fra sourceforge.net og alle uden undtagelse viser da filmen med en støvet kvalitet men uden hakker (undtaget VLC som ikke lige klare denne film så godt).

Samme film på kontor pc'en med et ATI Radeon 700 PRO grafikkort og en dual core 3.2 MHz Intel processor og ligeledes 1 GB ram hakker også i WMP og ikke i de andre film. Dog ses ikke her så tydelig en forringelse af billedet på de andre fremvisere, men det vises også kun på en 19" fladskærm og ikke den 50" Plasma som er i stuen.

Jeg har forsøgt at installere en ny MPEG 2 dekoder (dscaler) og gjort den til den foretrukne via Microsofts Codec utility uden forskel.

Så nu står jeg konkret og kan vælge imellem 2 optioner:

Enten acceptere jeg WMP's hakkeri (som dog ganske vist et begrænset) men tilgengæld i en kanon kvalitet. Alternativt en fremvisning med en lidt sløret billedet og så uden hakker. Jeg har prøvet at justere samtlige parametre i WMP samt de andre fremvisere for enten at undgå hakket eller få en bedre kvalitet, men har ikke lykkedes med det.

Hvad gør jeg forkert ?

Den codec som er preinstalleret med htpc'en er InterDVD i version 5.??? et eller andet, men som sagt jeg har prøvet med Dscaler. Jeg har også prøvet at gå ned i skærmopløsning (720x480) uden held.

Peter

Til top Vis ppreusse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppreusse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes